Hiç sevmiyorum aslında
Aslında siyasi ve dini konularda yazmayı hiç sevmiyorum, çünkü bizler ekseri küçük insanlarız. Memleketin cahili çok, eski anlayışı çok, ülke yönetiminde eski kuşaklara kuyruk olmuşu, hukuk dışına çıkanı, insanları sırf düşünceleri belirtti diye cezaevine atanı, yolsuzluk ve hukuksuzluklarını vatan millet din iman diye örtmeye çalışanı, haketmediği makamlara diplomasız geleni, cihat edeceğim diye insanı insandan saymayanı, sevap kazanacağım diye elde kılıç teyy binlerce yılların görüşleriyle hareket edip şov yapanı, 1950 lerden günümüze, 1980lerden günümüze gelemeyeni o kadar çok ki..
İnsanın en ağrına gideni de ahimden Ülkemize verilen hukuk dersleri, bunları da milli güvenlik diye örterler ihtimal, ülkemizde gerçekten çağı yakalamış bir parti var mı merak ediyorum, düşünce ve fikir olarak, yoksa milleti robotlaştırıp devlet diyerek vatandaşlarına zulüm etmeye hala kararlılar mı??
Bu toprakların kaderi midir zorbalık? İslamın özünde midir kabadayılık ve hukuksuzluk yoksa Bizans saraylarından alınan kültürler mi kumpaslar, binlerce yıllık Türk kültüründen bu çağa uymayan düşünceler mi yoksa ülkemizin yüzde doksanının ezilmesi, yüzde 10’unda sağcı, solcu, etöcü, fetöcü, metöcü, 28 şubatçı, cihatcı, yobazcı, kemalist diktatörcü, pkk sevici, tarikatçi, cemaatci, dernekçi, iç güçcü, dış güçcü, natocu, çinci, abdci, rusçu, abci, şahgaycı, arapçı,rakıcı-şarapçı, akşamcı, sabahcı, pelikancı vb diye diye paranoyak hale getirmek...
Yok abi bu ülke düzelmez sanırım. asgari ücreti 3 bin liralardan konuşuyorlar, en adili şu ki, asgari ücret en düşük memur maaşına sabitlensin, şahsen en adili şimdilik böyle olur. Yoksulluk sınırına bakıyorsun asgari ücretin kat be kat üstünde, 4 kişilik ailenin insani geçim rakamlarına bakıyorsun asgari ücretin kat be kat üstünde...
İlahiyatçılar, İlah ve din hakkında durmadan yazıyor, çiziyor, ya hu 1000ler senelerin sosyal ve kültürel ve ideolojik fikirlerini ne diye bu güne taşıyorsun, yok camiden cenazeni kaldırmayız, yok aleviler müslüman değil, yok türkçüler kafatascı, yok mezhepler şöyle oldu böyle oldu.. Ya hu üstatlarım ne içtiniz siz ya hu?
Nfk’nın eleştirdiği konular hala gündemde, Nazımın eleştiridiği konular hala gündemde, yani bu iki şair ideolojik olarak ön plana çıkmış, yok üstat, bunların orta yolu, kedi köpek gibi millet, anayasa mahkemesi dere sonra gidip dere sonra geliyor, adalete güven dip yapmış, çiftçi ağlıyor, öğretmen ağlıyor, doktorlar ağlıyor, imamlara dokunsan onların da derdi herkesten çok. Bakanlıklara torpilli onun bunun adamı gelirse, sendikalar ideolojilerden kurtulamayıp hala siydik yarıştırırsa ne bırakacaksınız çocuklarınıza, yarınlarınıza.. Benden sonrası tufan gibi bir anlayış var ülkede..
Ver abi, sosyal politikaları solculara en güzelini onlar yapar, adamlar eşitlikçi, daha adil, ver abi güvenlik politikalarını sağcılara lakin sadece dış güvenlik en güzelini onlar yapar mantiken. Elbette absürd bir fikir amma neyi paylaşamıyorsunuz üstadım? Dinistler, kurancılar, hadisçiler zaten pamuk tıkama ve bolca insanları kutuplaştırma meraklısı... Ya hu ne olacak ülkenin bu anlayış kıtlığı...
Resmen son kuşakların anlayışı, zihni, hayalleri ile dalga geçiyorlar gazetelerde, tvlerde, basın açıklamaları ve salı günleri meclis konuşmalarında..
