- 1936 Okunma
- 8 Yorum
- 6 Beğeni
Bir komşunun duası
BİR KOMSUNUN DUASI
Bir namaz vaktiydi.Süleyman amca namazını huşu ile kıldıktan sonra ellerini açarak dua ediyordu.
Rabbim komşuma para ver.
Rabbim komşuma yeni koltuklar ver.
Rabbim komşumun sıkıntılarını gider.
Rabbim komşuma halı ver.
Rabbim ona çok ver Amin diye.
Hesna teyze bir kulağıyla da Süleyman amcayı dinliyordu. Kendi kendine söylenmeye de başlamıştı.
Adama bak bizim ne koltuğumuz nede halımız var. Dolap desen kuru bakır bu benim herifte amma akılsız kendi açlıktan ağzı kokar gider kendi için bir şey istemezde Rab’den gider komşunun iyiliği için isterde ister.E birazda bize duayı çok etse ya derken kapı çalar gelen karşı komşu Hüseyin dayının hanımı Nazife’dir.
_Buyur Nazife gel otur istersen yeni çay demledim içer laflarız dedi Hesna teyze
_Yok komşum acil işlerim var bizim Hüseyin köyde birine zeytinleri satmıştı nereden baksan bir yıl olacak adam parasını ha verdim ha verecem derken oyaladı durdu dün bizim adamı da yolda görünce başını yere eğerek sanada mahçubum Süleyman amca bizim işler ters gitti demiş.
Hani sen bana geçenlerde bir mobilyacı soruyordun ya bizim koltuklarda eskidi evlendigimizden beri 20 yıl oldu. Hanımda söylenip duruyor diye benden alacağın yerine bizim damadın mobilya mağazasından sana koltuk takımı alsak ben O’nada "taksit taksit" öderim sana borcumu da böyle kapatıp helallesiriz olmaz mı diye.
Alacağını uzun süre daha alamayacağını anlayan Süleyman emminde bu teklifi kabul etmiş.
İşte öyle birazdan O yeni koltuklar gelecek evime ...
Hesna teyze hemen araya girdi
_ Oh oh ne güzel desene evin yenilenecek hep istiyordun şöyle" gıcır gıcır bir koltugum olsa" diye "güle güle kullan" artık bende bir hayırlı olsuna gelirim dedi demesinede içinde de diyordu bak hele bana hava atmak için yememiş içmemiş haber vermeye gelmiş diye de için için Hesna teyze.
Komşusu Nazife araya girdi.
_Gel gel komşum ne demek mutlu olurumda O’nu demeye gelmedim sana hani senin eski koltuklar kırılınca yer minderlerinde yerde oturur oldun ya sonradanda romatizmalarım iyicene azdı diye şikayet ediyorsun ya İşte bende onu diyecektim bizim koltukları size verelim bize nasılsa yenisi geliyor sende benim eski koltuklarla yerde oturmaktan kurtulursun olmaz mı? demesiyle Hesna teyzenin gözleri parıldadı..
_Olmaz olurmu komşum hemde çok güzel olur Allah razı olsun yerde oturmaktan da afedersin kaba yerlerim agrımıştı valla.Çok teşekkürler komşum dedi ..
Bir iki saat sonra koltuklar yerini aldı Hesna teyze de koltuklara kurula kurula mutlu bir şekilde keyfini çıkarmaya başladı koltukların
Süleyman amcaya dönerek;
_ Herif ya amma güzel oldu birde şura birde halı olsa şu yamalı kilimin yerine daha da güzel olcekti emme olsun dedi.
Hüseyin amca Hesna teyzeye tebessüm ederek;
_ O’da olur hayırlısıyla Hesna sultan az sabredelim dedi.
_He olur sende bulamadın Hüseyin dayının gibi bir iş anca sürünelim aç karnımızla diye başladı yine söylenmeye Hesna teyze...
Hüseyin dayı hiç cevap vermedi.Uzaktan ezan sesi duyuluyor du namaz vakti girmişti.Kalktı güzel bir abdest aldı başladı namazını kılmaya sonra aldı eline tespihi çekti zikrini zikri bitince açtı yine ellerini başladı duaya.
Rabbim komşuma yeni koltuk verdin şükürler olsun.
