- 351 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Okumanın Güzelliği
Okumanın Güzelliği
Okumak güzeldir azizim. Kendimi bildim bileli çevremdeki insanların pek çoğunun bana okuma konusunda tavsiyelerde bulunduğuna bizzat şahit oldum. Birçoğunun kitabın kapağını bile açmadığını bilmeme rağmen. Yalnız ben o ikiyüzlü insanların dediğini yapmadım hiçbir vakit. Ama yine de okudum oluk oluk.
İçimde koşup duran deli taylara ancak bu şekilde dur diyebiliyordum. Bu yüzden okudum durmadan. Bazen bir roman, bazen bir şiir, bazen hayatın gerçekleri, bazen kainatın sırları… Ne olursa olsun hep okudum. Her okuduğumdan bir öz aldım arı misali. Bu benim yazma evrenimi oluşturdu günbegün. Zamanla daha da arttı okuduklarım. Dolan testi nasıl bir an gelir taşarsa okuduklarım da taştı benden.
İşte bunlar da yolumu aydınlatan, ruhumu dinlendiren yazı, şiir, kitap olarak çıktı karşıma. Okuduğum için ve tabi yazdığım için kendimi hep bahtiyar hissettim. Ama en çok da okuduğum için hissettim. Çünkü yazmak, okumadan öğrenilecek bir şey değildi. Yaşayarak öğrendim bunu. Okumak neden güzel hiç düşünmedim etraflıca. İçimden geldi okudum dedim soranlara.
Sahi neden güzeldir okumak?
Okumak, geçmişteki insanlarla konuşmaktır. Bir cümle kırıntısında kendinizden bir parça bulmaktır, bir şiirin en güzel mısrasında en sevdiğinizden sıcak bir selam almaktır. İşte bu yüzden güzeldir okumak vesselam.
NECATİ DİLEK