- 729 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİİR SARNICI’NDAN 8. Sayı Giriş Yazısı
Bilgi sunar ve sayısal teknoloji olanaklarıyla küçük bir serüvendi Şiir Sarnıcı (e-dergi)’nın yolculuğu. Sekizinci sayıya ulaştık; zaman çabuk geçiyor. Şiir ve yazınla ilgisi olan hemen hemen herkese ulaşabilen bir dergiyiz ve dolaşım hızımız oldukça yüksek. Yapıtlarıyla dergimizi onurlandıran tüm yazar-şair dostlarımıza teşekkür ederiz. İleti trafiği ile blog sayaçlarından anlaşıldığı kadarıyla önemli sayılacak bir okur oranına ulaştığımızı sevinçle görüyoruz. Yüz dört dilde okunabilen ve bir tuşla bütün dünyada dolaşımda olan bir derginin kısa sürede bu aşamaya gelmesi şaşırtıcı olmamalı…
Kaygımız, sanat ve sanattın insan üzerindeki etkisini olumlamaktır. Kişisel, sosyal, ekonomik ve ticari bir beklentimiz yoktur. Gelirimiz ve giderimiz de; emek dışında. Temsilcilerimiz dahil emeği geçen herkes, gönüllüdür ve sanat kaygısı dışında beklentileri yoktur… İşte bu yüzden biz, tarafsız ve olabildiğince adil bir yaklaşımla dergiyi okura sunmaya kararlıyız. Şiir Sarnıcı, hepimizin dergisidir. Ego denen ilkel duyguları kovaladık ekip olarak bu ortamdan… Sen-ben, ben-sen değil; bir ülkenin insanı olarak evrensel değerler ışığında yürümeye kararlıyız. Sizler de yolculuğumuza eşlik edebilir, yapıtlarınızla katkı verebilir, dışarıdan destekleyebilir veya izleyebilirsiniz.
Zor günlerden geçiyoruz. Salgın ve ekonomik koşullar, insanımızı ciddi anlamda hırpalıyor. Ayırdındayız. Bireysel olarak elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz. En azından insanımızın ruh sağlığını zinde tutmak için dergi olarak bizim de bir çabamız var. Metin ve şiirlerle bu sorunu hafifletmeye çalışıyoruz. Yaşamak güzeldir; yaşatmaksa daha mutluluk vericidir.
Şiir, sanat mıdır diye sorabilen bir düşünce yapısına sahip şairlerin olduğu ülkede yaşıyoruz. Türkçeye sızan ve yığma sözcüklerle şiir yazan şairlerin olduğu sosyolojik gerçeği de biliyoruz. Öyle olunca bazı kavramların anlaşılma oranı, normal karşılanmalı. Yazın, bir sanat alanıdır ve aynı zamanda bilim alanıdır. Bunu kabul edip bu yönde araştırma ve geliştirmeye yönelmeliyiz. Geçmişten alınmış ama üzerine hiçbir şey katılmamış bilgilerden arınmaya çalışıyoruz. Örneğin “Şiirde anlam aranmaz” türü gibi altı doldurulamayan söylemlerden…
Sözcük ve tümceler, okurun algı dünyası oranında anlam kazanırlar. Şimdilik biz söyleyelim de gelecekte nasıl algılanırsa o şekilde anlaşılsın… Sanata, sanat biliminin gözünden bakmayı sürdüreceğiz. Kalıplaşmış ve klişeleşmiş söylem ve öyküleri olabildiğince yıkmaya çalışıyoruz.
Tebliğ, propaganda ve şiddet dili içermeyen her tür yapıtınız, dergimizde yer alabilir. Yapıtlarınız, Türkçenin yazım ve noktalama kurallarına uygun olmalı; yalın, temiz ve fazla eski sözcük içermemeli; sanatsal değer taşımalıdır. Amacımız, daha nitelikli yapıtlara yer vermektir. Daha çok okura ve yazara ulaşarak onların yaşam sevinçlerine katkıda bulunmaktır. Şiirine/sanatına güvendiğimiz ve ismi yazın dünyasında yeterince yer almamış şairlerimizi dergimizde konuk ediyoruz. Bu nedenle Beş Şair Beş Kitap Beş Şiir köşesi oluşturduk ve her sayıda beş şairimizi tanıtıyoruz. Ayrıca dergimizde, Şiir Sarnıcı Şiir Kitabı Seçkisi bölümü oluşturduk ve her sayıda dokuz veya on sekiz şiir kitabının görselini yayımlıyoruz.
Dergimizde gönüllü görev almak isteyen yazar ve şairlerimizi, yurt dışı ve yurt içi dergi temsilcisi olarak bekliyoruz. Dergi temsilciliğine ilişkin açıklama, aşağıdaki bağlantıdadır.
siirsarniciyasarozmen.blogspot.com/2020/01/siir-sarnici-e-derginin-ulke-ve-il.html
Şiir Sarnıcı (e-dergi), sanat felsefesinin gerektirdiği nitelikte yayın ortamı sunmak ve sanata katkıda bulunmak için yola çıkmıştır. İşte insanlığın ve sanatseverlerin buluşabileceği sensiz ve bensiz bir yayın ortamı. Katkı ve önerilerinizi bekliyoruz…
Sayfa tasarımı gereği, bazı sayfalarda fotoğraflara yer verdik; bundan sonra da yer vereceğiz. Estetik değer taşıyan fotoğraf, konuyla ilgili veya tablo fotoğraflarınızı sayfalarımızda yayımlayacağız.
Sağlıklı ve mutlu günler dileriz. İyi okumalar…
Dergimizde gönüllü görev almak isteyen yazar ve şairlerimizi, yurt dışı ve yurt içi dergi temsilcisi olarak bekliyoruz. Temsilcilikle ilgili merak ettiklerinizi aşağıdaki bağlantıya tıklayarak ulaşıp görebilirsiniz. siirsarniciyasarozmen.blogspot.com/2020/01/siir-sarnici-e-derginin-ulke-ve-il.html
Şiir Sarnıcı (e-dergi), sanat felsefesinin gerektirdiği nitelikte yayın ortamı sunmak ve sanata katkıda bulunmak için yola çıkmıştır. İşte insanlığın ve sanatseverlerin buluşabileceği sensiz ve bensiz bir yayın ortamı. Katkı ve önerilerinizi bekliyoruz…
Sağlıklı ve mutlu günler dileriz. İyi okumlar…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.