Karnından Konuşmak
Bir deyim karnından konuşmak ama ne denilmek istendiği açık ve net ortaya konulamamış ,sınırları tam belirlenememiş, o bakımdan bir çok insanın anlayamadığı, anlam karışıklığına düştüğü bir ifade.
...............................................
Yazmadan önce biraz bilgileneyim düşüncesiyle sağa sola baktım, biraz bir şeyler karıştırdım ancak bulanıklık ve anlam konusundaki tereddüt tam giderilemedi.
................................................
Başka benzer deyimlerde var anlam çıkmazında olunan. "Sadece yedikleri içtikleri ayrı gider" sözü misal. İşittiğinizde ne anlarsınız, nasıl yorumlarsınız. Biraz üzerinde durmak, kalem oynatmak, katkı sunmak daha anlaşılır hale getirmek gerekiyor o bakımdan bu tip örneklerin.
....................................................
Karnından konuşmakla ilgili bir yerde, başkalarının işitemeyeceği ses tonuyla konuşmak denilmiş. Bir başka yerde birilerinin ulu orta konuşması diye açıklama getirilmiş. İtirazım yok bunlara ancak yetersizlik var diye düşünüyorum ve o nedenle biraz açmaya çalışıyorum.
..................................................
Eskiden siyasiler bu mevzuda epey birbirlerine atarlanırlardı. Hani alan boş ne söylesen kabül ya sallar giderdi kimileri. Ortaya bir söz sarfeder hiç dayanağı mesnedi olmazdı. Sonrasındada hemen karşı atraksiyon geliştirilirdi. Atma belgeli konuş denilirdi.
...................................................
İşte böyle bir durum karnından konuşmak. Bir nevi boş konuşmak,ulu orta konuşmak. Zırvalamak denilir mi tam emin değilim ancak bütünüyle katılmamda mümkün değil. Yine de bir amaç var söz sarfedilirken. Oradan sağlanan bir kazanç var. Nihai noktada bir getirisi var. Kazanç olmasa da karşı tarafa verilen bir hasar var.
.....................................................
Karnından konuşmada bir kafa karışıklığı yaratma, karşıdakini biraz zorlama, açığa düşürme gibi düşünceler olsa da kanımca; düşünülmeden, akıl süzgecinden geçirilmeden, ciddi bir ön hazırlık yapılmadan, hedef ve amaç belirlenmeden konuşulan söz diye düşünüyorum.
Kemal GÜL
01.01.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.