- 8784 Okunma
- 21 Yorum
- 22 Beğeni
Komar Çiçeği
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Gecenin yükselen sessizliğine yayılan komar çiçeğinin gizemli kokusu bilir misin? Güneş battıktan sonra kokusunu ortaya çıkarır. O görkemli kokuyla kucaklaşır etrafındaki tüm canlılar. Kendisine ev sahipliği eden dağın temizliği Komar çiçeğinin saflığına eşlik ederek birbirine sevgi sunarlar.
Ya sen.
Oysa seni en değerli noktan olan merhametini kullanarak en zayıf noktanla yaralarlar.
Günbatımının yüzü dünyadan uzaklaştığında, kalbin masallar ülkesinden ayrılıp başka bir kimliğe bürünür. Kederin olur karanlıklar, soluğunu öldürür gece yarısı. Kaç duvağı parçalar renksiz kişiliğin. Sabahın ilk saatlerinde şafak sökümleri bakir havayla beraber toprakla selamlaşırken sende yitik ve kimliksiz yüzle karşılaşır aynalara bakan feri sönmüş bir çift göz.
Amacın yok, hayallerin yok, küf kokulu nefesinde hayat mutsuz emilir…
Zamanın rayihasında mevsimler geçerken, kendi ellerinle yırtıp attığın kapısı ve penceresi olmayan günlerin tükenir, yaşlanırsın. Hiç bir şeye sahip olamamışken gözlerin ölü dolaşır bahara- kışa.
Karanlığa bir mum yakarak geçirdiğin saatlerden geriye dağınık kirli masa kalır. Dermansızlığın kendini taşır.
Tut ellerimi sıkıca tut. Susuzluğuna, sevgiyi bağlayarak tut ki, ardına bıraktıkların sırra karışsın.
Tut ki geçmiş zaman gelmesin ardından.
Tut ellerimi. Tut ki, armağan edercesine toprağının içinde köklenmiş ağaç gibi ayağa kalk, karanlıkları sana bırakan ilk aşkının aksine.
Dünyanın gamından uzaklaşıp göğüslerimizi yalayıp geçen rüzgâra karışalım binlerce kanat açmış kumrular gibi...
Gecelerin ezgisine Tulum/ Kemençe eşlik etsin… Susuşumuzla geçsin Med-cezirin atlıları. Notasız sözlerle şarkı söyleme mutluluğunu yaşatalım dağlara. Öfkeyle değil, sevgiyle ellerimize yüzümüze dilimize kitikapa’nın kıpkırmızı suyu bulaşsın. Kala’nın ormanında çiğnemeyi bilmediğin çamsakızı dişlerine yapışsın..
Hemşin kızının başkaldırışı denize akan nehirler gibidir. Elleri güvercin yumuşaklığı, gözleri mercan damlası, bakışı kartal uğurlamasına benzer, vefadır yüreğinde dört köşe dolanan, ellerin kızlarından farklıdır yürüyüşü. Toprakla bir bütündür topuk vuruşu. Berekettir tohum saçışı.
Tut ellerimi, güneyden kuzeye çevir yüzünü. Nefesinle yıkamayacağın kaleyi hisset.
Hisset ki, komar çiçeğinin dağdan esen kokusu nefesine köprü olsun.
YORUMLAR
Komar çiçekleri üç renktir beyaz sarı ve koyu mavi her birinin kokusu da ayrı ayrıdır ellendiğinde elde bir yapışkanlık oluşturur o nedenle biz ellerdik elimiz komar çiçeği koksun diye kalıcı bir kokusu vardı ne güzel anlattınız kutluyorum
Ümmühan Yıldız
En güzel kokanı sarısıdır, keskindir kokusu. Beyazının masumdur kokusu, koyu mavi işte onun çiçeklerini hüpletirdik.
