- 650 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Kısa kısa haberler
Gökdere köyü 1900,2000 yılları arasında yaşananlardan kısa kısa haberi.
1930 yılından sonra kaçaklar deresi ısızlaştı.
Keklik ötüşü bitti, nesli tükendi.
Kalaycı karmik kap kaylamak için bu yıl erken geldi dursun sayarın hayatına tezgahı kurdu kalfası ali söylemez evleri gezerek haber verdi.
Koyunları gece kendi tarlasında yatırması ve tarlasına gübrelemesi için çoban rüşvet verildi.
Göç nedeniyle 200 nufusluk köy 20 nüfusa düştü.
Babası hasan sevinç’e güreşli yarışı kaza düğünü yaptı.
Atabey çiftliğinde görevli doktor 10 günlük izine ayrıldı.
Gözlek ile atabey çiftliği arasdaki yol kenerinda ki onlarca çördük ağacının meyvesi amasyaya yetecek kadar meyve verdi.
Dağsaray köyünün mandaları köyün içmesuyu gözelerine yatmış köyün suyu bulanık akıyor, muhtar dursun sayar Dağsaray köyüne gitti.
Bayram duman(çolak balo) sevgililer dışında bahçesinde gül koparılmasını yasakladı.
Hasan şahin anız yakarken rüzgarın çıkmasıyla ekili alanlarına sıçraması sonucu bir çok buğday tarlası yaktı, bir traktör parası kadar zarar ziyan ödedi.
Yusuf demirel(lokko ) kayabaşına göçmesinden dolayı boş kalan evine, Ahmet akbulut(kilenin ahmet) evin bir odasında verilen eğitim yusuf demirelin evi okul olarak dizayn edildi.
Dağsaray, alancık köyünde tırpan biçmeye gelen yevmiyecilerın ilk kafile çeşmenin başına geldi.
Bayram akbaş yeni bir yaylı arabası aldı, atlarına göz değmesin diye mavi boncuk takmış zil takmış zil sesi hem atları motive ediyor hende ben geldim köylü duysun.
Elif şahin kenevir de beş tane yular ördü.
Haşhaş çizimi yapıldı elde edilen afyon devlet tarafında verilen fiyat vatandaşı memnun etti.
Bu yıl on kişilik genç gurubu İstanbul’a çalışmaya gitti.
1965 tam hasat zamanı yumurta büyüklüğünde yağan dolu çorum ve amasya iline bağlı bir çok köyü mağdur etti.
Hamza çolak ile Mehmetali ile ortak bir ticari taksi aldılar.
Kış gelmesiyle beraber sürüsü olanlar kilim dokumak için evlerine kilim tezgah kurdular.
Sağlıklı haberleri
Hasta olan kişinin hangi evliyaya götürmek için dört beş tane iğneye evliya isim verilerek su dolu tasa koyarak 24 saat bekletilir hangi iğne paslandıysa o evliyaya götürülürdü.
Zöhre şahin(ane zürük) duygusal herkesin acısını paylaşan bir psikolog gibi mağdura morel veren, soğuk alan hastaya peynir suyu ısıtıp banyo yaptırıldı,mühür şeklindeki demra yarasını arpa ile çizip redavi ederdi.
Et ezikliğin olan haztaya deri sarardı.
Hasan çakmak(hazali) iyi bir kırık çıkık ustasıydı, yumurta akı ve hamur ile alçı yapardı.
Musa demirtaş(müska) bir dişçi gibi ağrıyan dişleri çekerdi.
Fadime soylu bu yıl bir ebe gibi sağlıklı bir şekilde dört doğum yaptırdı.
Rütük nedeniyle üzücü haberlere yer verilmemiştir... Aşur şahin.