- 348 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Merhamet Mi, Adalet Mi?
Merhamet Mi, Adalet Mi?
Merhamet mi, adalet mi? Şüphe yoksa, adalet; yoksa, merhamet!
Kişi, kendinden emin olduğunda "Adalet" ile muamele ister! Kendinden emin olmadığında, "Merhamet", tamamlayıcı unsur olur.
Sınava iyi hazırlananlar, "Adalet" ister çünkü kendinden emin! Yakınları, "Merhamet" ister çünkü her ne olursa olsun sınav sonucu başarılı olsun isterler! Kısaca sınava hazırlanmış ve başarılı olanların kazanması, "Adalet"; yakınların okunmuş şeker ile duaları, "Merhamet"! Aslında şu kabul edilmiş oluyor; sınava yeterince hazırlanmayan yakını, diğerlerinden geri de olsa kazansın! Yani "Merhamet" olsun, "Adalet" değil! "Merhametten, maraz doğar!"; "Maraz" hastalık demek! Ayrıntıyı bilirsiniz!
"Cennet" beklentisinde, merhamet mi, adalet mi? Bu soruya hiç düşünmeden ben, "Adalet" diyorum. Çünkü kendimden bir kuşkum yok! "Merhamet" diyenleri, kendinden emin olmamakla suçlamıyorum elbet! Belki de "Fazla mal, göz çıkarmaz!" mantığıyla merhameti de istiyorlardır. "Aşırılık", belki bu mantıktan çıkıyor. "Yeterlilik", bilinmiyor veya neyin, ne kadar yeterli olduğu bilinmiyor ise aşırılık kaçınılmaz! Örnek; bir torbayı kaldırabilen, yardım istemez! Çuval olunca, yardımcı gerekebilir. Kaç yardımcı, gerekir? 10 kişi değil! "Günah çıkarma" mantığı, "Merhamet"; günahtan kaçınmak, "Adalet". Yani günahtan kaçmayan için "Günah çıkarmak", fena fikir değil. Çıkar mı, çıkmaz mı? orası kimseyi ilgilendirmez ama "Günah" içeriği, baş ağrısı yapabilir! Kişi, Dünya hayatında "Adil" olsa, ahir beklentisi için "Gece- gündüz" yalvar yakar olur mu? "Fazla mal göz çıkarmaz!" mantığı ile bu da iyidir! Duayı "Torpil" gibi düşünmek, yanıltıcı olabilir. Yani başkalarının hakkını "Merhamet" beklentisiyle almamak gerek! Buna işaret için "Kul hakkı başka" denmek zorunda kalınır! Yani torpil bekleyen için umduğu sonucu alamamak var! Kısaca, "Adalet" için bir sınırlayıcı hüküm gerekmemiş ama "Merhamet" için beklentilere dair "İstisna" getirilmek ve bunu hatırlatmak zorunluluğu var!
Son tahlilde; merhamet mi, adalet mi? Şüphe yoksa, adalet; yoksa, merhamet! Sınava çalışan için "Adalet"; çalışmayan ve yakınları için "Merhamet" beklentisi olabilir! "Merhametten, maraz doğar!". "Fazla mal, göz çıkarmaz!" mantığıyla "Aşırılık", yanılgıya sebep olabilir. Benim için "Denge", "Adalet", yeterlidir. "Günah çıkarmamak için "Günah" işlememek, "Adalet"; günah işleyip bunu "Çıkarmaya çalışmak", merhamet! Merhametin asıl yeri; acı doyurmak, açığı giydirmek, yoksula, yolda kalana, muhtaca, yardım etmek; onları o duruma düşürecek eylemlerden kaçınmak! Evcil hayvanlara "Adil" olmak! Merhamette bile "Adalet" var! Buna küresel kirliliğe sebep olmamak da dahil!
Saygılarımla,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.