İNSANLAR NEDEN ZALİMLEŞTİLER?
İNSANLAR NEDEN ZALİMLEŞTİLER?
NEDEN İNSANLAR ZALİMLEŞTİLER?
NEDEN İNSANLAR NEFSİ DUYGULARIYLA AFYON ALMIŞCASINA ZEVK SEFA DÜNYALIK PEŞİNDE YARATAN ALLAH IN EMİRLERİNE ZITLAR.
NEDEN İNSANLAR HAK YOL VARKEN REHBERİ HZ MUHAMMED S.A.V REHBER KİTABIMIZ KURAN I KERİM VARKEN ŞEYTANIN YOLUNU İZLEMEKTELER..
Sanıyorlar ki azap olmaz Vallahi boşuna yaratılmadık başıboşta değiliz..
İnsanlar her yaptıklarından hesap vereceklerdir..
İlahi adaleti kıyameti insanlara unutturanlar nelerdir.
Fazlasıyla tuli emeller hiç ölmeyecek sanmak.
Oysa her fani yaratılan ölümlüdür.
Her yaratılan zamanı dolduğunda mutlaka ölür..
TEK ÖLMEYECEK OLAN TEK VE BİR OLAN YARATAN ALLAHTIR..ALLAH IN HERŞEYE GÜCÜ YETER..
Kısacık ömre insan en güzel şeyleri sığdırabilir.
Allah ın yarattığına Allah a kul olduğunu unutmadan.
Allah rızasını gözeterek.Tüm din kardeşlerine tüm insanlara ve mahlukata merhametle davranır.
İnsanlarda merhamet şefkat iflas etmiş halde..
Doğru yolda olanları susturmak için dikenli dilleriyle incitenler çok..
İbretle bakılsa aleme insan o mükemmel güce yaratan Rabbine baş eğer secde eder..
İnsanlar ne zaman pişman olurlar..
Can boğaza gelirken seyr alemi başlarken tövbe etmek iman etmek isterler ..
Fakat o zamanda çok geç kalınmış olmaz mı?
Hiç bakıp ibret almıyorlar..
Doğal afetlerde ölen yakınları veya kendileri olabilirdi.
Bulaşıcı hastalıklarla vefat eden kendileri veya yakınları olabilirdi.Eğer yakalanmadılarsa onlara verilen fırsata koruyan ALLAH Ahamd ve şükür etmek gerekir..
Kötü huylardan vazgeçip tövbe etmek gerekir..
HZ MUHAMMED s.a.v siz merhamet edin ki size merhamet edilsin demiştir..
Yerdekilere merhamet edin ki göktekiler de size merhamet etsin.
Merhamet edip Allah rızasını gözetip iyi davranana Allah mükafatını ergeç verir ..
Yıllardır yurt dışındayım burada çoğu uzmanlar doktorlar inançlı olan hastalar daha tez iyileşiyorlar..
İnananlarda stres depresyon az derler.
Sizlere belki tuhaf gelecek.Fakat içki içen, kumar oynayan, hak yolda olmayanlara bizden farksız onlar demekteler.
Saygımız Kuran okuyan hak yolda olanlara derler..
Zıttı olanlarda var misyonerlerde var.
Hulasa her çeşit millet var..
Aileyi öyle yıktılar ki savaşın yapamayacağını medya yapmakta..
Önce büyüklere saygı şefkat merhameti kötü gösterdiler.
Aile dağıldı.Yaratılanın rızkını veren Allah gözlere evlat yerine evcil veya vahşiler sevdirildi..
Tüm yaratılanlara merhamet gerekli
Bakılmalı korunmalı da..
Fakat insanlara verilen değer azaldı.Saygı bitti.
Hak yol varken batıl yola koşturuldu insanlık.
Aile hukuku maf edilmeye başlandı.
Sonuç orta da insan nesli erkek dişiden yarattık der Allah Kuran ı Kerimde
Şimdiyse erkek erkeğe, kadın kadına cinsel duygular serbest oysa dinimizde yasak her ikiside.
Bu yolla aile olmasın evlenmeler karşı cins yerine kendi cinsleriyle haliyle çocuk olmasın.