Rabbim komşuma halıda ver
Rabbim komşuma huzur ver
Rabbim komşuma bol bol aş ver diye.
Bunu duyan Hesna teyze yeniden başladı içinden söylenmeye akılsız herif bir kendine dua etmekten aciz sen zaten hep komşuna et bizi unut dur sen birazda komşun yerine kendine isteseydin ya.Bak onun için koltuk istiyorsun veriyor bizim içinde istesen başka kimbilir bize neler nasip olurdu sen anca elalem için dua et diye.
Süleyman amca Hesna teyzeye dönerek!
_Hayırdır yine ne homurdanıyon sen yine neye kızdın derdin ne senin?
._Yok bir şey boşver deyip mutfağa kaçtı Hesna teyze mutfaktaki tencereleri "tangur tungur" seslerle yıkayarak.
Ertesi gün olmuştu kapı çaldı gelen karşı komşusu Nazifey’di Hesna teyze iç geçirerek biraz kıskançlıkla açtı kapıyı.
_Hesna gı al sen bu halıyı Hüseyin emmin yeni koltuklara eski halı olmaz deyip yeni bir halı almış sende ordan kilimi kaldırıp bu halıyı serersin dedi..
Hesna teyze çok mutlu olmuştu aman Allah’ım iki günde hem koltuğu hem halısı olmuştu ne kadar özenmişti komşusunun O koltuklarına ve halısına şimdi artık onundu .Artisler gibi birde kahve yaptımı kendine keyfi tamdı Teşekkür edip komşusunu yollar yollamaz serdi halıyı odanın orta yerine...
Suleyman amca kapıdan içeri girince halıyı gördü anlamıştı karşı komşunun halısıydı bu;
_Ne güzel olmuş halıda buraya bak gördün mü halında oldu işte anca Sabırsızlıkla söylen sen ne istiyorsun boşuna demiyoruz az sabredelim he şeyin bir vakti var "nasipse gelir Yemen’den nasip değilse ne gelir elden diye.Benim iş durumum malum bu aralar ne koltuk alacak nede halı alacak durumumuz var. Kıt kanaat geçiniyoruz işte.Ben komşuma dua ederek en güzel alışverişi yapıyorum.
Dayanamayan Hesna teyze sordu;
_nasıl bir alışverişmiş bu sana dua karşılığı mı verdi o koltukla o halıyı Hüseyin emmi.
Hayır cahil cahil konuşma Hesna sultan ben alışverişi Rabbim’le yapıyorum komşum için istediğim seninde olsun deyip amin diyor melekler.Rab komsuya aş verir bizede bir tabak düşer,Rabbim komşuya para verir zekatı bize düşer.Rabbim komşuya yeni koltuk verir eskileri bize gelir,Rabbim yeni hali verir o eski halıda bizim işi görür şimdi anladın mı? kendimden çok komşuya dua edişimi dedi...
Hesna teyze başını salladı.
_Tamam şimdi anladım seninki çok güzel bir ticaretmiş seninkisi bende diyordum bu adam en çok komşu için dua ediyor bize niye çok az ediyor diye..
_Hesna Sultan ediyorum zaten de sen duymuyorsun için için ederken.Hadi ordan bol şekerli köpüklü bir kahve yapta içelim dedi.
Yine kapı çalar ve yan kapı komşularıda bir tabak kek getirmiştir.Kahvelerini yanında kek ile keyifle yudumlarken mutlu ve huzurludular Hesna teyze ile Süleyman amca.
Bir şeyi kendin kadar komşun için istemek ne kadar güzel bir hasletti.
Diyordu ya peygamber( a.s)sizden biriniz, kendisi için arzu edip istediği şeyi, din kardeşi için de arzu edip istemedikçe, gerçek anlamda iman etmiş olmazsınız .”
Şimdi gitgide unutulmaya yüz tutmuş eskilerin güzel adetlerinden biri komşu hakkı gözetmek.
Umarim bu hikayeden herkes nasibince bir şey alır iyiliğe güzelliğe dair.Hepinizin her daim iyi komşulara denk gelmesi dilegiyle 🙏
Nevin Aktekin Gülfırat
YORUMLAR
kiminin parası kiminin duası derdi eskiler. bazen hayırdan şer bazen şerden hayır hasıl olur. komşu hakkı önemlidir. iylik dile komşuna iylik gelsin başına. kalemin gönlüne sağlık.
