- 873 Okunma
- 11 Yorum
- 8 Beğeni
Aşkın gelişi aklın gidişidir
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İşyerinde sıradan bir gündü işte.. Devamlı müşterilerimden yirmi yaşlarında bir kız yeni tanıştığı erkek arkadaşına hediye almak için gelmişti.Erkek arkadaşına bir değil bir çok hediye aldı.Esnaf olarak bu duruma ne kadar memnun olsamda yinede kızın yeni tanıştığı biri için bu kadar coşku ve heyecan dolu olması aklıma takılmıştı..
Fazla heyecan her zaman yanlış yaptırırdı.
Helede bu yaşlarda...
Ablaca bir kaç tavsiye vermek istedim.
_"Abla ya dedi O çok farklı biri senin bana akıl vermene gerek yok" dedi...
Daha toydu aşkı yeni bulmuştu içindeki heyecanlar belkide ona yanlış yaptıracaktı.O kadar saf o kadar iyi niyetliydi o kadar toydu ki üzülmesin, yaralanmasın istemiştim.
_ "Kızım öyle deme birgün gelir abla haklıymışsın dersin bana,ben senin iyiliğin icin konuşuyorum sınırlarını koru öyle iki günde tanıdığın insana hemen güvenme iyi çıkar lûtuftur ama senin gittiğin kilometrelerce yola biri sana"adım adım" zor geliyorsa orda bir dur derim" dedim...
Dedim demesinede aşktan aklı örtülüydü. Bir çok genç gibi kendi tecrübeleriyle yol almayı tercih ediyordu.Başkalarının tecrübelerinden pekte faydalanmak istemiyordu.
_"Yok abla, O çok iyi çocuk" dedi tekrardan.
_"Tamam kızım bende sana kötü çocuk demedim,sadece dikkatli ol dedim.Burda hergun ne hikayeleri duyuyorum bir bilsen ya neyse dedim...
Ne desem boştu.Çünkü o bir kere inanmıştı. O ’nu koşulsuzca sevmiş vede teslimdi.Kendi duyguları ile haşır neşir iken adamın onu ne kadar sevdigiylede pekte ilgili değildi.
Çünkü O aşkın acemisiydi ...
Ve evlendi o kız o çocukla daha kendi çocuk gibiyken...
Şaşırmıştım...
"Vay be" dedim. Demek ki iyilikten sevgiden anlıyanda varmış.
Mutlu oldum ikisinin adına çünkü isterim ki herkes yerinde mutlu olsun...
Ama hikaye daha bitmemişti.
Bir zaman sonra aynı kıza denk gelmiştim.
_ " Biliyormusun abla sen haklı çıktın".."Ne konuda" dedim.Eşim konusunda hani sen kızım dikkatli ol her söze öyle kolay inanma tart biç iyice demiştin ya biliyormusun abla utandım sana anlatmaya...
_ "Ailesi onu kovmustu bir başına ayakta durmaya çalışırken O’nada sahip çıktım.Annemleride dinlemedim bu iş olmaz erken daha evleniceğim ben yoksa kaçarım" dedim Borca girdik evlendik çoğu zaman çalışmadı bile ama işe girdim iyi kazanıyordum O zamanlar önemsemedim bugün yarın iş bulur derken çalışmamaya başladı üstünede evde bir başkasıyla yakaladım evi terk ettim abla dava açtım" dedi.
_ "Çok dediler abla dinlemedim acı bir fatura beni bekliyor" dedi daha yirmi iki yaşındayım ama sanki kırk yaşlarındayım..
Öyle yoruldum ki abla" dedi.
O’na sana demiştim demek birşeyleri değiştirmeyecekti çünkü herkes kendi kaderini secer ve yaşardı.
Sadece dua ettim..
_ "Hayat devam ediyor kızım önüne bak bir dahada laflara değil icraatlara bak .
Almadan vermek Allah’’a mahsusken sen alma verme dengesini kuramamış fazla tatlı yedirmişsin tatlıdan midesi bulanmış işte.Arada keşke az acıyıda çalaydın kızım sana çok gecmis olsun" dedim...
O da öğrenecekti, büyüyecekti aşk acısıyla..Ve bir daha böyle koşulsuz kimseleri sevemiyecekti.Bu acılar onu törpüleyecek zamanla önce kendini sevmeyi sonrada bir peygamber tavsiyesi ölçülü olup, ölçülü sevmeyi öğrenecekti...
Nevin Aktekin Gülfırat
Yazımı günün yazısı seçen seçki kuruluna sonsuz şükranlarımı sunuyorum.
Saygı ve sevgilerimle
Çok teşekkürler 🙏
YORUMLAR
Güzeldi yazınız yüreğinize sağlık.
Bana göre, insanın, duygusal dünyasına , karakter yapısına, yaşamla ilgili pek çok konudaki yaklaşımlarına, düşüncelerine, kabullerine, algılarına denk gelebilecek uygunlukta bir başka insanla karşılaşma olasılığı, sıfıra yakındır. İşin özü, uyumluluk , doğruluk , dürüstlük ve fedakarlıklarda düğümleniyor doğal olarak.
İnsan, sürekli kendinden vermekten de bezebiliyor. Almadan vermek Allaha mahsus. Diğerinin de vermesini, yaklaşım göstermesini, aldığınca vermesini de bekliyor haklı olarak. Bencil yapı ve karakterler hele, aşkların, sevdaların, birlikteliklerin hatta daha da ötesinde evlilik birlikteliklerinin yıkılmasına neden olabiliyorlar maalesef. Aileden başlayarak, toplumsal yaşamda da eğitim ortamında da, bu konularda iyi bir eğitim, öğretim, kamil insan yetiştirme çabası genel olarak yetersiz diyeyim. Aslında daha da kötüdür durumu.
