Onlar da İnsanmış
Yıllar yılı internet üzerinden epey dizi-film izledim. Koreden, Şiliye, japonyadan, Kenyaya,hindistandan, ingiltereye, abdden çine,....
Dünya haritasını koyun önünüze işte, bakın, nerede kim yaşıyor..
Genelde camilerde insanlardan veya kültürlerden "gavur" diye bahseder...
La gavurlar da insan çıktı ya.. Onların da bizim gibi dertleri varımış, elf veya dev veya canavar değillermiş.. İnsanlarmış yani..
Yav dedim ne oluyor, onların da dürüstü, iyisi, yardım severi, civanmerdi vb varımış yani...
Sahi mi diyon abe, sahi diyom valla.. İnsanlarmış kardeşim...Senin benim gibi yani,iki ayaklı,iki elli işte...Kalpleri de varımış, gözyaşları da akabiliyormuş... Duyguları, hisleri, kendi içindeki kavgaları bile biraz bize benziyor..
Dinler ganimet ve hükümdarlık üzerine kurulu olduğu için tüm kültürleri birbirine düşürmüşler ya...Doğu batı dedikleri de bu yüzden..
Siyasetçilerin, din adamlarının halkları, milletleri kışkırtması sonucu;
Kimi İslama terör dini diyor
Kimi Hindulara..
Kimi Hristiyanlara...
Veriyorlar coşkuyu, bu coşkudan itibar kazananlar ise ruhbanlar işte. Bizde imam müezzin,onlarda keşiş rahip... Veriyorlar gazı...
Mesela bir Viking dizisini izlediğinizde İskandinavlar ile İngilterenin geçmişini az çok çözüyorsunuz... Nasıl bizim Diriliş Osmanlı Selçuklu dizileri gibi...
Bizleri yönetmek isteyenler dini kullanıyorlar, o yüzden tüm bu karmaşa sanki..
Lakin çağ insanları artık bunları aştı.. Lakin devletleri yönettiğini zannedenler işlerine nasıl geliyorsa öyle davranıyor ve milletleri gazlıyorlar..
Dağın ardından kırmızı gözlü devler yok yani, et yiyen yamyam değiller yani..
Bu devirde fitne fesadın kaynağı nedir, sizlerin taktirine bırakıyorum..
Yani zihniyeti değiştirmesi gerekiyor milletlerin veya inançlarını..Bizim mecliste birbirine yürüyen partileri kimi zaman ukrayna meclisinde görürsünüz, kimi zaman kore meclislerinde, kah ispanya, kah fas, kah kanada meclislerinde...
Çıkar için mi her şey...??
Sorarım size ey..... (ehli dindarlar, derdiniz ne ???) Kalk Gidelim, dizisindeki Seyfettin geldi aklıma şimdi de...
Geçenlerde tviterde bir resim gördüm doğru mu bilmiyorum ama,Diriliş Ertuğrul izleyen bir vatandaş kafasına tencere kapağı koymuş, eline kılıç gibi bir şey dizi seyrediyor...
Yok yok ben öyle yapmıyorum...terlik telefon kulaklık ve fare ile yattığım yerden izliyorum.. Relax yani...
Var mı içinizde dizi karakterleriyle bütünleşen...
Mesela, bir kızılderili dizisinde kovboy oluyor musunuz veya bir romantik dizide sevgili... Hiç uzay gemisiyle yolculuk yaptınız mı?? Oturan Boğa oldunuz mu mesela kabilenizi beyazlardan korumak için düşünen...
Çağımız değişiyor, ne kadar hızlı ayak uydurabilirsek Anadolumuz çekim merkezi olur...
Yaşımız gereği, siyasetin ve dinlerin iki yüzlülüğünü daha son yıllarda anlayabildik.. Yani 20 li yaşlarında kimse kolayınan dünya, tarih, din ile ilgilenip de 20 yıl sonra aynı düşüncelerde ise vallah o insanda beyin mantık kalp malp yoktur desem ayıp mı olur..
Antik uygarlıklardan günümüze ne olur şu dünya ve insan tarihini, kültürleri bir izleyelim..
Yoksa içimizdeki cahiller yüzünden perişan olacak insanlık da dünya da... babo duyırsennn...emmi duyırsen....
Da Vinci Deoman’u izleyin.. İtalya tarihini düşünün..
Frointer’i izleyin... Kürk ticareti olmalı konusu..
The Last Kingdom’u izleyin... İskandivalar ile İngilizleri düşünün..
The Tudors’u izleyin, İngiliz hanedanlığı gibi işte..
Marco Polo’yu izleyin, Çağatay Hanlığı -İtalya vb
Efsane Prensi izleyin... Kore tarihi gibi..
Bakınız çok güzel bir tespit var... Alamanyadaki dostlarımız,akrabalarımız, Almanya’da neden sol partilere oy veriyor da kendi ülkelerinde Sağ partilere oy veriyor???
