Kim Suçlu...
Kararmış geçmiş içimizi daha da karartalım mı? Ne dersiniz... Kıyalım mı yaşama sevincimize yerli yersiz esprilerimize..
1-80 yaşındaki bir teyzemiz kendini 9. kattan aşağıya atmış. önceden bir yakınını arayarak ben eşimin yanına gidiyorum demiş bir kaç saat önce sadece.
Kim suçlu?
2-Avrupadan, kültürümüzde Alamancı denilen vatan evlatları yurtlarına tatile veya ziyarete gelmişler aklımda kaldığınca Avusturya plakalı arabaları ile (belkide kiralamışlardır orada) İç Anadolu bölgemize, trafikte sellektör veya yol verme tartışması sonucu, yolun ileriki kavşaklarında yaşları 20-35 arasında değişen 8-9 kişilik yine vatan evladı dolusu 3 araba önlerini kesiyor, yurt dışından gelen aile baba anne ve 26 yaşlarında oğulları, şoför koltuğundan aldıkları gurbetçi vatan evladına saldıran diğer 8-9 kişilik vatan evladı arabadan inerek olayı ayırmaya çalışan babayı bıçaklıyor, hastaneye kaldırılan baba hayatını kaybediyor.
Kim suçlu
3- Sokağa çıkma kısıtlamasında polislerin durduğu bir vatandaş veya genç ceza kesilmek istenince, sizin maaşını ben vergilerimle veriyorum, ceza kesemezsiniz diyor, sorumlu müdür yardımcısı kaç lira vergi veriyorsun, söyle, neyse verin şunun vergisini.. diyerek üstüne bir de ceza kesiyor. Polis de vatan evladı, ceza kesilen genç veya vatandaş da vatan evladı.
Kim suçlu
4-" İBB’nin 2 milyona restore ettirdiği tekke binasının Sifil’e verildiğini ortaya çıkardı. “Vakfın kurucuları arasında Eminevim’in sahibi de var. Sifil’in Özdil ve Akman’a yönelik çıkışı tamamen duygusal” dedi.
Kim suçlu, vatan evlatlarının kurduğu vakıf mı, yine vatan evlatlarından olan hocalar mı, yoksa yakın zamanda cenazenisi camiiden kaldırmayız sözlerine muhatap kalan diğer vatan evlatları mı?
5- Merkez bankasının eksi rezervleri konusunda sorumlu bulunamıyor galiba... Her kafadan bir ses çıkıyor, Yok mu araltıracak bir kurum... Sonuçta rezervin eksiye düştüğünü iddia eden vatan evladı, ihtimal eksiye düştü ise düşüren de vatan evladı, gazetede haber yapanlar da vatan evladı..
Kim suçlu
6-"Çin ile Türkiye arasında 2017’de imzalanan fakat TBMM’nin henüz onaylamadığı ‘Suçluların İadesi Anlaşması’ Pekin yönetimi tarafından kabul edildi. Yasa Ankara’dan da kabul görürse Uygurların iadesi hızlanacak."
Yasa mı suçlu, uygurlar mı suçlui Çinliler mi suçlui Tbmm’nin bu olaylaru görmezden gelmesinden kaynaklı me lis başkanı mı sıçlu, hang ivatan evladı suçlu?
Kim suçlu
7- illi Güreşçimiz medaaı iftiharımızın sahte diploması meselesi yüzünden kiç suçlu, güreşçimiz mi, onu savunanlar mı, olayı ortaya çıkaranlar mı,kim suçlu??
Kim suçlu
8 "Kocaeli’nin Gebze ilçesindeki özel hastanenin 20 yıllık başhekimi Uzm. Dr. Lütfi Çetinkaya (60), corona virüsü nedeniyle yaşamını yitirdi."
Kim suçlu? 20 Yıllık sağlıkçı mı suçlu dikkat etmediği için, virüs mü suçlu, aşıyı bulamayan labaront veya biyolog veya kurumlarımız mı?
Kim suçlu
9- İngiltre hızla artan covid mutasyonu veya covid ile başa çıkamayabilir miş? İngiltre devleti mi suçlu, bir ada ülkesine inip kalkan uçaklar veya gidip gelen gemi kaptanları mı suçlu, yoksa mutasyona uğradığı için virüs mü suçlu
Kim suçlu
10- Cumhurbaşkanımızın avukatları hakkında flaşh iddialar varmış, iddialar doğru mu ,doğruysa kim suçlu, yanlışsa kim suçlu,
Kim suçlu...
İtiraf ediyorum, sanırım tüm bu olumsuzluklar benim zihnimden ve gönlümden geçenler yüzünden... Karanlık bir zihin karanlık bir gönül, karanlık iki kara gözüm suçlu olabilir..
Verin cezamı..
Ek:
Unutmadan ülkece veya dünyaca ünlü tarihçi hocalarımızdan biri, internet üzerinden röportaj verdiği bayana, ekran kapandı hat kesildi zannederek son anda, "maşallah şuna bak" demiş...
Kim suçlu...
Asırlardır huri -nuri diyerek oluşan bir kültür suçlu olabilir bu konuda, ben bir şey yapmadım..
YORUMLAR
Bilader...vallahi ben suçlu değilim.
Bir köyde fakir bir ailede doğdum, fakir yaşadım, fakir de öleceğim galiba.
Az biraz konuşalım, dedik aklımız erince ona buna... eğitim ve sosyal seviyemiz artınca az yüksek çıkmış olmalı ki sesimiz. Hoşlarına gitmedi sahiplerin, efendilerin. "Hadi lan ordan küçük insan" dediler.
Kıyıya vurmuş yavan yaşamımda emeğe kuvvet, devam ediyoruz işte... şükür. Nasıl suçlu olabilirim ki; zengini, siyasetçisi, imamı teslisi kurup elbirliği ile yaşamımı çalmışlar.
Dedim ya bilader...
Vallahi ben suçlu değilim.
Erlik Aldacı
Yinsani
Yinsani
onun koruması var koyar mı koyar diyelim..
Hepimiz bir faili meçhulüz yaşam ve yaşanılanlar adına.
Önce insan insana inanması gerek
İnsan emeğe
İnsanca
Sevginin bile içini boşaltmayı başardık daha ne olsun.
Yinsani
yine de sevmek gerek büyük gönüllerle değil mi ustam..
Yinsani
eksik olma nesildaşım..