- 709 Okunma
- 4 Yorum
- 4 Beğeni
ALLAH’TAN AF DİLE
Adamın birisi, Hasan’ı Basri’nin yanına girdi ve:
“Ey imam! Gök yağmur vermiyor.” Dedi.
Bunun üzerine Hasan’ı Basri:
“O halde Allah’tan af dile/istiğfar et.” Buyurdu.
Sonra başkası huzuruna girdi ve:
“Ey imam! Eşimin çocuğu olmuyor.” Dedi.
Hasan’ı Basri ona da:
“Allah’tan af dile/istiğfar et.” Buyurdu.
Sonra üçüncü bir adam geldi ve:
“Ey imam! Fakirlikten yana sıkıntım var.” Dedi.
Hasan’ı Basri ona da:
“Allah’tan af dile/istiğfar et.” Buyurdu.
Mecliste tüm bunlara şahit olan birisi:
“Ey imam! Hayret sana! Sen, bir ihtiyacı için yanına gelen herkese ‘Allah’tan af dile/istiğfar et mi dersin?” Dedi.
Bunun üzerine Hasan’ı Basri şöyle cevap verdi:
“Ey filan! Sen Allah’ın şu ayetini okumadın mi hiç?”
“Rabbinizden mağfiret dileyin. Çünkü o çok bağışlayıcıdır. Ondan mağfiret dileyin ki üzerinize bol bol yağmur indirsin, mallarınızı, oğullarınızı çoğaltsın, size bahçeler ihsan etsin ve sizin için ırmaklar akıtsın.” (Nuh Suresi, 10-11-12.)
16.12.2020
Yozgat
YORUMLAR
İDRİS ÇETİN
İlginiz ve güzel yorumunuz için teşekkürler
İDRİS ÇETİN
Üstad siz diğer canlıları sormadan görüşünü almadan yiyorsunuz yok ediyorsunuz.
En azından bunu sorgulayacak akıl vermiş size diğer canlıların böyle şansı da yok
Ben her daim Rabbime şükredenlerdenim.
Varlık da yokluk da benim için imtihandır.
Selam ve sevgiler yolluyorum
Yinsani
İnsanlık imtihanda ise imtihanı geçmek için bir asırları kaldı ihtimalen, sonra da sığaya çekilecek ihtimal Tanrının kendisi olacak diyelim üstadım.
Tanrıdan yana değil insandan yana olmanız dileğimle
En sevdiğinize emanetsiniz.
Eksik olmayın üstadım.
İDRİS ÇETİN
inanmaya bilirsiniz dinimizde inanç için yani Müslüman olması için bir kişinin zorlanması yoktur. kuranı kerim bunu kâfurun suresinde belirtir. "leküm dinüküm velyediin" senin inancın sana benim inancım bana Ama bir Müslümanın ilahı olan Allah ile alay etme hakkına hiç kimse sahip değildir.
Sizi bilmiyorum ama ben Hz. Adem, İbrahim, İsmail, Musa, İsa... ve Hz. Muhammed'in yolundayım...
Selam ve sevgiler yolluyorum...
Yinsani
Ben Allah'la niye dalga geçeyim, sadece eğer bir yaratıcı varsa eski çağların yaratıcısı veya insanları güdüleyen bir gücü olduğunu düşünüyorum. Bu çağda dinlerin yaşayamayağını düşünüyor, bunu da dünyayı takip eden insanların gördüğünü düşünüyorum.
Tanrının yaklaşık 1500 yıldır dünyaya müdahale etmediğini, eğer eskiden ettiyse de şüpheli olduğunu, doğru olamayabileceğini, adı her ne olursa olsun Tanrı veya Allah kaynaklı bilgilerin kültürlerin günümüzün hatta son 200 yıllık insani gelişmeyi takip edemediği görüyorum.
Bunun yanında güncellemenin ve yenilemenin de yasaklandığını görünce, toplumun ekserisinin düşüncesine göre terste kalıyorum. Böyle olunca da insanlar, sizin gibi, eski kitap ayetleriyle karşılık veriyor.
Belki de haklısınız, müslümanlar veya hristiyanlar veya ekseri dindarlar her türlü düşüncelerini çağın yorumu ve zihnine dikte ederken bizleri incetmemiş oluyorlar da yeni kuşaklar ekseri görüntü hafızalı, sinema ve filmlerden aldıkları yorumlama kabiliyetiyle sanal bir dünyada incitici oluyorlar..
Sizlerin eski düşünceler ile bizleri incitmenizi ne yapacağız üstadım..
Yani bana biri diyebilir mi? Tanrı veya Allah şu dünyada iyi ve güzel şeyleri, kötü ve çirkin şeylere galebe çalabiliyor mu günümüzde?
Saygılarımla
Eksik olmayın.
“Ey filan! Sen Allah’ın şu ayetini okumadın mi hiç?”
“Rabbinizden mağfiret dileyin. Çünkü o çok bağışlayıcıdır. Mağfiret dileyin ki üzerinize bol bol yağmur indirsin, mallarınızı, oğullarınızı çoğaltsın, size bahçeler ihsan etsin ve sizin için ırmaklar akıtsın.” (Nuh Suresi/10-11-12.)
Bu çok veciz ibret verici yazınız için kutluyorum tebrikler üstâdım.
Saygılarımla.
Çok güzel ibretle okunup ders çıkarılması gereken bir hikaye
ALLAH RAZI OLSUN
Bu güzel kıssa ile gönlümüzü aydınlattın
Müminin mümine tebessümü duadır