Sadece Yedikleri İçtikleri Ayrı Gider
Sadece yedikleri içtikleri ayrı gider deyimi kimi yörede sıkça kullanılanılır. Ancak anlaşılması yorumlanması hele hele küçük ve genç yaşta kavranması zor bir deyim. Ancak belli deneyimler, biriktirilen tecrübeler sonrası bu deyimin ne manaya geldiği zihninizde tam oturmakta gerektiği gibi anlaşılmaktadır.
.......................................................
Deyimle demek isteniyor ki; arkadaşlık, dostluk, kardeşlik bağları o kadar güçlü ki;
her şeyleri beraber, hemen her şeyleri ortak ve birlikte, neredeyse nefes alış verişleri bile. Kederde tasada birler, acıda hüzünde birler, sevinçte coşkuda birler. Biri ne hissederse diğeri de aynı şeyleri hisseder. Duygudaşlar, gönüldaşlar daha ilerisi gardaşlar. Belki biraz ideolojik olacak ama yoldaşlar ülküdaşlar. Birine gelen bir sorun sıkıntı kendisine gelmiş gibi düşünür ve hisseder. Kendisini ortaya kor arkadaşı dostu için, varlığını canını ortaya kor ve tüm hissiyatıyla yanında yer alır. Fedakarlıkta, diğergamlıkta, gönüldaşlıkta, sırdaşlıkta mutlak bütünleşirler.
..........................................................
İşte, sadece yedikleri içtikleri ayrı gider bu gibi insanların. Kardeşlikten öte bir dostluktur onlarınki. Günümüzde varsa elbet. Bu kıstaslara uyar insan kaldıysa elbet.
Kemal GÜL
03.01.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.