- 539 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
yeni yıl
Oley!!!! İşte yine Yeni Yıl geldi diyenlere karşı değilim tabikide kutlayın nasıl isterseniz kutlayın lakin ben insanlığın hasta hatta komaya girmiş bir kanser hastası olduğunun ve beş para etmediğinin,dinlerin tükendiğini yobazların arttığını ve Tanrı’nın dahi bizi çoktandır gözden çıkardığının farkına vardım. Bu düzenin böyle omasını asla istemedim ve tüm kötülüklerin hız kesmediği, çocukların öldüğü bu dünyaya ait olmaktan çok utanıyorum.
Evet, işte yine o geldi, her yıl olduğu gibi kapımı tekrar çalıyor ve bir daha hiç gitmeyecekmiş gibi hayatıma giriyor, tüm rezilliğini bana sunuyor ve benden yine diz çökmemi istiyor ve şimdi öylece kapıda duruyor, bana her yıl yaptığı gibi tepeden bakıyor ve sinsice sırıtıyor, sıradan olmak istemiyor aslında onu görmek beni de heyecanlandırıyor lakin bu sefer beni baştan çıkaramayacak, zira beni büyülemesine izin vermeyeceğim, en güzel kıyafetleriyle, sahte gülen yüzüyle onu dışarıda bekletmeye karar verdim zira uzun zamandır onun bir maske kullandığını düşünüyorum.
Yeni yılı kutlamak her toplumda önemli bir gelenektir zira herkes tatlı bir telaşla yeni yılda aynı şeyleri yapar, güzelim çam ağaçlarını süsler, birbirlerine hediyeler alır ve havai fişekler havada uçuşur. Her şey iyi dileklerle ve coşkuyla yeni bir yılı karşılamak için. Peki buraya kadar her şey tamam bunu yıllardır düzenli bir şekilde yapmıyor muyuz? Geçen yılda yapmadık mı? Kutlamadık mı en güzel dileklerimizle? Hem de en güzel partiler yaparak şarkılar söyleyerek, öpüşerek 2019 yılının kapımızdan içeri girmesine izin vermedik mi peki vermeyip de ne yapacaktık ki dediğinizi duyar gibiyim.
Sonrasında hiç dönüp baktık mı bu 2019 ve daha eski yıllar bize ne getirdi ve bizden neleri alıp götürdü diye?
Hadi şimdi beraber bir bakalım,
Yüzlerce insanın katledilmesi, hırsızlık, tecavüz, gasp ve kadın cinayetlerini, rüşveti, ucuz siyaseti ve oligarşiyi, feodalizmi, yandaşlık, ırkçılık ve paralelciliği, göz göre göre yerinden yurdundan edilen yüzlerce mülteciyi ve mülteci çocukların ölümünü getirmedi mi? Geçen yıl bu zamanlar sevdiklerimiz yanımızdaydı şimdi yoklar zamana yenilmedik mi? Yine Geçen sene bu zamanlar Çin’de çıkan virüse hepimiz boyun eğmedik mi? Şimdi oradan gelecek aşıdan medet umuyoruz sizce bu bir çelişki değil mi?
2019 - 2020 de yeni yıllarıdı ! Ahlak, onur, saygı, sevgi, vicdan, merhamet, şefkat, adalet ve en önemlisi bizden sevdiklerimizi alıp götürmedi mi?
Kimseyi korkutmak istemem ama Bu gireceğimiz yeni yılda 2021 korkarım bu yukarıda saydıklarımdan daha fazlasıyla olacak hatta artacak gibi görünüyor; aç gözlüler, yalan kokan nefesler, hırsızlık ve iki yüzlülük bir başarı sayılacak. Belki sekiz dalda en iyi yalakalık oskarı bile düzenlenecek işte bu yüzden küsmüştü Tanrı bize işte bu yüzden dua ve dileklerimizi artık kabul etmediğini veya etmeyebileceğini düşünmek bile istemiyoruz. Ve dünya biraz daha yanacak yanacak, biraz cesaretli olmak ve empati kurmaktı yapmamız gereken tek Aslında ormanlar yerine biz yanmalıydık ancak bu insan denen yaratığın benliğine oldukça uzak.
İşte bu yüzden her güne nasıl başlıyorsam nasıl bir coşkuyla giriyorsam sana da öyle gireceğim yeni yıl biraz mahcup, birkaç eskimeyen dostla bir ateşin başında birkaç kadeh içeceğim. İnsan olamayanların insan, kendisini insan olduğunu zannedenlerin de daha iyi bir insan olması dileklerimle,bu arada belki bende kapıyı biraz aralayacağım çünkü hala güzel insanlar var..
YORUMLAR
''İnsan olamayanların insan, kendisini insan olduğunu zannedenlerin de daha iyi bir insan olması dileklerimle,bu arada belki bende kapıyı biraz aralayacağım….….'' Kapıları kapatmamak gerekir zaten sizin de dediğiniz gibi..Biz hoş karşılarsak yeni yılın da bize güzellikler sunacağı kesin..Asıl gereken bizim iyi ve hoş olmamız...İnsanız ve insan olmalıyız..Kötülükleri kötü olanlar bırakmalı..Hayat saygı ,sevgi ve hoşgörü ve paylaşım ile yaşanabilir hale geliyor.Yeni yıl ne yapsın...Kibirli olan biz, anlayışsız olan biz, bencil olan biz..Daha çok kötü bizler var içimizde...Tüm güzellikler güzel insanlar içindir.Hani şairin dediği gibi ''güzel insanlar güzel atlara binip gittiler..''Hala güzel insanların olduğuna eminim..Saygıyla..