- 365 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BELAGAT
M. Sabri Haberveren
Başbakanımız Recep Tayip Erdoğan’ın görevinden ayrılan danışmanı, Musa Anter’in yeğeni, Cüneyt Zapsu beyefendi: “Türbanı çıkar demek, donunu çıkar demekle aynı” diyerek gazetelere manşet olmuştu.
Peh, peh, peh… Breh, breh, breh… Adamdaki belagata bakın. Belagat kelimesini bilmeyenler için tercüme edeyim. Belagat söz söyleme sanatıdır. Tıpkı öfkenin bir hitabet sanatı olması gibi !
O tombik bedenin üzerindeki kıvırcık saçlı, zeka fışkıran kafadan, şimdiye kadar bu söze benzer kim bilir ne inciler dökülmüştür. Ben, bu zatın Amerikalılara Recep Tayip Erdoğan için “Deliğe süpüreceğinize kendisinden faydalanın.” Deyişini anımsıyorum. Benim ilgimi çeken, türbanın, Cüneyt Zapsu’ya donu nasıl çağrıştırdığıdır.
“Bir adamın fikri neyse zikri de odur. Şeklinde bir atasözümüz vardır. Bence adamın aklında, dondan, delikten başka bir şey yoksa böyle konuşur. Bence bu zat türbanın icat edilmesinden önce bütün kadınlara, türbanın icat edilmesinden sonra ise türbansız bütün kadınlara da hakaret ediyor. Niçin mi? Çünkü sözleri Türbanı olan kadının donu vardır, türbanı olmayan kadının donu yoktur anlamına da geliyor. Bu yargıya varabilmesi için de oldukça fazla bir deneyiminin olması gerekiyor. Bilimde, bir önerme getirmek için uzun ve zahmetli nice deneyler yapılır. Muhakkak ki bu sonuca ulaşması için gerekli deneyleri yapmıştır. Aksi halde türbanlı kadınların don giydiğini, türbansız kadınların don giymediğini bilemezdi! Cüneyt Zapsu beyefendi bu deneylerini çekirdeklerini çıtlatarak, yaparken molalarda, mesir macunu yiyerek ve ne eziyetlere katlanarak yapmıştır kim bilir? Bu deneyler sonucunda; hep aynı sonuca ulaşılınca, bu böyledir denir. Cüneyt Zapsu beyefendi deneylerini kontrol altında yapsaydı hükümler, önermeler çıkartabilirdi. Böyle yapmadığı için avcıların atışları gibi Zapsu da atış yapıyor. Türbanlıların türbanlarını çıkarmamasını pekiştirmek için türbanı dona benzetiyor. Çünkü don çıkarılınca yapılacak şey bellidir.
İnsanı öyle kolay, kolay başbakan danışmanı yapmazlar. Baksanıza adamın kafası nasıl çalışıyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.