- 625 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
Sana Ne / Bana Ne / Kime Ne Sarmalı
Günden güne özgürlüklerinin kısıtlanışı , yanlışları eleştirme haklarının elinden alınışı , hüküm süren ağır bir yoksullaştırılma ve acizleştirilme operasyonları. Daha çok işsiz , daha çok açlık , yoksulluk , daha çok ödenemeyen borç sarmalları altında inim inim inleyen kitleler.
Bana ne kardeşim !
Sana ne kardeşim!
Kime ne o zaman öyle mi!
Söyler misin kardeşim, seni acaba ne ilgilendirebilir eğer bunlar ilgilendirmiyor ise ?
- Dinim, imanım, inancım, inancıma göre yaşamam ilgilendirir sana ne !
- Vatanımın, milletimin ilelebet var olması, milli birlik ve bütünlüğüm, bağımsızlığım ilgilendirir sana ne !
Toplum olarak gün güne fakirleşen, işsiz , aşsız kitlelerin sürekli arttığı, yoksulluğun ve açlığın kucağına itilen kitlelerin , ne bu gün ne de yarınlara dair ümitlerinin kalmadığı bir ortamda, neyin birlik ve bütünlüğünden bahsedebiliyorsun acaba ? ’’ Komşusu aç iken tok yatan bizden değildir ’’ denmiş denmesine de , umurunda mı ?
- Sana ne !
- Bana ne !
- Ben dinimi imanımı inancımı yaşarım. Onu yazar, onu söylerim.
Kardeş, iyi de , sorunumuz din iman inanç yaradılış Tanrısal kavramlar filan değil ki. Ortalık yerde, yaşananlar var hepimizin gözleri önünde götürülenler , göçürülenler, halkın bütçesinden , halkın kesesinden kurda kuşa yem edilen bütçe kaynakları. Daha da ağırlaşan vergilerle beli bükülen kitleler.
- Sana ne!
- Bana ne!
- Beni vatanın ve milletin birliği ve bütünlüğü ilgilendirir gerisine karışmam.
Ah kardeşim ah! Toplumun bütününe ait bunca derin , bunca acımasızca, insanları ve tüm varlıklarını öğüten bir değirmenin taşı haline getirildiğini ve olan bitenin uygulamalarında da bizzat kullanılmakta olduğunu ne zaman göreceksin ?
- Sana ne!
- Bana ne!
... ( sessizlik hüküm sürer )
Sessizleştirilen, susturulan toplumlarda ne yazık ki, kitlelerin algıları yalnızca din, iman, inançlar ya da vatan, millet, milli birlik, bütünlük kavramlarını kullanan, çoğu zaman da, bu kavramlarla ne ilgisi ve de işi dahi olmayan sömürücü odaklarca, maskeli şeytan yüzlerini gizleyerek yönlendirilir ve yönetilir. Toplumsal sorunlarımızın tamamının çözümü için, bireylerin her birinden , tek tek yaralarının sarılması gerekir. Ta ki, bütün bireylerin sorunlarının tamamına eğilip, bu sorunların hepsini de çözünceye kadar... Bunun için de, Bana ne!, Sana ne! Kime ne! anlayışlarının tümünü reddetmemiz gereklidir.
Saygı ile.
YORUMLAR
fakir seviciler sadaka verir rahatlar, olsun bana ne, yoksul seviciler zekat verir rahatlar, olsun sana ne, nasıl olsa öyle buyurmuş yüce tanrı... ganimet edin, köleleştirin, kullaştırın ki bana el açsınlar, bana ne kardeşim, sana ne be ustam..
eksik olmayın.
birbirine emanet güzel ülkem..
Mert YİĞİTCAN
Mert YİĞİTCAN
Teşekkür ederim değerli katkınız için.