Defter sakinlerine
Hadi bakalım ahali... Şairler, şairimsimler, yazarlar, yazırımsılar... Neyi bekliyorsunuz defter kutlaması partisi var bu gece...
Herkes kimin kalbini gönlünü kırdıysa, bir sarılsın bakalım kardeşim, abim, ağabeyim, hocam, çırağım, çekirgem, üstadım, ustam sevgilim, platonik aşkım diyerek... Barışın, sevgigillerden bir demet sözcük, bir güzel ifade yazıverin ne bekliyorsunuz..
Hey çok ciddi kocaman fikirli, dava adamı veya kadını, somurtgan süratlı sen de bir tebessüm et bakalım..
Hey çok eleştirmen, çok havalı, burnundan kıl aldırmayan kocaman yürekli sen de bir sırıt içten gönülden gardaşım de karşındakine..
Hey çok üstad, çok bilgili, çok olgun, ihtiyar sen de bir darbı mesel patlat, gökten ışık düştü mü, cibrilin bastığı çöl çimen oldu yeşerdi mi, ne yaptı sonra, çocuklar şaşkınlıkla dinlesin hayalleri süslensin...
Hey çok çıngar, antipatik, ideoloji ve inanç mitralyözü sen de indir bakalım elini tetikten kelimelerine hem zihne hem de bedene iyi gelen çiçek çayları doldur ikram et
Hey çok kitapçı, çok okuyan, çok yazan, çok sevgili, çok aşık, çok hasretlik sen de yeniden bir umut havası çek bakalım bu gece, yeni gün belki hani... işte umut...
Hey geveze, tanrının sittirettiği mahluk, gizemlerin görmezden geldiği fani unutuver bir günlüğüne tüm olumsuzlukları güzel rüyalar dile, güzel uyu, zinde kalk, hayatında yapmadığın bir iyilik yap bir başkasına... İyilik iyiliği doğurur belkii..Haydi kaptan...
Defter çekilişi yok mu, alaydık bir kaç bilet, kaç yazıya kaç şiire bir bilet veriyor site yönetimi, var mı hediyeler, neler, pisiklet iki tekerli, üç tekerli dört tekerli, , atari, bilgisayar amma son teknoloji olsun içindeki pervaneler çok ses yapmasın ha, olmaz mı efendim...
Hadi bakalım, şöyle bir göbek atıverin ortada, sefanız olsun, kulağının arkasını pışpışlayan günah deyen üstad, sen de tövbe ediver bu gece.. İnancın uğruna kaç gönül kırdın hesapla, ona göre tespih çek... tespih yeter mi bilmem amma başlamak bitirmenin yarısıdır derler...
Hey sen , sana diyorum, duymuyor musun... ne oldu kardeşim sana, sevgilim terketti sitedaşım, üzülme, başkasını bulursun, ben ondan başkasıyla yapamam kardeşim, bittim, hayallerim yıkıldı, yaşama sevincim de onunla gitti... Ne oldu öldü mü, depremden kurtulamadı mı, sel mi aldı götürdü, intihar mı etti,... Keşke sitedaşım keşke... ben de bir an durmam peşinden giderim amma başkasını seviyormuş, ben çok iyiymişim amma olmuyormuş, ondan daha iyilerine layık mışım, öyle dedi...Ne güzel demiş işte sitedaşım, ondan daha iyilerini bulmak artık bu geceden itibaren senin görevin... Şalgam suyu getirdim buyur iç... Sahi ondan daha iyisi var mıdır sitedaşım.. Ya hu senin de sorduğun soru, kimse vazgeçilmez değildir, herkesin bir iyisi, bir güzeli, bir üst modeli daha vardır, güncelle kalbini, zihnini, hayalini... al bir şalgam suyu iç.. Süt de olur... Kafayı çekesim var sitedaşım... Sende mi be birader, ne var şu rakıda birada.. vallah tatlarını unuttum amma hiç canım çekmiyor... Portakal suyu elma suyu getireyim istersen, ya hu zaten her yer sahte içki dolu... şimdi veririm bir duble yarına çıkamazsın, benim yeni yılıma ızdırap olursun sitedaşım..
