- 866 Okunma
- 7 Yorum
- 7 Beğeni
Komşuluk
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Artık dayanılmaz olmuştu.Her gün evin içinde durmak.Kimse merakta etmiyordu in mi cin mi?
Kapının zili farklı bir kargocu geldiğinde çalıyordu.Aniden önemli bir şey olsa kimsenin ruhu duymayacaktı.
Sabah marketten gelirken asansörde:
-Kime misafir geldiniz “ diyen bayanın yüzünü hiç unutmayacağım.
-İki yıldır bu binada oturuyorum diyerek yüz mimiklerinin değişmesine sebep olmuştum.
Aslında o kadar bile birinin konuşması şaşılacak şeydi.
Küçük küçük poşetlere bahçeden gelen ürünlerden koyarak karşı daireden başladım dağıtmaya.
Donuk yüz ifadesiyle bir ikisi aldı.Birinin biz kimseden bir şey almayız,kimseye de vermeyiz demesi benim yüzümün donuklaşmasına sebep oldu.Unutmuşuz paylaşmayı.Hal hatır sormayı.Öldürmüşüz komşuluk ruhumuzu.
Üst komşu olan altmışbeş yaşındaki Şerife teyzenin zor şartlarda doksan yaşındaki annesine bakmasını iki yıl aradan sonra öğrenmiş olmam,yüreğimde şimşekler çakmasına sebep oldu.
Eskide kaldı komşuluk.Hal hatır.Sevgi saygı.Dememek lazım.
Belki gerçekten küçük şeylere ihtiyacı olanlar var etrafımızda.Unutulmamalı ki bir gün biz de birilerine muhtaç olabiliriz.
YORUMLAR
Her zaman komşularım olmuştur. Sanırım bazen de ilk adımları bizim atmamız gerek...
Tabii ki, güven ve saygı şart... Bugün komşum kendi bahçesinden portakallar getirdi verdi. Dün komşularımı davet ettim. beraber çay içtik... Çok önemli. Her zaman birbirine muhtaç olabilir insan... Tebrikler... Kutluyorum yazınızı.
nur49 tarafından 16.1.2021 00:02:09 zamanında düzenlenmiştir.
Den(iz)
Sevgilerimle
Kalbikelamm
Saygıyı sevgiyi ne güzel yaşıyorsunuz komşularla.Muhabbetiniz daim olsun.Saygılar sunarım
Kalbikelamm
Teşekkür ederim yorumunuz için
Zaten bütün yaradılmışların muhtaçlığı , asıl olarak sevgiyedir yaradılışlarımız gereği. Sevgiyle bir bakış, bir gülümseme, bir selam, bir merhaba, zaman zaman pek çok insanın gününün hatta hayatının ekışını dahi değiştirebilmiştir. Kanaat eden için, az da olsa nasibi, bereketlidir sevgiyle. Komşuluk ; ortak kaderlere, çıkmaz sokaklara, karanlık gecelere, kadersizliklere, ve hastalıklara, dert ya da sevinçlere komşu oluşlarımıza rağmen, yok varsayışlarımız haline gelmekte gün güne. Üzücü olan da bu.
İnsanı insana yakınlaştıran bağların en güçlülerinden birisini kaybetmemek gerek. İyi niyetle, yapıcı yaklaşımlarla , sevecen gözlerle bakıldığında, bunları hissederek yaşamına da dahil etmeyen canlı türü yoktur bence.
Çok önemli olan bu konuyu çok güzel işlemişsiniz kardeşim. Yüreğinize , niyetinize sağlık.
Sağlık huzur ve mutluluk dileklerim sizinledir ve de tüm komşularımız ile :)
Kalbikelamm
Yorumunuz için teşekkür ederim
Sağlıklı günler