- 446 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Güzel İnsan(Azime Abla)
Bazı insanlar vardır,yalansız dolansız dobra dobra.Lafını hiç kimseden esirgemeyen pat diye söyleyen.Atın iyisine doru,İnsanın iyisine deli denen kişilerden.Zaten çok da kalmadı onlardan.Rahmetli Azime ablada onlardan biriydi.Neyzen Tevfik’in kadın haliydi.
Akdağmadeni’mizin yetiştirdiği güzide insanlardan biriydi.Her zaman gerçekleri şakalı bir şekilde ve hicvederek söylerdi.Bende kendisini tanıma şerefine nail olanlardan biriyim.Lakin benim onunla olan anılarım çok değil.Rahmetli annemin Azime ablayla olan anıları bir hayli fazlaymış.Ve her bahsi geçtiğinde bize anlatır hep birlikte gülerdik...
Rahmetli Zaim dayımın düğünü oluyormuş.Düğüne Azime ablada gelmiş.Tabi Azime abla genç güzel ve benim gibi oynamayı çok seviyormuş.Hoplaya hoplaya halay çekiyormuş.Dedemlerin evide ahşap bir yapıda olduğundan,yer zeminindeki tahtalar sallanmış.Düğünden birisi Azime ablaya şaka yollu"belkide Azime ablanın huyunu bildikleri için,ne cevap verecek diye"
"Azime fazla hoplama ev yıkılacak"demiş.Azime abla bu,cevap vermeden durur mu...Hem oyununa devam etmiş hemde gülerek"düğününü yapan dürzü evini de yaptırır demiş.Oo herkes gülüşmüş.Gır gır şamata.Azime yine yapacağını yaptı demişler, gülüşmüşler...
Rahmetli annem her anlattığında bizde gülüşürdük...
Ne güzel insandın sen Azime ablam.Yüzümde kocaman bir tebessüm kaldı bu anıyı yazarken.Riyasız,yalansız,mert,dobra biriydin.Artık senin gibiler yok denecek kadar az.Yattığın yer cennet bahçesi olsun.Ruhun huzur bulsun.Seni hiç unutmadık,unutmayacağız Azime ablam...
Fitnat Yılmaz
YORUMLAR
İz bırakan kişileri analım ki iz bırakanlar çoğalsın, kendileri olmasa bile anıları yaşasın. Yazınızı beğeniyle okudum ve dedim ki;
Bahçede hanımeli
estirir gönlümüzde,
çiçekli bahar yeli
gönlümüzde gül açar
değerse hanım eli