- 481 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
EŞYALAR VE SEVDİKLERİMİZ
Bir adam yeni aldığı arabasını parlatırken, altı yaşındaki oğlu bir taş alır ve arabanın kaportasına çizgiler çizer. Bu duruma çok öfkelenen adam, çocuğun elini tutar ve defalarca vurur, elinde İngiliz anahtarı olduğunun farkında olmadan vurur. “Bu benim oğlum, evladım biricik yavrum” demeden vurur. İnsanlığını unutarak vurur…
Aldığı bu darbelerin sonucunda hastaneye kaldırılan çocuk, çok fazla kırık nedeniyle tüm parmaklarını kaybeder.
Çocuk babasını gördüğü zaman, acı dolu gözlerle:
“Baba parmaklarım ne zaman büyüyecek?” diye sorar.
Yaptıklarına çok ama çok pişman olan adam çok incinir ve suskun kalır; arabasına geri döner ve onu defalarca tekmeler. Bu tekmelerden nerdeyse ayak parmaklarını kaybedecekti. Arabayı da attığı tekmelerle mahveder…
Yaptıklarından harap olmuş bir halde arabanın önünde oturur ve çiziklere bakar. Yaptığının altında ezilerek kil gibi yığılır.
Çocuk “Baba Seni Seviyorum” yazmıştır. Adam o gece sabaha kadar uyuyamaz. Her dakikada her saniyede oğlunun şu sözleri kulaklarında çınlanır:
“Baba parmaklarım ne zaman büyüyecek?”
“Baba parmaklarım ne zaman büyüyecek?”
“Baba parmaklarım ne zaman büyüyecek?”
Bu acıya fazla dayanamayan adam ertesi gün intihar eder...
Unutmayın! Öfke ve sevginin sınırları yoktur. Güzel, hoş ve sevgi dolu bir hayata sahip olmak için ikincisini seçin ve mutlu olun…
Unutmayın! Eşyalar kullanmak içindir, insanlar ise sevilmek için. Siz, sevin ve sevilin. Ama bugünün dünyasında sorun şu ki, insanlar kullanılıyor ve eşyalar seviliyor. Bu da ne acı bir durumdur.
Gelin, şu düşünceyi aklımızda tutmak için her zaman dikkatli olalım. Eşyalar kullanmak, insanlar sevilmek içindir. Siz, sevin ve sevilin…
Diline dikkat et; söz olur. Sözlerine dikkat et; eylem olur. Yanlış eylemlerin seni de yakar sevdiklerini de.
Eylemlerine dikkat et; alışkanlık olur.
Alışkanlıklarına dikkat et, onlar karakterin olur;
Karakterine dikkat et; o senin kaderin olur. Sen; eylemine, karakterine ve kaderine dikkat et.
İki gözünüz arasındaki ilişkiyi biliyor musunuz?
Birlikte kırparlar, birlikte hareket ederler. Birlikte ağlarlar, birlikte görürler. Birlikte uyurlar, birlikte uyanırlar. Birlikte mutlu olurlar, birlikte acı çekerler. Hiçbir zaman birbirlerini görmeseler de…
Unutmayın! Arkadaşlık da aynı şekilde olmalıdır! Arkadaşlar olmadan hayat beyhudedir. Beyhude bir hayat da çile ve ıstıraptır.
05.01.2021
Yozgat
YORUMLAR
Tebrik ederim saygı değer idris üstadim ağabeyim kaleminiz yüreğiniz susmasın 👏 👏 güzel etkileyici bir yaziydi