Şimdi de dijital fişleme çıkmış, dokuz haneli bir rakam... Bugün haberlerde okudum ne meraklılar insanları tepeden bakıp robotlaştırmaya bu eski kuşaklar... Ondan sonra da ya hu bırak Y ’liği diyorlar.. La havle desem, solcu diyecek ki bu islamcı, çav bella desem, dinci diyecek ki bu kominist-dinsiz-kafir, Tanrı Türkü korusun desem liberali midir, sosyalisti midir diyecek ki bu kafatascı,
Hadi her şeyi unutun bunlar büyük meseleler, aslında var ya çocuk oyuncağı çözmek de.. Yukarıda kısaca bahsettiğim dinozorlar kabul mü eder. Ya hu daha kadına insan gözüyle bakamayan bir anlayış var ekseri çoğunlukta.
Her ülkede bir yüzde on var abi, komşu ülkelere veriyor ayarı halkı kışkırtıyor kendisi de keyfe keder yaşıyor. Bir de belediyeler var bol torpil, özel kalem kpssiz memurluğa sıçrama tahtaları, sayıştay raporları bile adam akıllı açıklanmıyor. En berbatı da geçmediğimiz köprüye para ödenmesi.. Daha neler neler... Nasıl düzelir üstadlarım bu ülke..
Amma da kafa mı şişirdi ha, balkon camına paratoner pardon, aspiratör taktım dumanı alsın diye de vınnnnn vınnnnnnnn da vınnnn kafa bırakmadı..Şunu kapatayım da bir kahve içeyim bari..
Neden bu konularla ilgiliyim bilmiyorum, aslında hiç sevmiyorum, sevmediğim düşünceler gelip zihnimin içinde duman duman üstatlar..
Bugün bir haber, bir aile boşanma aşamasında, iki çocukları var, yanlışım olmasın 5-8 yaşlarında veya daha küçük, mahkeme velayeti annelerine vermiş, baba daha 35 yaşlarında, pompalı tüfekle önce çocukları öldürüyor, sonra intihar ediyor...
Ver çocuğun birini babaya, birini anneye bu dava için... olmaz mı? Dosyanın içeriğini de bilmeden ahkam kesilmez ama, iyi mi oldu? İki evlat bir baba öldü, yoklar artık.. Anne ne yapacak bu psikolojiyle şimdi.. Bu kadar kolay mı abi, bu ülkede kafa sıyırmak artık..
Bizim kuşaklara ve sonrasına üstatlarım
1 Uçan araba
2 Ücretsiz elektirik internet su ve doğalgaz
3 Sözlü veya yazıyla hakaret etmediği sürece sonsuz istediği kadar dalga geçme ve komedi,
4 Suçun sahşiliği ilkesinin anayasının birinci maddesinin yapılması
5 18 yaşına bastığında sosyal yardım olarak asgari ücretin 10 katı bir ödenek her gençe
6 Her gencin ülkesini özgürce ve en az ücretle gezebilmesi için her ilde 18-23 yaş arası gençlere ücretsiz barınma 2-3 gün.
7 Enerjisini ve yakıtını tekerleklerden alan otobüsler,taşıtlar, yakıt meselesi sorun ülkemizde..
8
Oldu canım mı diyeceniz gene, hayal perest miyim ya hu, Yağ kuyruğundan daha çıkamadın mı amca, dayı bey, yenge teyze hanım... Öküz arabası anısı mı yazacaksın... Dua et dua, Tanrı bu maddelerin hangisine güç yetirebilir ???
Kuşaktaşlar başka bir talebiniz var mı?? Hayal kuralım bari, belki olur...
Saygılarımla..
En sevdiğinize emanet olun..
YORUMLAR
Beyefendi çok güzel konulara değinmiş ve duyarlı yurttaş olmanız ( ki öyle anlaşılıyor) nedeniyle rahatsızlığını dile getirmişsiniz.
Sayın beyefendi iç sorunlar, dış sorunlar, dıştan kaynaklı iç sorunlar...vs. vs. Efendim, söz ne kadar güzel söylense de en küçük sorunu bile çözmez. Çözücü makamında olanlar biz değiliz değil mi efendim.
Lütfen beni yanlış anlamayınız boş konuşuyorsunuz veya bunlar lafın çürüğü, demek istemiyorum ne haddine efendim lakin böyle düşünmek beyni ve ömrü bitirir efendim.
Zat-ı alinize en yüksek hürmetlerimle, lütfen kabul buyurun.
Yinsani
bu tür sitelerde 20 yıldır eski kuşaklar bizim kafamızın etini yedi, ne yapalım et kalmadıysa artık yiyecek, beyin vardı da biz mi yemedik ya hu diyesim geldi..
değerli yorumlarınız için ne kadar saygımı ifade etsem yine de eksik kalırım üstadım.
siz en güzelinden sevgilerimle kalınız..
eksik olmayın.