Mecburen bunlar yaşanıyor ve yaşanacaklar da bu durumda. Yeterli bilgi ve deneyime sahip olamayan annelerin babaların, evlatlarına bu konularda fazlaca pozitif katkılarda bulunamamaları da bu şartlarda anlaşılabilmeli.
İnsan, yaşadıkça görerek anlamaya ve tecrübe kazanmaya mecbur kalıyor işin gerçeği bu. Ve, bu durum gerçekten toplumsal bir yara halinde sürüp gidiyor. İşin, toplumsal gelişimle, toplumsal bilinç ile, okumakla, araştırmayla da çok çok ilgisi var. Yaşanmış hayatların yaşanmış hikayelerini anlatır romanlar binlercesiyle. Okumayan bir toplumda, işin bu ayağı da eksik kalıyor.
Tekrar yüreğinize sağlık diyorum. Selam, sevgi ve mutluluk dileklerimle.
Nevin Aktekin Gülfırat
Karşımızdaki insanı tartmadan bicmeden bol keseden seviyoruz..
Sonrası hem bize hemde bizi sevenlere hüsran oluyoriste..
Sonrada bir musibet bin nSihatten iyidirdurumlari işte...
Saygılarımla huzurlu akşamlar diliyorum 🙏☕
Aşkın güldeki anlamı
Kırmızı ve mavi gül, BEDEN VE NEFS, aşk iki kişiliktir, oh hayat ne güzel
Sarı gül solmaktır, FENAFİLLAH, NİRVANA, OLMAK YA DA OLMAMAK, aşk yokmuş gibi görünür
Beyaz gül ebedi diriliştir, RUH, ruh var diyenler yaşadı
Siyah gül aşktır, GÖNÜL, AŞK VAR DİYENLER VUSLATA ERDİ
Nevin Aktekin Gülfırat
Sevgilerimle mutlu akşamlar diliyorum ☕🌺
Nevin Aktekin Gülfırat
Sevgilerimle mutlu akşamlar diliyorum ☕🌺
Nevin Aktekin Gülfırat
Huzurlu akşamlar diliyorum ☕
Bazıları hoşlanmayı, beğenmeyi aşk sanıyor. Bu bakımdan öykünüz güzel ve ders vericiydi.
Ben gerçek aşk konusunda şunları yazdım:
Aşk hem gül hem dikendir
seven sevdiğinin gönlüne gül dikendir.
Nevin Aktekin Gülfırat
keşke aşklar hep böyle olsa sevgiye dönebilse
Saygılarımla huzurlu akşamlar diliyorum ☕
Sevda başa düştü mü çoğu zaman insan sevdiğinin hatalarını göremiyor görse bile yakıştıramıyor. Sonu hazin tabi ki... Manidardı...
Nevin Aktekin Gülfırat
Saygılarımla huzurlu akşamlar diliyorum 🙏☕
Toplum içerikli konulara değinen her kaleme ayrı bir saygı duyarım. Bu güzel yazı gibi.
Günümüzün çok önemli sorunlarından biridir sevmek, evlenmek ve de akabinde ayrılmak. Artık yadırgamıyoruz, alıştık.
Çevremizde gördüklerimiz ve de duyduklarımızın canlı şahidi olmuş bu güzel yazı.
Kaleminiz daim olsun, saygılarımla.
Nevin Aktekin Gülfırat
Acele düşünülmeden tartilmadan verilmiş kararlar bazen kendimizi de sevdiklerimizide uzebiliyor kötü gelisen olaylar ile..
Saygılarımla huzurlu akşamlar diliyorum 🙏☕
Nevin Aktekin Gülfırat
Biz erkekler kadının kör olanını sağır oalnını seviyoruz
O zaman açık vermiyoruz çünkü,,,,
İkili ilişkilere hiç aklım ermez bu yüzden kimseye yol gösterici olmam asla
Yaşanılmış güzel bir hikayeydi,,selamlar
Nevin Aktekin Gülfırat
Yıllardır zor kadın dediler bana akıllı kendi ayakları üzerinde durup kendi kararlarımi alabildigim ve özgüvenli olduğum için..
Cok şükür akıllı bir kadın seven birini bulup evlendim sonunda☺️
Esnaf olunca arada kızlara akıl verdigim oluyor..
Saygılarımla huzurlu akşamlar diliyorum 🙏☕
hayat böyle bir şey neyin eğri neyin yanlış olduğunu ancak yaşıyarak öğrenir insan. güzel bir örnek biz kadınlar çok iyi niyetliyiz anne tarafımız ağır basıyor yapıcı iyimser yanımızla aldatılmaya amade.
Nevin Aktekin Gülfırat
Zamanla acı tecrübelerle bu yönümüzü törpülüyoruz işte...
Sevgilerimle mutlu akşamlar diliyorum 🙏☕🌺
Çok güzeldi hikaye ve anlatımınız. Ne kadar önemli ölçmek biçmek ölçülü olmak.
Kutlarım. Saygı ve Selamlarımla..
Nevin Aktekin Gülfırat
Maalesef bunu bazen çok geç öğreniyor insanlar...
Saygılarımla huzurlu akşamlar diliyorum 🙏☕