- 302 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
VİCTOR HUGO.
VİCTOR HUGO.
Dünyanın en uzun romanlarından biri olan Sefiller’in yazarı Victor Hugo, yazdığı unutulmaz eserler kadar, insan hakları savunucusu olarak da insanların gözünde saygı görmüş ve sevilmiştir. 1802 ve 1885 yılları arasında yaşayan Hugo, Fransız şair, roman ve oyun yazarı olmasının yanında bir de siyaset adamı kimliğine sahiptir. Yazdığı kitapların çoğu Dünya Klasikleri arasında yer almaktadır.
Tam ismiyle Victor Marie Hugo, romantik akımı kendine öncü edinen, Fransız yazarıdır. Eserlerinde zaman zaman politik imalar görülür. Hayatının yetişkinlik dönemlerinde Kraliyet Hanedanı olmasına rağmen ilerleyen yaşlarında bu fikrinden sıyrılmayı başarmış ve bir Cumhuriyet destekçisine dönüşmüştür. Başarılı yazarın çocukluk yılları yaşadığı ülkede var olan siyasi karışıklıkların içerisinde geçti.
Victor Hugo, yaşadığı devrin en büyük Napolyon destekçilerinden biriydi. Eserlerinde politik imalara yer vermesinin en büyük sebeplerinden biri de, yaşadığı dönemlerde Fransa’da var olan siyasi bunalımlardı. Babası subay olduğu için ülkenin farklı farklı bölgelerinde ve şehirlerinde yaşama fırsatı buldu. Böylece hem farklı kültürleri daha yakından tanıdı hem de ülkenin sorunlarını halkın içinde yaşama fırsatı buldu.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.