- 912 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
Ya Bu Deveyi Güdeceksin..
WhatsApp Cephesinde Neler Oluyor ?
WhatsApp ile ilgili olarak ortalık karıştı.
Dünyada 1 milyardan fazla kullanıcısı olan, hemen hemen hepimizin kullandığı bedava bir mesajlaşma-iletişim-sohbet uygulaması olan WhatsApp, geçtiğimiz günlerde yeni “Kullanıcı Sözleşmesi” diye bir şey çıkardı. Bu sözleşmenin maddelerini açıkladı. WhatsApp ’ın sözleşmesine dair tartışmalar sosyal medyanın gündem konusu oldu.
Herkes panik halinde.
Yeni Whatsapp Kullanıcı Sözleşmesi gizlilik ilkeleri ile ilgili şunları içeriyor:
• Hesap Bilgileri
• Mesajlar
• Bağlantılar
• Durum Bilgisi
• İşlem ve Ödeme Verileri
• Müşteri Desteği ve Diğer İletişimler
• Kullanım ve Kayıt Bilgileri
• Cihaz ve Bağlantı Bilgileri
• Konum Bilgileri
• Çerezler
• Başkalarının Sizin Hakkınızda Sağladığı Bilgiler
• Kullanıcı Şikayetleri
• WhatsApp ’taki İşletmeler
• Üçüncü Taraf Hizmet Sağlayıcıları
• Üçüncü Taraf Hizmetleri
• Toplanan veriler nasıl kullanılıyor?
• Yan Hizmetler
• Emniyet, Güvenlik ve Bütünlük
• Facebook Şirketleri Hakkındaki İletişimler
• Kurumsal Etkileşimler
WhatsApp uygulamasına girdiğinizde yeni sözleşmeden bahisle “8 Şubat 2021 tarihine kadar sözleşmenin kabul edilmemesi halinde uygulama kullanımının kapanacağı” belirtiliyor. Açık ve net.
Kullanım koşullarını değiştiren WhatsApp, kullanıcıların verilerinin doğrudan Facebook ile paylaşılmasını hedefliyor. WhatsApp, “söz konusu tarihten itibaren ya bu ilkeleri kabul edersiniz ya da hesabınızı silersiniz” ifadesini kullanıyor açıkça.
Bu koşulları kabul eden kullanıcılar uygulamayı kullanmaya devam ederken, kabul etmeyenler ise WhatsApp hesaplarına erişim sağlayamayacak.
***
Önceden WhatsApp ’ın karşıdan karşıya şifreleme yöntemi ile en güvenilir iletişim aracı olduğu söyleniyordu. Şimdi ise bu bilgileri gerektiği anda Facebook ile paylaşabileceği söyleniyor. Bunun sebebi, WhatsApp ’ın bugüne kadar bedava bir uygulama olması nedeniyle uygulama üzerinden artık para kazanma stratejisi olduğu söyleniyor. Bütün firmaların kâr amacı ile kurulması, nihai hedefin yaptığı her şeyden para kazanmak olması, WhatsApp ’ın bu yola girmesinin en büyük etkeni deniliyor. Facebook da başlangıçta bedava uygulama iken aldığı reklamlarla para kazanır hale gelmiştir. Aynı olay Google için de geçerlidir. WhatsApp da artık reklamlarla para kazanmaya başlayacak. Paralı üyelik diye bir şey yok elbet.
Peki bilgi paylaşılırsa ne olur.
Peşin peşin söyleyeyim kişisel bilgilerimizin paylaşılmasını kesinlikle ben de istemem.
Bu Corona aşısı ile ilgili çalışmalar yapılırken, daha aşı bulunmadan önceydi. Hani çok bilmiş bazı tipler olur ya, onlardan biri “Kesinlikle aşı olmayacağım, aşı diye vücudumuza çip yükleyecekler, ondan sonra CIA bizi takip edecek” diyordu. Sıvı olarak yapılan aşıda nasıl çip olacaksa. Bunun cevabını Cem Yılmaz çok güzel vermişti “CIA ’in hiç işi gücü yok da senin gibi birinin bilgilerini mi toplayacak..?” Bu cümlenin 2 yerinde "bip" var da neyse..