Saygıyla sevgilerimle selamlar
Ümmühan Yıldız
Sevgiyle selamlar
Ümmühan Yıldız
Saygıyla sevgiyle selamlar
Muhteşem!..Komar çiçeği zirvede beyaz, yamaçlarda sarı ve mor açar..Aklın , duyguların ve masumiyetin sembolü olan komar çiçeği hayatın içinden bir yazı ile değerine değer katmış yazarı tarafından..
''Tut ellerimi, güneyden kuzeye çevir yüzünü. Nefesinle yıkamayacağın kaleyi hisset.
Hisset ki, komar çiçeğinin dağdan esen kokusu nefesine köprü olsun.''
Saygıyla..
Ümmühan Yıldız
Sevgiyle saygıyla selamlar
sadece yalnızlık kokar sanırdım gün geceye battığında...
içiniz bitmesin hiç...
Ümmühan Yıldız
Gece,sessizliğin sesi de kokar mutlu olmaktan öte bir duygudur
Selamlar
.
Arılar bal yapar komar çiçeğinden
Doğu Karadeniz'in kartpostallık güzelliklerini besleyen bir doğa harikası
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Saygı ve selamlarımla...
Ümmühan Yıldız
Çok teşekkürler
Saygıyla selamlar
Ümmühan Yıldız
Çok teşekkürler
Saygıyla selamlar.
Doğrudur efendim... insanın en zayıf noktasıdır merhamet, oradan vurulmak hançer yarasından beter olsa acısı.
Komar çiçeğini ilk yazınız sayesinde öğrenmiş oldum, rengini, şeklini ve gizemli kokusunu merak ettim.
Karadeniz bölgesini de anlatan duygusal olduğu kadar, edebi cümlelerle kaleme alınan bir yazı okudum. İnsanın yüreğinin derinliklerinde saklı tüm güzellikleri gördüm anlatım tarzında kalemin.
Saygılarımla Efendim..
Ümmühan Yıldız
Anlattığım sadece minnacık nokta
Yorumunuz için teşekkür ederim.
Saygıyla ve selamlarımla
Ümmühan Yıldız
Onu ortaya çıkarmakta için doğaya bakmak yeterli. Ağacın baharda çiçek açması o çiçeği yeniden açmasın için kışın donması gibi.
''her zaman sevgi aşılar kalemin...'' Bu cümleyi katlayarak senin sevgiyi aşılamada ki büyüklüğüne gönderiyorum.
Sevgiyle çok teşekkürler
Her hatıranın bir kokusu olduğunu düşünürüm zaman zaman, bir şarkısı olduğunu...aslinda hepsinin birleşimi belki de ama görüntüler silinse bile aklımdan bir kokuyla icimde kalan o hissiyat yeniden can bulurdu...yaziniz bana aynı etkiyi yaptı.. güzel bir koku ve güzel hissiyatlar yüklendim birden.
Tebrik ederim gönül dolusu..
Sevgi ve selamlarimla.
Ümmühan Yıldız
Gözlerden daha bir başka süzülür anılar hatıralar şarkılar sevgiler ve aşklar…
Sevgiyle çok teşekkürler
İçimizde adını koyamadığınız mutluluklar ya da elemler hissettiğimiz zaman ondan kaçamayız…
İşte böyle zamanlarda ailene ve dostlarına ihtiyaç duyarsın…
Ailen seni tereddütsüz kollarına aldığı perdelerin olmadığı mekândır.
Dostların hiçbir zaman çıkar ilişkilerinin olmadığı han mekânıdır. Her konuda uzlaşmak değil birlikte yaşayabileceğimiz tatlı bir sorumluluktur.
Kişi toprağa hangi tohumu ekerse toprakta ona verir çiçeğini kokusunu meyvesini
Sevgi ekelim sevgiyi...
Teşekkürler seçki kurulum teşekkürler yorumlarıyla beni yalnız bırakmayan değerli saygı değer güzel insanlar teşekkürler okuyanlar okumayanlar.
