- 463 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SANSASYONEL SANRILAR
Yarın gece 00.00 da pek tuhaf bir olay olacak ve dünya ayın üzerine oturacakmış. Ay bu çıkan haberlerden hiç memnun değilmiş ama dünyanın keyfi pek yerindeymiş. Hatta bu çıkan haberlerden sonra basına açıklama yapan Dünya " İşte artık yerime oturacağım, benden çıkarttıkları çivileri yerine takacak ve bir daha ne kendi etrafımda döneceğim ne de o narsist Güneş’in etrafında döneceğim. Artık vidalarımı gevşetmeyeceğim" demiş. Bu açıklamalar sonrası diğer gezegenlerden de tepkilerin gelmeye başladığını söyleyen B haber taraflılığıyla dikkat çekti. Diğer taraftan Ay, içine düştüğü durum hakkında hala bir açıklama yapmamış. Gelen son dakika bilgilerine göre ise ünlü İsrailli politikacı Binyamin Netanyahu’ da bunun gerçekleşeceğini söylüyor. Bütün bu sansasyonel olayların yanı sıra yeryüzünde yaşayan insanlar arasında da gerilimler yaşanmaya başladığını söyleyebiliriz.
Diğer gerginlik yaratan haber ise ünlü Rus edebiyatı yazarlarından biri olan Nikolay Gogol’dan gelmektedir. Gogol dün gece Rusya soğuğunda eski püskü paltosuyla St. Petersburg sokaklarında gezinirken aniden kendini çalışma masasında bulmuş. Tabi olay burada sonlanmamış. Anlattığına göre odasında bulunan portre tablo birden canlanmaya başlamış ve Gogol’un eline dolma kalem sıkıştırarak, boğuk bir sesle yazmasını emretmiş. Gogol vodkayı fazla kaçırdığını düşünerek kendi kendine dalga geçmeye başlamış. Ancak portre tablodan daha gür bir şekilde emirler yağınca, şaşkınlık içerisinde eline sıkıştırılan kalemle kağıda bir şeyler yazmaya başlamış. İşte tam o anda Gogol bir şey farkediyor. Buradan sonrasını muhabirlere anlatmamış ve eski bir matbaaya giderek gazetelere bastırılması için editörlerle konuşmuş. Basılan bu yazıda Gogol’un açıklaması şöyledir: "Elinize aldığınız dolma kalemle Çin yazdığınızda kalemin kağıtta çiziktireceği yazı İspanya olacaktır. Belki erkekler bu yazıyı Barcelona, kadınlar ise Flamenko olarak okuyacaktır." Gazetede ki bu çarpıcı yazı bütün edebiyat severleri harekete geçirerek şairleri ve yazarları sokaklara dökmüştür. Artık bütün her yere Çin yazıyor fakat İspanya okuyorlardı. İşte bütün bu yaşananlardan sonra hem Çin hem İspanya bütün dünyada bulaşıcı bir hastalık gibi çoğaldı. Zaten Dünya’da bu yüzden çivisinin çıktığını, vidalarının gevşediğini düşünerek Ay’ın üzerine oturma kararı almış. "Peki Dünya bütün bunları nasıl bilebiliyordu" diye soracak olursanız eğer, o konu henüz su yüzüne çıkarılacak bir konu değil. Özellikle dünya bu konunun açılmasını istemiyormuş. Çünkü her an kendi sonunu getirebilirmiş. Her neyse ay mevzusuna geri dönecek olursak, o yaşanan bütün bu ilginç olayları trajedik bulmasının dışında hiçbir açıklama yapmayarak soğukkanlılığını ve gizemini korumaktadır. Ay için söz söyleyen olmadığı için onun haklarını muhabiriniz olarak ben savunacak ve aktaracağım. Bu yüzden ay için söyleyeceklerim şunlardır: O narin kırılgan yapısının arkasındaki soğuk ve ıssız buzullarda çıplak ayakla yürüyormuş hissi içimde bir ürperti oluşturmuyor değil. Ay’ı Alaskalılar bir başka yapıyormuş duyduğuma göre. Ama son dönemlerde Detroitlilerde bu işe el atmış. Ancak tadı berbat mı berbat oluyormuş. Rusya’nın bu olaya tepkisiz kalmasına anlam veremiyorum doğrusu. Sonuçta bir tarafta Amerika ve diğer taraftan Rusya çatışması var. Çatışmayı siz değerli okuyuculara söylememe gerek yok diye düşünüyorum ancak ufak bir parantez açmak da fayda vardır. Biliyorsunuz ki değerli okuyucular kapital sisteme direnişin yüzü Rusya’dır. Alaska’nın değerini sonradan anlayan Rusların, Detroitlilere tepki göstermesini beklerdim doğrusu. Sonuçta Amerika ham maddenin işlenmesini yine nigalara yaptırmış. Nigalara ay yaptırırsan en fazla kötünün iyisi olur. Ama hayır hayır nigalara suç bulmuyorum. Ay yapmak o kadar basit değil hem tadı da kıvamı da zor elde edilir. Sırf ucuza Ay yaptırmak için nigaları kullanan Detroitlilere kızıyorum. Hem yapımında zeytinyağlı halat yerine katranlı halat kullandıkları için ayın üzerinde değişik değişik karartılarla birlikte çukurlar oluşturmuşlar. Sanırım son niga direnişçileri olarak ufak bir hatırlatma yapmışlar. Her neyse baylar ve bayanlar acilen ayı kurtarmamız gerekiyor çünkü dünya ayın üzerine oturacak. Eğer Kanuni ve III. Felipe bir şeyler yapsaydı olay bize kalmazdı. Her zamankinden daha berbat günler bizi bekliyor. Sıkı tutunun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.