Bu günlerde gene komplo teorileri gündemde “CIA kişisel bilgilerimize ulaşacak !!”
Google, Facebook, Twetter, WhatsApp gibi devasa firmalar kimin? Amerika ’nın. CIA isteyecek de bu firmalar yazılımlarını, kişilerin bilgilerini CIA ’e açmayacak ! Olacak iş mi? Hangi firmanın yazılımı ne kadar güvenli olursa olsun CIA ’in gireceği arkalarda gizli bir kapı mutlaka vardır. Ki hepimizin elinin altında bulunan cep telefonları kapalı bile olsa -bataryası çıkarılmadığı sürece- her türlü istihbari bilgilere açıkmış.
WhatsApp Facebook ’un yan kuruluşu ya, bu işle ilgisi var mı yok mu bilmiyorum ama Facebook sayfalarında şöyle bir içerik dolaşmaya başladı “Facebook ’a veya Facebook ile ilgili herhangi bir kuruluşun, geçmişten ve gelecekten fotoğraflarımı, bilgilerimi, mesajlarımı veya ………”
Senin mangal resimlerin Facebook ’un çok umurunda sanki.
Peki ne yapacağız..?
Adam açıkça diyor ki “Ya bu deveyi güdeceksin, ya da bu diyardan gideceksin..!”
WhatsApp geri adım atar mı?
Hiç sanmıyorum.
Bekleyip göreceğiz bakalım.
Suat Zobu
.
YORUMLAR
Merhaba abim!..
Ben de maydonos olabilir miyim?..
Neredeyse herkesin bildiği gibi, WhatsApp Facebook'un bir kolu. Kişisel veriler zaten WhatsApp'tan önce Facebook'da da var mı?..
Var! ..
Gerek telefon gerek bilgisayar olsun kullandığımız elektronik haberleşmede veya herhangi bir durumda, (bankacılık, alışveriş vb.) istenildiği zaman annemizin kızlık soyadına kadar veriyor muyuz?..
Evet!..
En nefret ettiğim şey olan, her türlü resim, etkinlik videosu, fotoğrafı vs. buralarda tüm dünya'ya açık bir şekilde sosyal medya'da kendimiz paylaşıyormuyuz?..
Evet!..
İlgi alanımın dışında bir konu olmasına rağmen, senin de sıraladığın bilgiler doğrultusunda, yetkin nitelediğim yorumcuların anlatımlarına göre, bu uygulamanın ticari kullanıcıları bağladığı, bu tür platformların haddini kat kat aşan, çıkar amaçlı kullanılması durumundan kaynaklı bir karar olduğu anlaşılıyor.
Senin de işaret ettiğin gibi; yaptığı pastayı paylaşan bir ev hanımının CIA'yı yada tatlıcılar odasını ilgilendireceğini hiç sanmıyorum.
Selam ve saygılar kardeşinden...
Öpüyorum ellerinden.
Suat Zobu
Yolunmuş tavuğun bir yerlerini kapatmaya çalışması gibi.
Bu güzel ve anlamlı yorumunu okurken pek çok çağrışımlar oldu. Sağol Kardeşim.
Akşehir'de Nasrettin Hoca'nın türbesini gördün mü bilmem. Türbenin hemen yanında yerdeki metal plakette "Dünyanın ortası burası" yazıyor. Süper.
Daha süperi türbede. Çepeçevre 6 tane ayak var, üstünde bir kubbe. Etrafı komple açık. Yalnızca bir tarafındaki 2 ayağın arasında demir bir kapı var. Üzerinde de kocaman bir asma kilit. Diğer kısımların tümü açık.
Şimdi bizim verilerimizi korumaya çalışmamız Nasrettin Hoca'nın türbesi gibi. Her taraf açık Annemizin kızlık soyadına kadar biliyorlar. Biz verilerimizi CIA öğrenir telaşındayız. Bu kadar basit sağol kardeşim ne güzel örnekleme.
(Maydonoz deme lütfen)
Gözlerinden öperim kardeşim. İyi ki varsın.
Sağlıklı günler diler gözlerinden öperim.
Suat Zobu
:) :) :)
Selam ve saygılarımla sağlıklı günler diliyorum.