- 1596 Okunma
- 4 Yorum
- 2 Beğeni
SENİN 7 CEHENNEMİN(!)
Allah seni yakar!
Orası kafirler için!
Yanacaksın!
Evet bu cümleleri tanıdınız mı sayın mayın okuyucum? Elinde sigarası ve sırtında yedi günahı ile size Yaradan’ı sadece gazap verir gibi anlatan ahlak bekçileri XD. Ama konumuz bu değil. Şimdilik. Peki siz cehennemin Ortaçağ ve takip eden yıllarında sadece şeytana ait olmadığını biliyor musunuz?
8 katlı cennetin nice prensleri var iken 7 katlı acılı ve ballı hardallı cehennemin neden prensi olmasın. 7 büyük günahı temsil eden 7 prens. Bunlardan ilki Lusifer, Lititih’in ilk eşi ve GURURUN Prensi Lusifer Tevrat’ta şeytan denilse de Adem olarak da geçer.
İkinci büyük günah Aç gözlülük, dünya malı düşkünlüğü prensi Mammon’dur ; -açıkçası Mammon fena durmuyor(!)- Tabi ki sonra Levihatan yani Kıskançlığın prensi geliyor, Levi’yi peşi sıra Asmodeus birazcık açarsak: Salaman ile büyük savaşlar veren ve Lititih’in eşlerinden biri olan şehvet’in prensidir. (Salaman kim diye sormayın o ayrı bir alem zaten ;D)
Sonrasında klasik vesvese veren Şeytanımız var, şahsen ben kendisine boş işler müdürü diyorum. Sonra 6 numara yani Yahudi ırkının bir zamanlar alay niyetine kullandığı ve obezite hastalarının baş belası(!) oburluk günahının sahibi Ba’al ya da Beelzebub geliyor .
Veeeeee son prens : O ki bir çok buluşun vesvesesi, o ki pazar günleri kalkma yat diyen iç ses, o ki tembelliğin prensi Belphagor! Evet evet buluşların vesvesesi dedim. Bir inanca göre Belphagor bir çok icat ve buluşun vesvesesini veren o eleman. Zaten bütün hayat kolaylaştıran icatlar rahatına düşkün kafalardan çıkar değil mi ama(!)
Ortaçağ denen acımasız ve acınası dönemin kiliseye ait olan bir koyun sürüsü olduğunu söylemeden geçmeyelim. Aforoz etme ya da cennetten mülk satma yanı sıra kazıkta yakılan cadıların fasa fisoları yetmezmiş gibi bir de cehennem prensleri ile uğraşan okuma yazması olmayan halk bunlara inanmasın da ne yapsın?
Kısaca özetlersek siz siz olun Asmodeus gibi olmayın.
Püsühanımzadelerden Püsü Hanım Selo
:D.
YORUMLAR
Hz Jeasusebil
fikir için teşekkür ederim çok sevdiğim bir alandır
Püsühanımzadelerden Püsü Hanım Selo
Hz Jeasusebil
Püsühanımzadelerden Püsü Hanım Selo
Siz bana yorum yazarken ben de sizin yazınızdaydım...dedim bir selam ve tebrik bırakmadan gitmeyeyim...
Aslında benim için aydınlatıcı oldu hepsini şeytanın isimleri olarak biliyordum ya da öyle kalmış aklımda lakin hepsi cehennemin presleriymiş...
Ben de vampirlerin tarihçesi ile ilgili bir yazı hazırlamıştım okul zamanı çok eğlenceli ve ilginç bir yolculuk olmuştu...
Dedim yazı biraz daha uzun olsaymış ne güzel olurmuş...
Saygı ve selamlarimla.
black_sky
Izlemeyenlere tavsiye edeyim bari.
Hz Jeasusebil
black_sky
Ilginç ve sıradışı yani kime göre diyor olabilirsiniz elbette bana göre.
Şu pazar günleri yat kalkma diyen prens bana her sabah aynı şeyi söylüyor adım uykucuya cıktı.
Lütfen
help mee:))
Hilf mirre.! Her neyse işte...
Şaka elbette, tebrik ediyorum çok sevimli cümlelerinizi..
Hz Jeasusebil
Püsühanımzadelerden Püsü Hanım Selo