Teşekkürler edebiyatdefteri.com
Ümmühan Yıldız tarafından 21.12.2020 10:32:26 zamanında düzenlenmiştir.
O kadar naif, nazik, hisli yazılmış ki şiir ayaz bile ayaz olalı görmedi böyle bir koku.
Sabahleyin güneşi arkana alıp gamsız ve huzurla bile komar yapraklarının arasından vadiye dağlara hele de bizim ırmağa bakabilmek ne güzeldi Ümmüşüm...
Yazın güzel sen güzelsin hep...
Ablan seni seviyor.
Nezahat Yıldız Kaya tarafından 21.12.2020 01:36:21 zamanında düzenlenmiştir.
Ümmühan Yıldız
Seni seviyorum .
Orman gülünün kokusu geldi sanki yazınızı okurken...
Çok sonra öğrenmiştim biz lazların "mşkeyi" hemşinli kardeşlerimin komar ağacı dedikleri o güzelim çiçeklerin isminin orman gülü olduğunu...
Size "bulutların üstünde" isimli yazımı tavsiye ederim bu güzel yazınızın devamı gibi okuyabilirsiniz. Selam ve saygı ile...
Ümmühan Yıldız
Nereye gidersem gideyim nerede yaşarsam yaşayayım ait olduğum yeri asla unutmadım…
Duvara astığım bir resim değil,doğduğum yeri içime resmettim.
Saygıyla selamlar
Komar Çiçeği ve yaşananlar hayatın tam da içinden... Hele de tulumla kemençe varsa orada, daha ne olsun... Yaşanılacak yerler görülecek yerler, sarıp sarmalanacak insanlar... Kutlarım güzeldi...
Ümmühan Yıldız
Yürüdükçe büyüdüğüm hayat bana yeryüzünde nerede yaşarsan yaşa insanoğlunun beyni büyük bir kütüphane aklımızın yanında ruhumuzu da saygı, sevgi, hoşgörü, birlik ve beraberlikle beslemeliyiz.
Teşekkür ederim yorumunuz için..
Saygıyla
sizin yazinizi okuyarak komar çiçeğiyle
tanışmış oldum
çok teşekkürler ⚘
Ümmühan Yıldız
Kitikapa komar çiçeğinin gölgesinde kalmasın toplarken elimize yerken dilimize bıraktığı lezzeti kızılımsı bir sevdadır
Sevgiler
Geceye bir armağan gibi açan bu çiçeği ilk kez sizden öğrendim.
Dağa geceye ve ruha katışıksız kokusunu vermiş. Bir Hemşin kızının kaleminden.
Sevgiyle
Ümmühan Yıldız
Sarı, mor ve beyaz
Sarı ve mor daha aşağı kısın dediğimiz vadilerde yetişir.
Beyazı çok özeldir
Toprağının bittiği noktada dağ kayalıklarına sarılırlar.
İnsana huzur veren büyüleyici kokusu ve o kokuyu daha yakın duyabilmek baş döndürücü yüksekliğe doğru tırmanışımı hatırlattınız. Zirveye ulaştığımda inanılmaz manzarada karşısında bütün yorgunluğumu unutup dağa sarılarak konuşan çiçeği koklayarak kalbe saklarız...
Bir gün yolunuz Kaçkarlara kale köyüne düşerse ve bende oradaysan sizi komar çiçeğinin dağa yazdığı şiirleri okumanıza eşlik edebilirim..
Arılar bu çiçeği ulaşmak için kilometrelerce yol alırlar
Yaptıkları balın adına deli bal deriz.
Sevgiyle saygı ve selamlar
Canan Köksal
Inşallah dedim neden olmasın.
Sizden dinlemek o şiiri ne güzel olur.
Harika sözcüğünü üzdünüz, çünkü yazınızın güzelliğini belirtmeye yetmediğini o da anladı.