- 1286 Okunma
- 10 Yorum
- 7 Beğeni
EDEBİYAT
EDEBİYAT
Merhaba değerli dostlar. Edebiyat-EDEP ten gelir. Edep : Toplumun genel kurallarına uyma, toplum değerlerine uymayan, söz ve davranışlardan kaçınılması ve, saygı gösterilmesidir. Bu tavır ve söylemleri sebebiyle de bu kişilere, bu insanlara da, nazik, anlayışlı ve efendi denir. EDEBİ ise bu kurallara bağlı kalınarak yapılmış eserler bütünüdür. Örneğin yazılı alanda, Şiir, Roman, Öykü, Makale, Nesir, Haber gibi eserler EDEBİ ESERLERDİR.
Tabidir ki EDEBİ’lik sanatın her dalında her alanında vardır ve olmalıdır. Resim, Heykel, Sinema, Tiyatro, Bale gibi sanatlar ve sanatsal faaliyetlerde de EDEBİLİK aranır ve değerlendirilir.
Tüm bunları içine alan EDEBİYAT’ın yazılı yayın ve eserleri içerisin de bilindiği üzere ŞİİR’de vardır. Ben naçizane bir gazeteci, yazar, şair ve araştırmacı olarak eserlerimde hiçbir zaman EDEP’i, gçz ardı etmedim, hep göz önünde tutmuş, makale, öykü, roman ve şiirlerimde toplumun kurallarını ve değer yargılarını dikkate almış, ahlak adını verdiğimiz bu değerlere hep bağlı kalmışımdır.
Bu site bir şiir sitesi. Hiç kimsede aksini söylemez sanırım. Naçizane şahsıma ait 3500 adet şiir yayınladım. 2008 yılından bu yana 13 yıllık da üyesiyim.Bir romanım, 17 Araştırma kitabım, 1 şiir kitabım, 5.000’in üzerinde Denizli’deki yerel gazetelerde makalem, yani yayınlanmış eserlerim vardım. Bunun yanı sıra yayına hazır, 34 şiir kitabı, TÜRK EDEBİYATINDA ŞİİR adını taşıyan 1 araştırma kitabım, TÜRK EDEBİYATINDA YENİ ŞİİR TEKNİKLERİ adını taşıyan, şahsıma ait 9 tane şiir tekniğimin ve bu tekniklerle yazılmış şiirlerimin bulunduğu yayına hazır kitabım. Yine yayına hazır 2 roman, bir öykü kitaplarım bulunuyor. Dünyanın 11 ünlü nehrini anlattığım NEHİRLER VE HİKAYELERİ adını taşıyan yayına hazır kitabım, 16.YÜZYILDAN GÜNÜMÜZE HALK OZANLARI VE BEN adını taşıyan 575 şiir nazire ve hayat hikayesinden oluşan yayına hazır kitabım,81 ili anlatan ayına hazır şiir kitabım en az 50 şiirim bestelenmiş türkü, 300’ün üzerinde de Güfte olabilecek, şarkı sözlerim mevcuttur.
Değerli dostlar. Bu kadar bilgi birikimine sahip bir kişi olarak ŞİİR konusunda da ders niteliğinde bu sitede çok örnekler verdim. Egeli Araştırmacı ve yazarlar Birliği YAZ-AR BİR’in ATÖLYE derslerinde bir çok şaire bilgi aktarıyorum. Ne var ki benim Hece şiirlerimden bir, ikisi yılda ancak güne gelebiliyor. Şiir denemeyecek bir çok şiir güne getiriliyor. 3500 şiir içinde en az 500 şiirim serbest nazım şiirdir. 13 yılda bir tek serbest şiirim güne getirilmemiştir.
Şiirden anlamayan bazı kişiler, diğer şiirden anlamayanlar tarafından, övülünce, zaman zaman bana bile akıl vermeye kalkışmaktadırlar. Yasaklı listem 100’ün üzerinde yasaklanmış kişi ile doludur. BUNUN SEBEBİ DE, BU SİTEDE YETERİNCE ŞİİR OKUNMAMASIDIR. Bir şair nasıl yapıyorsa üç dakikada okuma sayısı 60 oluyor, gün sonunda 2-3 binlere çıkıyor. Bu tür kandırmacalar hoş değil. Bu konu ile ilgili taşlama bile yazdım ama, kimsenin umurunda değil.
Şiiri astığınızda 1 dakika içinde 10 beğeni alırsanız, bu şiirin nasıl okunduğunu bana ifade edebilir misiniz. Bu yüzdendir ki 500 bin kişi ben şairim der, yüz yıl sonrasında bunlardan 50 kişinin ismi ancak şair olarak geçecektir. Bu sitedeki şairlerden tek isteğim şudur. Herkes haddini ve yerini bilmek zorundadır. Bir başka yazıda görüşünceye kadar, dudağınızdan tebessüm, yüzünüzden gülücük eksik olmasın. Sağlıcakla.
SADIK DAĞDEVİREN
YORUMLAR
Üstadım; sizin bu site ile ilgili serzenişlerinize tamamen katılıyorum. Asla "şairim" diyemem.. İçimden geleni kağıda dökmeye çalışıyorum. Ben iki yıl ara verdim, bu siteye hiç girmedim. " Şiir denemeyecek bir çok şiir güne getiriliyor." bunun için siteden uzaklaştım.. Neyimizde adalet kaldı ki ???
Selamlar, saygılar..
Saygıdeğer Üstâdım, son derece haklı ve kıymetli olan verdiğiniz bilgilere tamamen katılıyorum ve sizin gibi konusunda Âşık, Ozan ,Halk Şairi ünvanı olan yazdığı eser ve çalışmaları ile kendini kanıtlamış değerlerimize gereğince önem verilerek sahip çıkılmıyor ve bu da üzücü bir durum.
Bu ve buna benzer sitelerdeki durumu siz yıllardan beri biliyorsunuz zaten.
Mesela ben burada yeniyim, antolojide yakın zamanda hece şiiri olduğu halde hecesi 9-10-11-12 karmakarışık acemice yazılmış bir şiiri günün şiiri bile yaptılar herkes şaşırdı ve bu durumu yorumlarda dile getirdi. Ama değişen bir şey yok.
Seçki kurulundaki kişilerin şairlik, yazarlık derecesi nedir o da belli değil.
Zaten sitelerin derdi şiir ya da yazı kalitesi değil reklam geliri olduğu çok açık. Pandemi döneminde şair ve yazar sayısı da arttığı malûm.
Bu aydınlatıcı yazınız için kutluyorum tebrikler üstâdım.
Size şairlik ve edebiyat alanında başarılarınızın devamını diliyorum.
Her şey gönlünüzce olsun inşallah.
Selamlar ve saygılar sunarım.
ASIKLUZUMSUZ
Edebiyata katkılarınızdan dolayı teşekkür ederim, nice güzel şiirlere diyelim kalın sağlıcakla selâmlar