selamünaleyküm
Aleyküm selam üstad.. Ne var ne yok çekirge..Ne olsun üstad, ölü toprağı serpilmiş sitedaşların üstüne.. ihtiyarından gençine, çocuğundan olgununa, yönetiminden üyesine... Sizin oraya kar yağdı mı yağmur düştü mü üstad.. Vallah daha göremedik kardeşim, bizim bura da öyle ocak geldi kar yok, barajlar dipledi yağmur yok, kim cenabet acaba ülkemizde.. gönlü ve zihni cenabetler en kötüsü.. Bir karanlıktır çökmüş gidiyor üstad... hadi ışık sal asanla vur zihnini arza da arşa da dağılsın karanlık miktarınca üzmeyecek kadar yağsın kar da yağmur da..
Sonra öpsün kurbağayı bir güzel veya yakışıklı... aşık olsunlar birbirlerine onlar çıksın kerevetine bize düşsün gökten... ne düşmesini istersin kardeşim gökten...Elma mı yine.. Bu sefer de armut düşsün, lakin pamuklara, ipeklere, süngerlere, hava torbalarına sarılı vaziyette valla kafatasını parçalar o kadar yüksekten düşen..
Ne oluyor orada yine, sakallıyla sakalsız girmiş birbirine... Düzelmez üstad bu ülke.. hadi gel ayıralım şunları, bırak be çekirge arada kalırsın, suçlu sen olursun, aman boşver üstad, aha baksan tutmuş gırtlağından morarmış diğerinin yüzü gözü.. öldürecek üstad, bana müsaade... dağılın üleyn.. ne kavgası yine...
YORUMLAR
Muhteşem!...Beklediğim gibi..Defteri ince eleyip sık dokuyan, istisnasız her şiiri ve yazıyı istisnasız okuyan kendi halinde bir üyeyim.Kimi okuduklarıma ufacık nükteden yorumlar yazdım.Kimine beğeni bıraktım.Ama hiç bir üye arkadaşımı kırmadım.İncitmedim.Dünyeviydi sonra İnsani olarak paylaşımlarınız okuyanı düşünceye sevk eden türdendi.Artık olumsuzluklar sizi ziyadesiyle üzmüş olacak ki mizah ve taşlama ağırlıklı yazı ve şiirlerinizi zevkle okudum.Düşündürürken güldürüp , güldürürken düşündürdünüz..Mizahi yönü ağır basan insanlar zekidir.Kimseye zarar gelmez.Yeter ki mizah yapacağım derken cam kırıkları serpiştirmesin satırların arasına.İncinmedim sizden sanırım incitmedim de.Yeni yılda tüm olumsuzlukların hayatımızın dışında kalmasını ve özgür, adil,müreffeh sağlıklı bir gelecek diliyorum bütün kuşaklara :)) .Kuşaklar arası çatışmaların son bulduğu ,yüzlerde tebessümlerin çiçek açtığı çay, kahve gibi bağımlılık kazandırmayan içeceklerin en başta da su tabii ki bolca aktığı, paracıkların değer kazandığı bir yıl diliyorum.Saygıyla..
Yinsani
evet dünyevi-insani, aynı manalar üzerinde dolanıp duruyoruz, sonradan da "kuşkululukçu" diye yapmak şimdi aklıma geldi rumuzu:))
"diamond tema" diye bir youtube kanalı buldum, y kuşağından olmalı, şöyle ki; arama motoruna "Tanrı var mı leyn" diye yazdım, videolardan şöyle 1 saatlik olanlara göz gezdirdim.. öyle çıktı karşıma..
izlemenizi tavsiye ederim... bolca cam kırığı var müslümanlar için.. bir iki videosunu izledim y kuşağı olarak dine bakışı birazcık özetliyor aslında.. veya değişimi, dönüşümü...sizin bahsettiğiniz cam kırıkları bunlar olmalı. lakin kaçarı yok efendim, öyle bir çağ geldi ki düşünmeli, karşılaştırmalı, delillendirmeli vb
o değil de "kalk gidelim" trt dizisi final yapıyormuş... üzüldüm:)) en başarılı dizilerden di, 4 sezon oynadı. seçilen karakterler, senaryo yüzde 70 gerçek hayata benziyor..
