- 499 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Whatsapp Sorunu
Son günlerin en yaygın konusu olan "Sosyal İletiğim Ağlarından" Whatsapp’ın almış olduğubilgi paylaşımı konusudur ve bu bilgi paylaşımına toplumun karşı koyuşu gündemi bir hayli meşgul etmektedir. Whatsapp kullanıcılarına 8 Şubat’a kadar süre tanımlamıştır bu süre sonuna katar kullanım şartlarını kabul etmeyen kullanıcılara hizmet erişimi yasağı getircektir.
Peki nedir Whatsapp’ın yeni kararları!
Whatsaap AB üye ülkeleri dışındaki kullanıcılarının kişisel bilgilerini yine kendisinin sahibi oldağu Facebook firmasına reklam içiriği altyapısı üretimi oluşturma amaçlı paylaşımda bulunacağıdır. Bu durum gizlilik ilkelerini kapsadığından dolayı mevcut ilitişim ağını kullanan kullanıcılar tarafından olumsuz karşılandı.
Bu sebepledir k, özellikle yaşantı alanlarının git/gide dijitalleştiği bir zamanda insanlar iletişim sağlayıcılarına olan yoğunluklarından vazgeçememeyiş sebebinden dolayı yini iletişim araçlarının keşfine başladılır. Geçişler sağladılar incelediler hangisis altyapısı ve en önemlisi geçiş yapmalarına sebep olan kural ilkesine uymadığına dikkat etmekteler. Süre zaman ve insanların tepkisi karşısında kullanılan iletişim aracı olan Whatsapp ne gibi yeni tedbir alacak veya almış olduğu karara devam mı edecek zaman gösterecektir. Gerçek olan şudur ki insanlar özellikle dijitalleşen hızlı ekonomik iletişim ağlarından vazgeçmeyeceğidir. Daha önceleri hatta yıllar önceleri kamuoyunun farkındalığı için bir kavram kullanmıştım toplumlar "ASOSYAL" toplum olmuyor aksine dijitalleşmenin getirdiği hız ve zamanla toplumlar "TEKNOSOSYAL" bir topluma dönüşüyor. Daha çok iletişim kuran daha çok kişisel veri ve sosyal alanlarına dair bilgi belge paylaşan topluluk oluyor.
Burada esasen değinilmesi gereken bir durum daha söz konusu, mevcut iletişim porgramının sahibi olduğu Facebook şirketinin hali hazırda hızlı mesajlaşma ağı olan "MESSENGER" programını Whatsapp kullanıcılarının bir çoğu zaten kullanmaktadır. Kısacağı Whatasapp kullanıcılarının kişisel bilgileri Messenger vasıtasıyla zaten firmanın veri bankasında bulunmaktadır. Ve bir diğer kısmı ise iptali söz konusu olununca kişi bazında yeni kullanılacak programlarında kişisel bilgileri paylaşması teknik olarak bilinmekte ve paylaşmayan iletişim araçlarınıda zamanla paylaşmayacağının da bir garantisi olmamaktadır.
Bu durumun aslında ülkemiz açısından bakacak olursak ne "Yerli ve Milli Yazılımın" ne kadar önemli bir duruma geldiğininde kanıtı niteliğindedir. Ubarız kısmende olsa bu alandaki çalışmalar artık ulusluarası ölçeklerde geçekleştirilmelidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.