- 504 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Güne düşenler
Sabahın her kuşluk vakti saati kurar gibi aynı zamanda uykudan uyanırım. Bazen dilime getirir ,bazende içimden güne sağlıklı uyandığım için her zaman şükür ederim . Yatakta kısa nefes ekrersizi yaparım. Burnumdan nefes alıp burnumdan nefes vermeyi dört beş defa tekrarlarım .Vucüd kasların gevşemesi için çok faydalı oluyor. Bunu okuduğum kitaplarda dinlediğim yotubelerden öğrendim. Sonra kalkar evimizin küçük üyesi olan canomla dışarı çıkarım. Hava açık ve güneşli , coronodan dolayı mecburiyetten dışarı çıkan insanların ağızlarında maske ürkek adımlarla yollarına giderler. Okul çocuklarıda yasaklardan dolayı görünmüyor. Ne zaman kendimle başbaşa kalsam zihnim kısa çocukluğumuna ve geçmişe yolculuk yapar. Zihnim konuşunca sus seninle sonra ilgileneceğim diyerek anda kalmayı seçerim.
O saatlerde köpeği olanlar gezintiye çıkarlar. Uzaktan selamlaşır kısa sohbet ederiz. Hafif esen rüzgarı ciğerlerime çeker, güneşin ışınlarına odaklanırım. İki üç dakika güneşlede ekrersiz yaparım. Yağmurlu günse parkemin şapkasını başıma geçirir , şemsiye kullanmayı eskiden beri sevmem. Cano kendi cinsinden bir arkadaş bulunca önce koklar sonra biraz oynar mutlu olur. Çişini durmadan sık sık yapar. Gezintim biter eve dönerim. Canoyu temizler .Duşa girerim. Kendime bitki çayı yaparım. Yanına ufak bir kahvaltı hazırlar ,koltuğa oturup yapmayı severim. Bu arada telefonuma ve tabletime bakar kotrol ederim. Tabletimde sözcü gazetesinin önemli haberlerini her okuduğumda yüreğimde küçük kırıklar oluşur. Ülkemde ve dünyada olanlara rahatsızlık duyarım.Gece gördüğüm rüyamı hatırlarsam yorumu nedir diye merak eder ,Google amcayı ziyaret eder, anlamına bakarım. Sonra uzun senelerdir edebiyat sitem var açarım ,güne düşen şiir ve yazılara göz gezdirir hoşuma gidenleri okurum. Kalkar ev temizliğimi yapar yemeğe başlarım. Alışılagelmişlerimden namazımı vakti geldiğinde kılar ,Rabbimle beraber olmaktan büyük huzur duyarım.
Saat bire yaklaşır eşimin her arayışı” akşam ne yemek var “ sorusuna içten içe biraz kızarım. Sonra küçük kızımın telefonuna cevap veririm . Köpeği yamanı her gezdirdiğinde arar. Gündemdeki aile konularını konuşuruz. O beni rahat eleştrir bende onu ,onada banada bu sohbetler terapi gibi gelir.
Masamda duran kitabım heyecanla beni beklediğini sezer birkaç sayfa okurum . Kışın günler kısa olduğundan çabuk akşam olur. Eşim, çocuklar ve güzel torunlarım gelir . Dilara ve Sinan’ım çok özeller. Yemekten sonra türk kahvesiyle beraber iş konuları konuşuruz. Televizyona bakarız. Gecede dolunay varsa balkon kapımı açar muhteşem görüntüsünü seyreder niyet dilerim. Her dolunay yeniliktir. Bazen niyetlerimi kağıda yazar ,balkondaki çiçeklerimin toprağına sesli okuduktan sonra gömerim. Sözlerin ve yazıların gücüne zamanla kitapların arasına yazdığım notlarıda okuyunca şahit olurum. Rutin günüm tamamlanır.
Feride
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.