ne diyorduk...kuşaklar arası çatışmada artık bitti, "kuşaklar arası görmemezlikten gelme" başladı..eski toprakların son resmi geçit töreni efendim bu yıllar, y ler bile eskidi sayılır..
teknolojiyi kullanmak, gündemi takip etmek hiç bir şey kuşaklar için, önemli olan kuşak zihinlerinin sonuca varma ve beklentileri... şahsen benceğinizi zeki yapan sizlersiniz.. yoksa yarısı boş:))
o yüzden evren boşluk kaldırmaz tezine binaen bolca doldurmaya çalışıyor millet birbirini...
eksik olmayın..2021 de kötü geçecek uşak'ta yüzde 10'un altına düşmüş baraj doluluk oranları, o bölgenin rakımı 1200 metre doalylarında olmalı... , yılmaz özdil- ebubekir sifil kuşakları ve zihinleri artık çağdışı kaldı sanırım.. lakin yılmaz özdil tarafı birazcık daha çağcıl diyebilirim..
bütün çabamız sevginin nefrete dönüşmemesi için aslında..
*
bakın şu meydana ne güzel göbek atıyor beyefendi, kimgillerden o... sanırım fazla içti:)) busaatte daha erken değil mi:))
efendim eksik olmayın...
güzelliklerinizin eksilmeden artması dileklerimle..
Her nerede umut varsa, umut dolu insanlar varsa kutlu olsun yeni gelecek sene onlara için ve hepimiz için... Mutlu seneler...
Yinsani
chess.com abi, sen satranç anlarsın gibi, el çenede düşünen insan tipi,
benim rumuz orada: hayhuyla. bekleriz.. defterdeki satranç severleri toplamalı oraya...
müsait bir zamanınızda gelin de iki göbek atıverelim satranç tahtasında... :)
nice yıllara...
umutla... kaldıysa işte:)
Yaşamımda aldığım en büyük ödül...başarısızlıklarım oldu.
Bu yüzden affetmeyi öğrenemedim bir türlü. Nasıl iyi bir şey midir affetmek bilemiyorum?
Yaşamımı çalanları nasıl affedebilirim... Halk mı? Onlarla yürüyen bilinç yoksunu kitle...burası da bir izdüşüm değil midir kötülüğün anolojisinin yansıdığı?
Affetmiyorum...hakkı olan alsın benden iliklerime kadar, kuruyana kadar, yok olana kadar, hakkım olanı ise neye inanıyorsa o inancıyla hesap versin.
Affettmiyorum... Bu yüzden de iyilik dilemeleri yapamıyorum.
black_sky
Toprak huzurlu olsun dilerim, doğa, kuşlar, böcekler...tum canlılar...tohumlar küsmesin dilerim, yüzler gülsün...teraziler doğru tartsın dilerim..adalet nedir hatırlamak..
Sevgi ve huzur dilerim..
Iyi ki varsınız derim ve saygı ve selamlarımı bırakmak isterim..
Erlik Aldacı
Senin ne sesini duydum, ne resmini gördüm, ne de özelden bir mesajını okudum. Ama birini anlamak, değer vermek, sevgi beslemek, güzel düşünmek vs. için bunlar gerekmiyormuş. Bunu da defter sayesinde öğrendim...iyi ki öğrendim.
Sen ve insanî (laf aramızda bu nasıl rümuzsa) çok şey kattınız bana tüm dillerde en iyi dileklerimi sunuyorum, sizi tanıdığıma o kadar çok seviniyorum ki bir de konsantre tabi ki...
İyi yıllar...
black_sky
Hayalî bile güzel inanın ki.
Dünyada halen güzel şeyler oluyor derdim o zaman...
Saygıyla her daim..
Erlik Aldacı
Yinsani
nesildaşlardan sponsor bulmalı bir de:))
sevgili black sky;
kaliteli şiirden anlarım, taklitleri şıpdınak çözerim, sen de taklit yok, kendine özgü üslup sahibisin bu yaşta, y kuşağında.. benim gördüğüm bu, abartmıyorum ve devamlı dile getirdim... bu göl maya tutmalı:)) umalım 2021 de biraz saha karıştırırız kepçeyle gölü..
