- 780 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
ÖCÜ
PEÇE; doğal etkilerden ve kötü amaçlı bakışlardan korunmak amacıyla yüzün tamamını veya gözler hariç bir kısmını kapatmaya yarayan bir çeşit örtü.
BURKA: Kadınların örtündükleri yaşmak, peçe. BÜRKA(Arapça): Peçe.
MASKE; virüs bulaşma riskini büyük oranda azaltan, virüsten korunmak ve karşınızdaki kişiyi korumak için en etkili yöntemlerden biri maske.
KINAMAK: Yapılan bir işin iyi olmadığını ve kötü olduğunu bildiren söz, bazen düşünme. Karşısındaki İnsanı küçümseyen ve kusurlarını itham eden cümle, Ayıplama.
ÖCÜ:(çocuk dilinde) çocukları korkutmak için uydurulmuş, korku verici düşsel yaratık, umacı.
İnancınız olabilir olmayabilir. Müslüman yâda başka bir dine mensup olabilirsiniz. Hatta Ateist olabilirsiniz.
Kimseyi dini inancından dolayı giydiği/kullandığı (Müslümanlarda peçe, Budistlerde sarık, Yahudilerde fes… vb.) kılık kıyafetinden dolayı kınamayınız.
Hz. Muhammed Peygamber Efendimiz (sav) şöyle buyurmuştur: "Kınamayınız, kınadığınız şey başınıza gelmedikçe ölmezsiniz."(Tirmizi, Kıyamet 53)
Allah Teâlâ; Müslümanları, tıpkı bir vücut gibi birbirlerine bağlı olmasını ister. Müslüman; Müslüman kardeşi için kendisi için ne istemişse aynı şeyi kardeşi içinde istemesi gerekir.
Mevlana; “Cömertlik ve yardım etmede akarsu gibi ol. Şefkat ve merhamette güneş gibi ol. Başkalarının kusurunu örtmede gece gibi ol” Demiş. Birinin hatasını gördüğünüzde onu düzeltmek gerekiyorsa düzeltmeli, düzeltemiyorsa, Müslüman kardeşini kınamamalı ve kardeşi hakkında, aklından iyi olmayan şeyler düşünmemelidir.
Ağaç yaşken eğilir. Biz insanları, tanıdık veya tanımadık olsa bile, çocukların gözü önünde kınayarak kötü örnek olmaya başlarız. Çocukların bilinçaltına yerleşen bu davranış, gelecekte tüm davranışlarını etkileyebilir. Çocuklarımıza, yaparak yaşayarak örnek olarak yaptığımız şey, onların nasıl gelişeceğini gösterir.
İnandığın gibi yaşamazsan, yaşadığın gibi inanırsın demiş. Atalarımız.
Avrupa, Amerika ve diğer ülkeler hatta ülkemizin Basın yayın, Medya kuruluşları (gazete arşivi ve Google bakabilirsiniz) İslami bir giyim tarzı olan peçeyi KINAMIŞLARDIR. Hatta Müslüman ülke başkanları da kınamıştır. Hepsinin başına gelmiştir. Ne gelmiştir. MASKE=PEÇE!?
Şimdi Avrupa’daki haberleri bakın; önce ne demişlerdi; “peçeli biri banka soyarsa nasıl tanırız, pasaportuna bakıp tanıyamıyoruz” dediler. Ya sonra peçeyi yasakladılar, maske geldi, maske takmayana ceza verdiler. Covid19 bize MASKE taktı. Kimsenin gıkı çıkmadı. Soygunlar oldu mu? Hem de ne kadar çok soygunlar oldu, maskeli olduğu için yakalanamadı. O zaman maskeler Neden yasaklanmadı. Tam tersi maske takmazsan cezayı yersin dediler?
Avrupalı, ABD’li, hatta Müslümanlar öcü gibi bakıyorlardı peçeli (maskeli) insanlara, Ne oldu?
KINADILAR...
ŞİMDİ HEPSİNDE, KINADIKLARI MASKE (PEÇE) VAR.
Bir gün tüm maskeler düşecek, gerçek yüzler görünecektir...
Not: İslami inanışta PEÇE yoktur. El yüz ayaklar görünebilir. Diğer dövmesi olan, Pierce takanlar.. insanların yaşam tarzına neden müdahale edilmez. Özellikle Avrupa da Uygulama yanlış.