- 420 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Unutmak Kolay
Pazara girişte ateş ölçen ve "hes kodu" soran zabıtaların yerlerinde olmaması iyiye işaret olmalıydı. Ne de olsa geçen aralık ayı son haftasında tavan yapmış olan "günlük korona vaka sayısı" yaklaşık üç hafta aradan sonra 4’te 1 rakamlarına indi. Aslında bahsetmek istediğim mevzu haberlerini duymaktan bile bunaldığımız korona değil, unutkanlıktır. Pazardayken tereddüt etmekle birlikte bir ara burma tatlısı almaya gittim. Benden önce bir müşteri vardı. onu beklerken maskeyle yüzünü iyice kapatmış tonton satıcı bana "Buyur" dedi. iki tatlı istediğimi söyledim. Diğeri aldıklarının ücreti iki adet 5 TL’yi uzattı. Satıcı hem konuşuyor hem de elinde eldivenle gayet nazikçe küçük, temiz bir naylon poşete tatlıları koymaktaydı ki benden önceki müşteri bir adım uzaklaşıp geri döndü ve şöyle dedi:
-Ben bunların parasını verdim mi be?
Satıcı sanki ne cevap vereceği hususunda kararsız gibi biraz durakladıktan sonra kafasını sallayıp "Evet" dedi. diğeri uzaklaştıktan sonra satıcıya dedim ki:
-Ben kendimi unutkan sanırdım. Daha beterleri varmış.
İşlerim bittikten sonra aldıklarımı eve bıraktım ve 20 dakika kadar yürüdüm, camiye gittim. Hava soğuktu. Caminin batı duvarı önünde görevliyle birlikte üç kişi bir banka oturmuş vaktin girmesini beklerken güneşleniyorlardı.
Görevli imam. geçenlerde emekli olup olmadığımı sorduktan sonra cevabım üzerine ukalaca geç kaldığımı söylemişti. Ben de gerekli cevabı verdim. Herkesin koşullarının bilinemeden böyle atıp tutmanın belki kolay ve keyifli olduğunu, ancak bir kişinin kendisi hakkında vereceği kararları kimsenin sorgulamasını doğru ve şık bulmadığımı ifade ettim. Biraz abartmış mıydım? Yüzü kızardı. Bana hak verdiğini, fakat sadece yeni işe girecekleri düşündüğünden dolayı öyle konuştuğunu söyledi.
"Sende devlet üstü bir güç mü var Osman bey? Bırak devletin işine karışma" demek geldi içimden, uzatmayalım diye sustum.
Camiden dışarı biraz geç çıkanlar arasındaydım. Girerken ayakkabımı sağda, ayakkabılığın önüne, yere bırakmıştım. Baktım yerinde yoklar. Etrafa göz gezdirirken ayakkabıma ne olabileceğine dair fikir yürütüyordum. Koyduğum yerden birazcık şüphe edecek olsaydım, pazardaki unutkan herifi kınadığımdan dolayı benim de başıma geldi, ben de unuttum diyebilirdim. Nihayet üç dört adım sağ tarafa doğru sürüklenmiş olduğunu fark ettim. Kim, ne yapmak istemişti? Neyse, önemli olan onları bulmuş olmamdı. Bilirsiniz, "Allah sevdiği kulunun eşeğini kaybettirir, sonra buldurur" derler. Bu tür lakırtılara itibar edilmemesi gerektiğine inanırım.
Ben çıkarken bir adam tekrar içeri giriyordu. Hem de kapının önünde duran delikanlıya bir şeyler söylüyor, ama maskeden olsa gerek, ne dediği anlaşılmıyordu. Gençle konuşması gereken önemli bir şey olmalıydı. bu arada birkaç adım atmıştım ki ayaklarımın beynime gönderdiği sinyalleri algıladım.
Bu ayakkabılar biraz genişti. Durup onları bir süzdüm. Önlerinde haritayı andıran çamur izleri aynıydı. Yoksa şu çıkıp da geri dönen adam karıştırıp da benim ayakkabıyı mı giymişti? Döndüm, banka oturmuş halde yanındaki gence ayakkabılarını gösteriyordu. Durum anlaşıldı. yanlarına vardım .
-Arkadaş, yanlış ayakkabıyı mı giymişsin?
-Evet ya, ben de ondan geri geldim. Gördünüz mü, ikisi de aynı.
-Ayakkabını bıraktığın yeri nasıl unutursun?
- Ama ikisi de aynı, bakın bakın! Hayret bir şey!
Ayakkabıları değiştirip evin yolunu tuttum .Gerçekten ayakkabılarımızın önündeki haritayı andıran çamur izlerinin nasıl tıpatıp benzer olduğunu anlamak zordu.
_________________________________________________________________________________________________________________-
Not : Psikolojide unutman iki türlü oluşur. Kısa süreli hafızayla ilgili olan ulaşılmaz bilgi durumu. Uzun süreli hafıza ile ilgili olan kullanım dışı bilgi durumu. Unutkanlık neden oluşur sorusu hafızayla ilgili bir sorudur. Ulaşılmaz bilgi unutkanlığında bilgi hafızada depolanmıştır ancak erişim engellenmiştir.
Uzun süreli hafızaya dayalı unutmada ise bilgiye ulaşma yolları tamamen kapalıdır. Yani bilgi kullanım dışıdır. Tamamen unutulmuştur. Kısa süreli hafızadaki bilgilerin uzun süreli hafızadaki bilgiye dönüştürülmesini ise beynin Hippokampüs bölümü sağlar.(e-psikiyatri.com)
19.01.21
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.