Farklı hastalıklar görüş ayrılıklarıyla kin zıtlaşmalarla insanlar birbirlerini dışlamakla kalmayıp zalimleşsinler pişman olduklarında
ya da bunalım olunca intiharlar kendileri ya da başkalarını incitmeler çok..
İnsanlar doğru yoldan uzaklaştıkça şeytanın neferleri maskaraları olurlar..
Oysa uğruna dünya ahretlerini kaybederler..
Hiç olmadıkları gibi olmaya başlarlar..
Allah cümlemizi HAK YOLDAN ALLAH’A KUL OLMAKTAN AYIRMASIN BİZİ BİZE BIRAKMASIN..
Tarihimizi kültürümüzü dinimizi dilimizi unutmayalım.Kimiz nerden geldik nereye gideceğiz unutmayalım..
ALLAH RIZASI İÇİN AKLI SELİM OLUP OLMAMIZ GEREKTİĞİ GİBİ OLALIM..
Farklı haller hem insan sağlığına hem doğasına aykırıdır.
Helalı terkedip harama meyl etmeyelim.
Herşeyin doğal haliyle öyle çok oynanıyor ki.
Kimbilir doğru yoldan çıkmayı sağlıksız haram gıdalardan olmakta..
Allah cümlemizi korusun.Allah vatanımızı korusun.
Allah milletimizi tüm soydaşlarımızı tüm din kardeşlerimizi korusun.
ALLAH’IM BENİ VE NESLİMİ.TÜM GURBETTE OLAN MİLLETİMİZİ SOYDAŞLARIMIZI TÜM DİNKARDEŞLERİMİZİ DE KORUSUN..
ALLAH’ A EMANET OLUN.
ALLAH HAKKI İÇİN MERHAMETLİ OLUN YALAN DÜNYANIN DEPDEBESİNE ALDANMAYIN.
HAK YOL BİRDİR ALLAH TEKTİR.KURAN’ I KERİM REHBERİMİZ .HZ MUHAMMED MUSTAFA S.A.V PEYGAMBERİMİZDİR..
YA ALLAH YA HANNAN YA MENNAN
YA HU
YAZEL CELALİ VEL İKRAM
CEZALLAHU ANNA SEYYİDİNA MUHAMMEDİN MA HÜVE EHLÜHÜ..
ALLAH’ IN SELAM VE RAHMETİ BEREKETİ TÜM İNANANLARIN ÜZERİNE OLSUN.TÜM İNSANLARA SELAM OLSUN..
2021 YILI VE GELECEK YILLAR GAFLETTEN UYANMAYA HAK YOLDA OLMAYA SAĞLIKLI HUZURLU BARIŞ MERHAMET VE SEVGİNİN ŞEFKATİN ARTTIĞI OLSUN..GÖNÜL KÖPRÜSÜ ÖRELİM HAKLA BATIL YARIŞTA.NE YAZIK Kİ BATIL EHLİ KÜFFAR ZALİMLİKTE EN İLERİ HADDE.MERHAMET EDİLMEYENE MERHAMET EDİLMEZ...
ALLAH CÜMLEMİZİ KORUSUN İMAN VE KURANDAN HAK YOLDAN AYIRMASIN ..TEMİZLİK İMANDANDIR HAKLA BATIL AYNI YERDE OLMAZ HELALLE HARAM LOKMADA AYNI DEĞİLDİR..ALLAH SAĞLIK VERSİN VATANIMIZI MİLLETİMİZİ,TÜM MÜMİNLERİ ŞERLERDEN KORUSUN..İNSANLARA EN ÇOK ZARAR VEREN İNSANLAR.MALESEF DOĞAYA DA EN ÇOK ZARAR VEREN BİZLERİZ.EMANET VERİLENLERİ DOĞRU KULLANMADIKÇA HERÇEŞİT DOĞAL AFETLER OLACAKTIR..İNSANLAR İNSANLIKTAN ÇIKIP ACIMASIZLAŞTIKÇA BELA VE MUSİBETLERDE ARTMAZ MI ARTAR..
YENİ YILINIZ KUTLU OLSUN
SELAM VE DUA İLE.
***
Nigâr Bedirhan
YORUMLAR
Maalesef insanlığın bindiği gemi su alıyor ama kimse farkında olmak istemiyor, tespitleriniz doğru, temennilerinize amin diyor, güzel yazınız için tebrik ediyorum.