Salda Gölünü biLiyorsun, Uzun Gölün halini görüyorsun... bir çok şair işte öyle beton nato kafa nato mermer oysa senin uslubun doğal bir güzellik şiir adına...
bu babda bakın burası önemli, üstada verip alıyorum satrançta.. bildiğin gibi değil... şimdilik skorlar 5-0, 5-2 vb onun lehine de olsa:)) 5 er dakikalık 5 karşılaşma yapıyoruz, senin stranç oynamaman eksiklik bence...
Nice yıllara, hadi sizler de dökün kurtlarınızı... meydan boş, millet menüye yumulmuşken, polisler baskına gelmeden valla cezalar fena..:))
eksik olmayın sizler...
boşluğu doldurulamayacaklardansınız benim nazarımda..
la havle çav bella yani hayata...:)
Yinsani
satranca geçiyorum üstad...
black_sky
Başım gönlüm üzerine her zaman.
Nesildaşım,
Iyi ki varsınız dedikleri başta olmak üzere;) defter ailesine güzel, sağlıklı,mutlu ve huzurlu bir yıl diliyorum...
Varlığın hep çok güzeldi, varlığı huzur veren kişiler tanıdım bu sebeple 2020 için kayıp yılı demiyorum...
Ne deriz eksik olma aksi olma hep ol dilerim nesildaşım...
Sevgi ve selamlarimla her daim.
Yinsani
çağırırım uzaylıları.... şutlarım andrmediaya... ancak yleri öteler paklar zaten...:))
eksik olma,
hep olun.
birbirinize emanetsiniz
black_sky
Beni her daim yüreklendirdin ben kendi yazdıklarıma anlam vermezken sen değer verdin..ne denir ki...eksik olma derim hep..
Huzur gelsin biraz bize de artık..
Erlik Aldacı
black_sky
Sponsor şart ama;))
Öncelikle düzenleme için değerli üstat yardımcı olursa....yoracagız biraz sanırım bakalim..elimden geldiğince toparlamaya çalışacağım...
;)) iş yazıya dökmekle olmaz eylemle olur
benden özür diledin mi ki barışayım
zaten kimseye kinim olmaz benim
hasetim hiç olmaz
AİNESİ İŞTİR KİŞİNİN LAFA BAKILMAZ
SAAYGIMLA....
Yinsani
özür dilerim abi... neydi konu...
20 yıldır binbang kadar genişledik laf sokuşturula sokuşturula... sağolsun www vatandaşları:)
verin abime de bir duble çok efkarlı:))
eksik olmayın.
birbirinize emanet olun..
Tanışıp konuştuğum, dost olduğum, sırdaş olduğum arkadaşlarım, abilerim, ablalarım oldu buradan.Hepsinin yeri ayrıdır. Zaman içinde yollarımızın ayrıldığı, anlaşmazlıklar yaşadıklarımız, kalbini kırdıklarım, kalbimi kıranlar da oldu. Olsun. İnsan değil miyiz sonuçta. Ama biri var ki gönlümün efendisi. Hepsine selam olsun.
Dolaresler hariç
:))
İyi seneler...
Sevgilerimle...
Yinsani
çok güzel muhabbetlerin ve dostluklarınız daimi olsun..
lakin sitenin vazgeçilmesiniz efenim..
egeye selam olsun.. egeydi di mi??
eksik olmayın...
birbirinize emanet olun..
Den(iz)
:)
Bilmukabele, öperim gözlerinden çocukların ve eşine de selamlar.
black_sky
Mutlu ve huzurlu bir sene dilerim.
Sevgilerimle her daim.
Şu gönüllün ganiliğine...
Şu niyetin iyiliğine...
Şu insanlığın büyüklüğüne...
SELAM OLSUN.
Yaşşa be İNSANİ.
Yaşşa be sitedaşim.
Adamlık bu işte...
Selamlarımla.
Yinsani
duble mi , yarım bardak mı nasıl hesaplanıyor bardak ölçüleri hiç bilmiyom valla..
sizler eksik olmayın.. çok güzel insanlarsınız...
bibirinize emanet olun (yeni yılın imzası böyle)uygun mudur komutanım??