Hadi boş verin, İnsan Partisi kuralım..
İnsan devleti kuralım..
İnsan yasaları çıkaralım ve çağa öncülük edelim...
Ah Dünyevi vah İnsani... sihirli bir camda dünyaya güzelleştiriyorsun ya...Devam et kardeşim.. Sendeki hayal sokağa, mahalleye, çeşit çeşit devletlere görüşlere, dindarlara, koministlere,faşitlere, milliyetçilere, ümmetçilere...uğramıyor...
Sizlere Cennet vaat ediyorum bu dünyada...
Lakin şimdi tuvalete gitmem gerek... Gerçekler azizim gerçekler, hayvanlar, bitkiler, insanlar ve kimdi o....
Ha unutmadan, AXL robot köpek...
Yani robotik gelişmelere de göre de düşünmeliyiz...
Robotlar tuvalete gider mi ki???
Lakin var ya bu dizilerde olmayan bir şey var..
Tanrı nerede??
YORUMLAR
Nesildaşım ana fikir güzel...once insan olalım durumu...tabii ki insan olalım lakin kültür başka bir şey...bir coğrafyanın geçmişini yakana takmak, onunla yoğrulmak ve şekillenmek. Ben tabii ki işin güzel tarafına bakıyorum. Kültürel zenginlik olarak düşünüyorum bu durumu yoksa kötü her kültürde kötü...hiçbir kültür ve topluluk kendi içindeki şeytani tamamen yok edememiş.
Hayretle izlediğimiz değişik törenler, inançlar geliştirmiş topluluklar. Bunları görmek, bilmek çok da kötü değil bence.( yine dedigin gibi işin hoşluk tarafına sözüm)
Bende senden aşağı olmasın oldukça fazla dizi izliyorum...bircok farklı milletin tarihi dizileri ya da güncel.. kaçınılmaz olarak kendinden izler taşıyor. Fikirlerini, geçmişlerini taşıyor.. Ama şu var ki her geçmişte türlü acı ve anlamsız kavgalar dolu..ben o yüzden deri ya vahşet şimdiki zaman ait bir durum değil. Savaşlar, cinayetler şu ana ait değil.. zengin fakir ayrımı, soylular , işçiler vs. Her zaman bir şekilde adaletin zorlandığı ve arandığı hatta ihtiyaç duyulduğu lakin çoğu zaman elde edilemediği durumlar. Bu yüzden belki de çokça kahramanlık hikayesi de anlatılmış.
Hımm ne diyordum.. tanrı mi....
Tanrı da çoğunda var be nesildaşım bazen tek sığınak bazen de asıl suçlu...
Eksik olma aksi olma ve hep ol dilerim.
Her daim sevgi ve muhabbetle.
Erlik Aldacı
Giden gün bahçede iş azıdı. Bende duvarın başına oturdum, şalvarın cebinden cebi çıkardım tanı teli, az satranç oynayım gavırlarla dedim. Başladım tam oynamaya arkamdan Ruslar geçermiş.
Emmi no'rüyon, dediler.
La çes oynuyom dedim.
Çes?...
La aha bu.
Ha çess!..
Be ne diyom, dedim.
Neyse lafı uzatmayın gavırları bir bir yapıştırıyoruz... Ertuğrul Gazi neci...beni bir görecan.
Bu arada mesajdan Türkçe laf atıyom, on iki oldu ellaem peşpeşe yendiğim. Son mesaja "La bahın, gavır yenmekten osandım" yazdım. Abov...Türkçe cevap geldi.
La emmi nörüyon bizi de gavur ettin. Demez mi?...Bayrağa baktım...Amerika, Nike baktım gavurca...
La oğlum, dedim Amerika bandıralı gemi gibi olmuşsun, özüne dön özüne!
Annıyon mu?!... İnsevi.
black_sky
Nesildaşım döner öyle cevap vermemezlik yapmaz hele ki size..
Her zaman öze sahip çıkmak ıyidir.. özü kirletmek hiç iyi değildir.
Insan kendini nereye ait hissediyorsa evi orasıdır derim ama...evin milleti olur mu olmaz mı bilemedim.
Neyin nasıl olacağını bilmek işin özü birazda. Bu yüzden neyini nasılını bildiğimiz yerleri tercih ederiz.
Bir geçmişe sahip olmak, büyük bir bütünü parçası olma ihtiyacı...bazi şeylerde de hazıra konmak belki de...
Olmalı olsun ama bütünleyici bir zenginlik olarak olsun...yoksa sınırları kanla çizili be nefretle örtülü olunca herkese zarar..
Saygıyla her daim üstat...