Yeganem
İnsanlık çoktan iflas etti..İnsanlar hak yoldan ayrılıp yaratana kul değil maddiyata yöneldiler..Maddi değerleri verenlere baş eğdiler..Oysa başlar tek yaratan ALLAH' A eğilir insan.İnsanlar gafletten uyanacaklarına daha çok gafletteler Allah sonumuzu hayır eylesin..
İnsanlara bela gelmez kul azmadıkça
Hak bela yazmaz kul azmadıkça ..
Allah' a emanet olun selam ve dua ile.
merhaba Nigâr hanımefendi, Yüce Allah'ımızın selam size, aile bireylerinize, tüm insan ve insanlık âlemine olsun.
soylu yüreğinizden kopuk gelen akıl cüzgecinden geçip yazıya dönüşen dua ve niyetleriniz ne kadar güzel ve insani. Allah sizden razı olsun.
Öğretmen hanımefendi, neden insanlar zalimleştiler diye feryat ediyorsunuz. insanlar zalimleşmedi. insanların genlerinde var zalimlik. Habil ve Kabil olayını okumuşsunuzdur kutsal kitabımızda. Kabil acımadan acımadan sizin tabirinizle Habil'i, kardeşini öldürmüş.
Aynı konuda ayetler var. hani Allah görevi dağlara... vermek istemiş... konulu ayet ve insanoğlu ile ilgili yazılanlar. Yazıyı uzatmamak adına ayet adı, mealine girmek istemiyoru. Siz bilirsiniz bu konuları.
Son olarak İslam tarihine girelim. Sıffın Savaşı, Cemal Vakası ve Kelbela faciası. Rahmetli büyük amcam Arapça yazılı kitaplardan bana okurdu ve beyaz sakalından yaşlar akardı okurken. Ben ilkokul çocuğuydum.
Evet bunları unutmadan Habil gibi olmak ne güzel.
Siz yurtdışında belli kanalları bilmem ne kadar izliyorsunu<. Ülkede "harun gibi gelip Karun oldular." diye muktedirlere eleştiri getirenler bile daha sonra Karun diye itham ettikleri safına katılıyor. Ve ülkemizde din çok başarı ile pazarlanıyor. Arap alemi ise ortaçağ yaşıyor hala. ABD ve AB güdümünde idarecileri dinimize uygun olmayan debdebe içinde yaşayıp birbirlerinin kuyularını kazıyorlar.
Öğretmenim yazılarıma iki cümlelik bile eleştiri, yorum getirmenizi beklerim. Bu konuda sizi kırmadan sitemkâr olduğumu belirtmeliyim.
Dua niteliğinde ki dileklerinizin hepsine içtenlikle amin diyerum.
Size, aile bireylerinize ve tün insanlık âlemine sağlık, esenlik ve güzellikler getirsin yeni yıl.
Selam, saygı ve sevgimle kalın.
Yeganem
Tüm dualarınıza amin der iyi dilekleriniz yorumunuz için teşekkür ederim...Nette sorun var aniden düşme oluyor belki teknik sorun ya da hatlar çok yoğun bilemiyorum..
Ev hali rahatsız olanlar var bir süredir değerli yazarların şiir ve yazılarına yorum yazamadım sadece şiirlerini beğendim...
Emekle yazılan her şiir yazı zaman ister yazdıklarımızla hem şu ana hem geleceğe yararlı olanları hak yoldan zerre caymadan kula kul olmadan duranlara ne mutlu..
Haberleri netten kısmen izliyorum..
Önceleri izlemeye ara vermiştim..Hem hüzün acı verici şeyler.Diğer yanda sevindirici olaylarda naklediliyor.Migrenimi tetikliyor diye doktorum az uzak dur sen izleyip geçenlerden değil insanların acısıyla dertlenensin migrenide tetikler demişti..
Düşündüm de her yıl bir öncesini aratıyor.Allah tüm insanlara yardım eylesin..
Dedem yaşasaydı insanlar abur cubur yedikçe helal haram bilmedikçe.Hak yoldan ayrıldıkça sürüden ayrılan kuzu gibi her an tehlikedeler derdi.
Size , aile bireylerinize tüm insanlık alemine sağlık,huzur iyilikler getirsin yeni yıl..Selam ve dua ile..