- 353 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRK EDEBİYATI TÜRKÇE İLE İCRA EDİLEN EDEBİYATTIR
Türklük alerjisi ile malum olan birileri daha önce dondurucuya koydukları lüzumsuz tartışmayı yeniden gündeme getirdiler. O meşhur “Türk Edebiyatı mı? Türkçe Edebiyat mı?” münakaşasını… Türk kavramı salt ırkı yansıtan bir kavram olduğu için biz buna “Türkçe Edebiyat” demeliymişiz. Milli hassasiyeti olan müesseseler de tabii olarak bu aymazlığa sosyal medya hesapları üzerinden tepki gösterdiler. Bu soruyu ortaya atanlar acaba Etopya kökenli Puşkin’in Rus Edebiyatının bir parçası olduğunu bilmiyorlar mı? Cezayir kökenli Sartre’nin edebiyatı için “Fransızca Edebiyat” mı demeliyiz? Sanırım böyle bir sual etsek en sert tepkiyi “Sartre, Fransa’dır” diyen De Gaulle gösterirdi. Türk Edebiyatı için bu tür sorgulamaları yapanların her ne hikmetse diğer Milletlerin edebiyatları için bu tür kelamlar ederken göremiyoruz. Ahmet Haşim Arap kökenlidir fakat edebiyatını Türkçe icra ettiği için kendisini nasıl hissederse hissetsin Türk Dili ve Edebiyatının bir parçasıdır. Edebiyatın başına getirelecek Miliyet ismini kişinin kökeni değil eserini verdiği lisan belirler. O yüzden “Türkçe Edebiyat” söylemi art niyetlidir, içi boştur. Türk Edebiyatı, Türkçe ile icra edilen bir edebiyattır müellif nereli olursa olsun…
YORUMLAR
Aynen.
Kısa ve faydalı bir yazı olmuş teşekkürler.
Net.
İyi akşamlar, sağlıklı günler.