Nevin Aktekin Gülfırat
Öyle
Rabbim iyi insanlar iyi komşular çıkarsın herbifimizin karşısına.
Saygılarımla huzurlu akşamlar diliyorum
Duası kadar sever insan, ne kadar seviyorsa o kadar dua eder
Dualarda buluşmak dileğiyle
Eyvallah
Nevin Aktekin Gülfırat
Herdaim iyi insanlar çıksın yollarımızı...
Saygılarımla huzurlu akşamlar diliyorum ☕
Mü’minlerin birbirlerini sevmeleri, birbirlerinin iyiliğini ve saâdetini istemeleri, bunun için de birbirlerine hayır dua etmeleri Cenâb-ı Mevlâ’yı son derece memnun etmektedir. Başkalarını düşünecek kadar geniş bir gönüle sahip olan böyle kullarını mükâfatlandırmak için de hadîs-i şerîfte anlatılan yola başvurmaktadır. Şöyle ki, bir kimse din kardeşinin hayrını istediğinde veya onun başındaki bir sıkıntının giderilmesi için dua ettiğinde, yanında görevli olan melek, duasına “âmin” yani “Allah duanı kabul etsin” demekte, sonra da “Kardeşin için istediğin şeyler sana da verilsin.” temennisinde bulunmaktadır. Bir Müslümana onun duymayacağı şekilde dua etmek riyâ ve gösterişten tamamen uzak olacağı için, Allah katında daha makbuldür.
...
çok güzel bir hikaye kaleme almışsınız arkadaşım
kıssadan hisse tadında
⚘⚘⚘teşekkürler...
Komşu.
Komşuluk.
Bizim komşular ve de...
Annem ambulasla acile giderken kahkaha atanlar ve yoğun bakımda kaldığı ilk gece yandaki komşu kafede sabaha kadar süren eğlence.
Bizim münafık komşularımız...
Her ezan vakti müziğin sesini sonuna kadar açan ne zamanki Allah, çıksa ağzımdan duvara vuranlar.
Hey gidi hey canım komşularım.
Ne güzel insandı onlar ve hepsi ya rahmetli oldu ya da başka semte taşındı.
Komşuluk mu?
Sormayın gitsin arkadaşım.
Düşman başına böyle komşular.
Değil Müslüman insan bile değil bizim komşularımız.
Sevgimle
Nevin Aktekin Gülfırat
Nutkum tutuldu böyle düşmanları Rab düşmana bile vermesin..
İçim ezildi
Onlar elbette verecek hesabını gün gelince ..
Eskiye dair oturduğumuz evde
daha güzeldii komsuluk ilişkimiz zamanla azAlsada annem oradaki
4 komşusuylaa yıllarca hala dosttur
sırdastir görüşürler
Sonrası mı
Maalesef insanoğlu olduğunu unutan şeytani insanlarla doldu etrafımız..
Ama yinede iyi örnekler var..
Üst komşum hemen hemen her perşembe akşamı bir şeyler yapar getirir.
Hastalandığımda kardeşim arabayla hastaneye bırakmıştı bir komsum
Ama az bu örnekler çoğalır inşaallah. ..
Rabbim iyilerin iyiliklerini artırsın kotuleride bize musallat eylemessin inşaallah
İyi insanlara çıksın her daim yolunuz yollarımız
Sevgilerimle mutlu akşamlar diliyorum ☕🌺🙏🤲
Güzeldi. Duanın önemini belirten anlatan hikaye. Sevgiler Nevin Aktekin Gülfırat.
Nevin Aktekin Gülfırat
Beğenen yüreğine kucak dolusu sevgiler yolluyorum
Mutlu akşamlar diliyorum ☕🌺
Başkasına karşılıksız yapılan her dua ibadet bir teşekkür ise duadan sayılır
Dua kadar masum ibadet kadar kutsal anlatımın muhteşemdi
Nevin Aktekin Gülfırat
Heepimizinde arkamızdan Dia edenleri bol olur inşallah 🙏
Huzurla kalin
Çok ta uzak olmayan geçmişimizde insanlarımızın çoğunda bulunan olağan hasletlermiş hikayenin bahis konusu. Ne kadar çabuk değişmişiz böyle. Maalesef bizler de ender bulunan hasletlerden olmuş ki yazma gereği hissettirmiş size.