Bedri Tokul
YENİ YILIN KUTLU OLSUN.
Kavga mı?
Ettiklerim oldu.
Ama benim küsme huyum yoktur.
Bana da şöyle en arkalardan bir masa lütfen. Sayfadan kimseyi tanımıyorum. Uzaktan bakıp bakıp takip etmeye niyetim var her kapıdan gireni.
Bi heyecanlandım sanki. Çok iyi düşünmüşsünüz bu tanışmalı, barışmalı parti olayını.
Peki herkes maskesiyle mi katılacak. E bu zamanda maskesiz de çıkılmaz. profil resimlerimiz maskemiz olmalı :)
Yinsani
çocuklara bak kapı giriş görevlisi robotun ayarlarını bozmuşlar.. kimin bu çocuklar...
2020 nin defter geçit töreni gibi olacak elflerin bu kapıdan son geçisi :))
eksik olmayın sayın isebaella...
birbirinize emanet olun?
ne oldu dünkü mektup ulaştı mı yerine..?
İsabella
Çocukları sahneden alalım diyordu yönetici. Demek gidip cihazı bozmuşlar. Vay köftehorlar :)
Yöneticileri böyle partilere çağırmayalım bence :))))
Yinsani
İsabella
2020nin son kalbi kırık partizanları.
Yinsani
talimat verir kodese tıkar:))
meydanı görmeyen bir masa ayarlamalı üstada...
İsabella
Sahneye helikopterle iner bak söylim 🤩
Yinsani
İsabella
eylem yapacakmışsınız yaptırtmam, çıngar çıkaracakmışsınız çıkarttırmam,
Parti kuracakmışsınız kurdutmam :)
Halay çekecekmişsiniz çektirtmem :))
Bu model yani :)
Çok güzeldi :))
Gönlünüzce olsun her şey.
Herkes mutlu olsun herkes diyerek cihan şümul bir temennide bulunuyorum Sadri Alışık selamıyla...
Saygıyla.
Yinsani
Gönlüme kalsa cenneti indireceğim bu ülkeye de işte:))
efendim masanızı ayırtmıştım, şöyle tüm meydanı gören bir yer... beğenmezseniz yerinizi bir hokus pokus yaparız ama...
en sevdiğinize, en güzel hayallerinize emanet olun hocam...
şalgam suyu, rakı, bira, şarap, elma suyu lakin çürüklerinden değil bu meyve suları baştan belirteyim... zemzem de var, böbrek taşına iyi gelen içeçeğimiz de, yoğurt suyu bile var.. ne arzueedersiniz.. ejder suyu yok amma o kadar da değil, lütfen menüden şaşmayalıyım :) ana yemek olarak ne istersiniz... buyurun hocam ayakta kalmayın lütfen...
birazdan andremanida neydi bir galaksi vardı ya yazamadım oradan gelecek türkücüler şarkıcılar,isteklerinizi de masalarda bulunan ekranlardan belirtin, haksızlık yok kaçıncı sıraya alındıysa isteğiniz o dakika çalınacak...
(hızımı alamadım ya hocam:)
eksik olmayın.
birbirinize emanet olun( yeni yılın yazı altı imzası böyle)
Y'den...:)
Canan Köksal
Menü de çay yok mu cay:))
Sigarayı nerede icecegiz ?
Yinsani
zikzakza gel buraya,... hocam bu robot menü basım robotu, bir kaç tane daha işlevi var...
zikzakka hocamla oturun menüyü nasıl düzelteceğini anlat, tamam mı... sonra değiştiri menüleri çabuk olun...
sigara serbest hocam, tepedeki pervaneyi görüyonuz, zerre zerre su zerrecikleri püskürtüyor, tüm kötü kokuları sigara, ter, parfüm vb oksijene çeviriyor... aynı zamanda ciğerlerdeki sigara artıklarını da yüzde 65 oranında yok ediyor... bir tane de ben alayım ne markası:))
black_sky
Mutlu ve huzurlu bir sene dilerim Canan hanım.
Sevgilerimle