- 260 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Düşündüren Bu İşte
Bir genç kızımız konuşuyor ekranlarda. Sorulara cevap veriyor. Dinliyorum. Sonra düşünüyorum. Yüreğime bir acı, derin bir sızı oturuyor. Zihnimi günlerce meşgul ediyor söyledikleri. Uykularım kaçıyor. İçim içimi yiyor. Gençliğimizi ve geleceğimizi düşünuyorum. Bazen karamsarlığa kapılıyorum. Bazense umutlu olmak istiyorum.
......................................................
Asgari ücret belirleme öncesi bu durum. Rakamlar konuşuluyor, talebler havada uçuşuyor. Sendikaların talepleri var, siyasi partilerin açıklamaları var. Hükümetin ve komisyonun söz hakkı var. Birbirinden farklı ama rakamlar üç ile dört arasında bir yerde. Kimse beş altı gibi bir rakamı ne konu ediyor ne dillendiriyor. Ancak kimse de üçün üzerinde bir şey beklemiyor. Hani bu çok yönlü bir şey ya. Hem işvereni hem çalışanı etkileyen bir durum ya. Hatta ülke gerçeklerinin de bu işte payı var ya. Öyle bir şey işte. Tam ayar verilmesi gereken bir şey. İnce ve hassas bir ayar.
.........................................................
Elbette asgari ücretle iş edinmek ülkemiz şartları düşünüldüğünde hiç de önemsiz değil. Bir çok hanenin yardımlarla yaşamını sürdürdüğü bugünün gerçeklerinde bu ücreti alıyor olmak azımsanacak bir şey değildir. Kıymetlidir. Değerlidir. Yeterince önemlidir.
.............................................................
Dönelim genç kızımızın söylediklerine. Diyor ki; asgari ücret en az ikibin altıyüz, hatta hatta yapılabilirse ikibin yedi yüz lira olsun. Piyasa çok arttı geçen yıldan bu güne her şey katlandı. Pahalılık her geçen gün bizi daha çok etkiler hale geldı. Yetiştirmekte zorlanıyoruz. Hem bu ücreti kazanmak için çok çalışıyor çok yoruluyoruz. Günde en az on iki saat emek veriyoruz. Çok daha fazlasını hakediyoruz ama ülke gerçeğimiz bu. İşiyle ilgili soruya karşılık ise bir şirkette satış danışmanı olarak çalıştığını söylüyor. Genç kızımız o kadar kanaatkar o kadar tok gönüllü ki iki bin üç yüz küsürlük ücretin iki altı iki yedi yüze çıkarılmasını yeterli buluyor. Onunla geçinebileceğini, geleceğe uzanabileceğini düşünüyor. Kim bilir ne hayaller kuruyor. Neyseki rakam beklentisinin biraz üzerine çıkıyor iki sekiz yüz olarak gerçekleşiyor.
..............................................................
Düşündüren bu işte. Kızımızın bu açıklamaları. Bir çırpıda söyledikleri. Neler anlatmıyor ki, neler ifade etmiyorki bu sözler. Anlamak isteyen, katılmak ve hak vermek isteyenler için.
Kemal SEYFİ
13.01.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.