- 393 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dini Olup İmanı Olmayan Tür Siyasi Ümmetçilik ve Dinasti Tipi Kalp Miliyetçilik Üzerine
Tarihçi Gibbons Türklerin ’yarimin dini var, imanı yok’ gibi sözlere sahip, ilginç türk(ü)leri olduğuna dikkat çekiyor.
Türksoyluların kesif şekilde, kendine Müslüman Rte ve destekçisi kalp milliyetçi Db’ye oy vermelerinin nedeni burada olabilir.
Zira ortada olan tam da böyle bir dinsellik ve milliyetçilik...
Sadece dinsellik kısmının ritüel ve retorik olarak yoğun şekilde varlığını saptıyoruz.
Doğrusallık ve gerçeklik olarak yapılanları ise sadece imansızlık ve bir ’genel şerefsizleşme’ olarak görebilme serbestisine sahibiz.
Buradaki öz ve görüntü uyuşmazlığına dikkat çekerek, bilimsel bakışla ilkelleşme ve barbarlaşmanın çok yoğun olduğu bir toplumsal dönemde yaşadığımızı söyleyebiliyoruz.
Yaşadığımız bütün sapkınlık, kital, taciz, taviz, yağma, toplumsal kimlik ve kişiliksizleşme hengamesi pisliğe, ulus olarak sessiz kalmak bundan olmalı?!
Yeni ortaçağ.. yeni feodalizm ve tekelci kapitalizmin en yüksek aşamasındaki sömürgeci emperyalizm...
Eupatridel Oligopolokrasi, en yüksek tekelci kapitalizm dönemde yeni level...
Ve tabi ki, bütün bunların eylemli öznesi her siyasi etiketten imansız oligark ve sürüleştirdikleri bir halk toplumsalı olmuşluk zamanı, oradayız...
Son söz de şöyle olsun... Türklerin görünürde bir dinleri var, ama imanları olduğu tartışmalı?!
Eksik kalmasın.. ulusal kimlik ve ulusal dil konusunda da aynılar, kulaklarının üzerine yattıklarını biliyoruz.
Dinasti/sülaleden millet ve milliyetçisi olunur sanıyorlar. Traji komedyatik halimizdir.
Ahmet Kutlu Ayyüce
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.