İyi komşuya denk gelmek...başkalarına iyi komşu olabilmek temennimdir her birimiz için.
Yazılacak çok hikaye vardır, yazabilenler için. Hikayeleriniz bitmesin...
Selam ve Saygılarımla...
Nevin Aktekin Gülfırat
Ahir zamanlatdayiz niye selam vermedin diye birbirini öldüren insanlar var bu dünyada..
Biz iyilik ekenlerden olalım ki iyilik bicmekte nasip olsun..
Bazen küçükesajlarda vermek lazım diye düşünüyorum herkesnasibince alıyor işte yazılanlardan.
İyi insanlar çıksın yollarımızı Saygılarımla
Huzurlu akşamlar diliyorum ☕
Gülfırat Hocam!
Komşunun duasını dikkatle okudum! Elbette çekim yasasını biliyorum.
Bu konuda SECRET(sır diye bir yazıda kaleme aldım ve yayında.
Mistik Yol 'un yapımcısı Didem Çiloğlu'nda sık dinleyenlerdenim.
Sizin yazının özü, çekim yasasıyla örtüşmüyor. Erbaş'ın başında bulunduğu
diyanetin, fitre, zekat ve sadaka tanımlamasına daha çok yakın.
Diyorum ki Alemleri yaratan, niçin komşuya dua ettirip dua edene onun
eskisini layık görüyor?
Bence sorgulanmalı değil mi? Bu konuda bir anım var. Benim bir büyük abim
Edirne erkek sanat okulunda parasız yatılı okudu. Abim sanat okulu 1. sınıftayken,
ben Afyon lisesi orta okulu 2. sınıftaydım. Okullar açıldığında babamdan takım elbise istedim. Abim küçülen Ceketini bırakmış, bana takım elbise almak yerine ceketin altına
lacivert bir pantolon alıp takım yaptılar. Hala içimde bir uhdedir. Ben çocuklarıma
bir birinin küçülmüşünü giydirmedim ta ki kendileri değişiklik olsun diye kendi
istek ve arzularıyla giyene kadar.
BIR KOMŞUNUN DUASı bende bunları çağrıştırdı. sansürsüz paylaştım.
Çekim yasası ne düşünürseniz, doğaya ne gönderirseniz o siz geri döner.
Yazı kurgusuna bir diyeceğim yok elbette .Tebrik ederim.
Esen Kalın
Nevin Aktekin Gülfırat
Çekim yasası elbette farklı bir şey..
Onunda özünde çok istemek imgelemek ve inanmak var...
Bu hikaye sadece sadece kendimiz için değil başkalarına da duaetmemiz gerekir.konunun özü bu bu yüzden Kuran'da bile yüce yaradan ben demez biz der..
kişinin kişiye ettiği duaya melekler aynısı senin de olsun diye Amin dermiş...
Rab kuluna elbette daha iyi koltuk daha iyi hali v.s verebilir
Ama biz hikmeti bilemeyiz gorduklerimizle yargılardan onun sırrındandır
Kiminin. Duası hemen verir,kiminin duasına bekle der kiminin duasıni kabul etmez yerine başka bir şey verir Hikmet sırrinca bu konuda en güzeli de Hz Musa ile Hızır'ın yolculuk hikayesidir..
Dediğim gibi yazıdan herkes nasibince bir şey çıkarır..
Buna benzer hikayeler yani aileleryapiyor bizde yaşadık..
Bende ablamın eskileriile büyüdum
Ve hala temizse bir arkadasimin kıyafetini giyiyorum ve esnafım ikinci el kıyafetler bana bırakılıyor bazen bende bir başkalarına verip aracı olduğum halde dua alıyorum..
Konudaki adam ona inanmış bunu bir abla anlattı bende hikayelestirdim..elbet aynı fikirdeyim hikayedeki adam vesile edinmeyip kendine direk isteseydi celkide yenisi onu bulacaktı.. bilemeyiz dediğim gibi bir yazıdan bir çok şey çıkarabilir insan..
Yazınızda okuyacagim birazdan..
Saygılarımla değerli hocam..
Huzurlu akşamlar diliyorum 🙏