Yinsani
skor benim lehime oldumu kaçmalıyım hemen yoksa yeniyor...
lakin bu cavırlar üstadın puanlarını düşürmüş:), ben de düşürüyom...
yazı konusu mu... öyle bir anlatılıyor ki toplumda dinler...sorma zaten bilirsin..
lakin viking dizisindeki çoktanrılı dini düşünceler ile isevi düşünceleri
locky mi lacky mi var ya dizide gemi yapan...
en son yeni kıtaya kadar gitti, yine bulamadı Tanrısını...delirdi :))
bizim üstadda fırtınalarla uğraşıyor...
galiba thor çekiciyle dövüyo bulutları o tarafta...şimşek vurdu mu tabii yanar trafolar, güç mü yeter tanrının elektiriğine, patlatır ya...
sonra karanlıkta kalırık...
bu tanrıyı bulan da yok, gören de, duyduğuna söyleyenlere de kim inanır bilmem..
lakin en büyük sebebi o bu vahşetin...
ya hu düşünsene, Tanrı,ibrahime demiş ki, ölüleri nasıl diriltiğimi mi merak ediyon, imanın mutmainolsun o zaman..
bir kuşu al dörde böl,dört tepeye parçaları koy, sonra şöyle de...kuş canlanıp sana gelecek...
garibim kuştan ne istiyon, desene ayağının altını kaz, orada bendiyeyim, 200 sene sen de1000 sene önce ölmüşbiryaratıkvar... toz olmuş vb..
şu sözü söyle bak nasıl canlanıyor... dese ya... illahi böldürecek dörde canım kuşu...
şimdi biz bir canlıyı alsak ibrahim gibi yapsak bize de gösterir mi...
yok göstermez..katil olduğumuzla kalırız..
ibrahimim Tanrı deneyini veya Tanrının ölüleri diriltme deneyini yapıp da başarılı olan varsa söylesin...yoksa koca bir yalan...
neyse ben üstadı yeneyim yine... :))
pas verdim lakin direkten dönmesin ha...
eksik olmasın :))
black_sky
Tanrının suçu var yok bilmem ama ben şöyle dusunuyorum. Tüm bu isyanı kendine yönlendirmek için izin vermiş.. yapmayın kıyamayım başkasına, doğaya, insana, hayvana, suya , toprağa...bana gönderin bana söyleyin bana söv...n....ben dinlerim ama bilmezsiniz;)) vurup durur yüzünüze kendi sözünüz tokat gibi...sonra ayılır belki kendinize gelirsiniz...
Gören yok , görmek isteyen çok, duyan yok duyamam isteyen çok...
Kaldı ki dün ben tanrıyla sohbet ettim dese sana biri hadi len oradan dersin yani...
Tanrı içimizde ve her yerdedir...
Taştan binalar arasında değil.
Bir tasi kaldır ben oradayım.
Bir ağacı böl beni bulacaksın...
Hep ol emi
Yinsani
lakin her golden sonra top ortasahaya yeniden geliyor..sorun bu işte..bitmiyor bir türlü bu maç...
tanrı devamlı , hükmen galip geliyor anlayamıyorum..
hem oynamıyor hem de galip..bu işi çözemeden gideceğiz ihtimal Tanrı Katına..
orada belli olur... eğer yakıyorsa zaten yakacağı kadar yakmış...üzülmem..
öyle diyor ya ruhbanların derin düşünürleri, madem her yerde cehennemde olsa O'nunlayım..ne fark eder..
lakin ben Tanrı olsaydım daha güzel bir yaşam,ölüm programı yapardım.. çok yanlışı var çok...
eksik olma efendim...
bu arada üstad yendi geçti... ben sayılarlar uğraşıyodum birtaraftan da..bahanem her zaman hazır:))
Dost kusura bakma, bu yazı kürk protestosu yapıp ayağına deri iskarpin giyenler gibi olmuş.
Hitler milyonlar, Stalin milyonlar, Mao, Pol pot milyonlar, ABD milyonlar götürsün yani katletsin... yanlarına kar mı kalsın. Ernesto bile keyif ve zevk için insan öldürsün yani bildiğin sepseri katil.
He...bizde türkü yakak, dizi izliyek, hayran kalak, ölüm satak...öyle mi.
Sonra Tanrı nerede?
Vıy!...
Bizim burda bi Durasan emmi var, bunu ona okusam, ne der biliyon mu?
"Ben o cavırların...."
He...Ne varsa Türk'te var Atatürk'te var.
Erlik Aldacı
Hiç bir din ve inancın, politik çıkarlara alet edilerek kullanılmaması gerekir. Alabildiğince ve olabildiğince özgür düşüncelere saygı duyulabilmeli. İnsanlar belirli din veya inançlara körü körüne inanmaya , ( hem de, içeriğini dahi öğrenemeden ) asla zorlanmamalıdırlar.
Aklın, bilginin, bilimin, insani gelişmelerin ve hakların yollarında yürümek için, dinler, insanların önlerine aşılamaz duvarlar haline getirilmemelidirler bence de.
Emeğinize, yüreğinize sağlık kardeşim.
Sağlık huzur ve mutluluk dileklerimle.
Yinsani
eksik olmayın..