- 302 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Amerika'da zenci olmak
George Stinney Jr., ABD’de 20. yüzyılda ölüme mahkum edilen en genç insandı.
Elektrikli sandalye ile idam edildiğinde sadece 14 yaşındaydı. Duruşması sırasında da , infaz gününe kadar da, ısrarla masum olduğunu söyledi.
11 yaşındaki Betty ve 7 yaşındaki Mary olmak üzere iki beyaz kızı öldürmekle suçlandı. Bu kızcağızların cesetleri gencin ailesiyle birlikte ikamet ettiği evin yakınında bulundu.
O sırada tüm jüri üyeleri beyazdı. Duruşma sadece 2 saat sürdü ve ceza 10 dakika sonra verildi.
İnfazdan önce George, ebeveynlerini görmeden 81 gün geçirdi. Şehrinden 80 km uzakta, Ebeveynlerinden veya bir sevdiğinden vuzakta yalnız bir hücreye hapsolmuştu.
İdam edilirken daha çocuk olduğu için kafasına geçirilen kask büyük geldi. Tam temas sağlanamadığından iki defa elektrik verildi, ancak üçüncü denemede 5380 volt elektrikle idam edildi.
70 yıl sonra nihayet Güney Carolina’da bir yargıç tarafından, masumiyeti kanıtlandı.
İki kızın öldürüldüğü alet 19.07 kilogramdan daha ağırdı. Bu nedenle, Stinney’in onu kaldırabilmesi imkansızdı, iki kızı öldürecek kadar sert vurabilecek kadar gücü de yoktu.
Çocuk masumdu, sadece renginin siyah olması onu potansiyel suçlu olarak görmelerine sebep olmuştu.
Stephen King, bu davadan ilham larak 1996 yılında Green Mile (Yeşil Yol) adlı kitabı yazdı.
Daha sonra filmi çekilen hikaye tüm dünyada bilinir oldu.
Evde kaldığımız şu dönemlerde seyredilmesini tavsiye edeceğim filmlerdendir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.