Büyük Lokma Ye Ama
Büyük lokma ye ama büyük söz söyleme der atalarımız. Nereye gideceğini bilerek konuş anlamında bir söz. Tartarak, süzerek, etraflıca düşünerek, uzağa bakarak, ileriyi görerek konuş. Öyle ki; söz dönüp dolaşıp söyleyini vurmasın, altında kalınmasın, mahcup olunmasın.
...................................................
Dil yaralar, telafisi imkansız sorunlar açar. İnsanların zaafları, zayıflıkları ve yaşadıkları üzerinden konuşur incitici olunursa aynı şeylere gün gelir maruz kalabiliriz.
....................................................
Bazen boş bulunur boş konuşuruz, suçlarız, ithamda bulunuruz, atar tutarız, sağa sola sataşırız. Muhatapları incitiriz, kırar dökeriz. Ancak zaman söyledığimize pişman eder bizi. Benzerini, belki de daha ilerisini yaşarız. Söylediğimize söyleyeceğimize bin pişman oluruz.
......................................................
Bugün başkalarının yaşadığı yarın sizin başınıza gelebilir. Aynı sorun ve sıkıntılarla karşılaşabilirsiniz.
........................................................
O nedenle ölçülü olmak, ölçülü yaşamak, ölçülü konuşmak gerekir. Ağızdan çıkan söz bugün başkalarını vurabilir, yarınsa size yönelebilir.
Kemal GÜL
09.01.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.