- 482 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AZERBAYCAN’IN ZAFER GÜNÜ KUTLU OLSUN../ Müzeyyen KESKiN
*
Azerbaycan’ın haklı gururu olan, zaferini coşkuyla kutladı. DAĞLIK KARABAĞ’ın 30 yıllık işgali Türkiye’nin de desteğiyle 44 günde işgalci Ermenileri tam anlamıyla bozguna uğrattı. Törene Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham ALİYEV’in daveti üzerine Cumhurbaşkanımız ve eşi Recep Tayyip ERDOĞAN ve Eşi Emine ERDOĞAN katıldı. Gerekli yerler Anıt mezarlar şehitlikler ziyaret edildi. İlham ALİYEV’in babası merhum Cumhurbaşkanı Haydar ALİYEV kabri ziyaret edildi. Şükür namazları kılındı.
10 Aralık 2020 tarihinde Azatlık Meydanında Geçit Tören de ev sahibi Cumhurbaşkanı İlham ALİYEV konuşma yaptı. Konuşmasında gururu yüzünden ve yorgunluğu zaman zaman sesine yansıdı. Çok heyecanlıydı. ‘’Zaferi hem meydanlar da hem de siyasi olarak masada kazandık.’’ Dedi. Ne oldu PAŞİNYAN diye de göndermeler yapan ALİYEV; Ben Cumhurbaşkanı olduğum sürece de statü olmayacak. Bu anlaşma ile büyük siyasi zafer elde ettik. Bu siyasi zaferimiz için askeri zaferimiz önemli rol oynadı. Ordumuzla gurur duyuyoruz. Bu tarihi anlaşmaya imza attığım için mutluyum. Kendi vatanımıza, Karabağ’ımıza, Karabağ’ın tacı olan Şuşa’ya döndüğümüz için mutluyum. Ebediyyen yaşayacağız bu topraklarda. Bundan sonra hiç kimse bizi o topraklardan çıkaramaz. Büyük gururla diyoruz ki Fuzuli bizimdir, Cebrail bizimdir, Zengilan bizimdir, Gubadlı bizimdir, Ağdam bizimdir, Laçın bizimdir, Kelbecer bizimdir, Şuşa bizimdir, Karabağ bizimdir. Karabağ Azerbaycan’dır. Yaşasın Azerbaycan halkı”
Yaklaşık 2783 civarında şehitlerimiz var dedi. Savaşın bir kötü yüzü de taş üstünde taşın kalmaması oranın tekrar imar edilmesi gerekecek. Can Azerbaycan can kardeşlerimiz zamanla onu da düzelteceklerdir. Yıllardır eziyet edilen şehit edilen Azerbaycanlı canlarımız artık rahatta kavuştular. İşgal altında olan Ermeniler tarafından; Azerbaycan toprağı olan DAĞLIK KARABAĞ’ı illeri ilçeleri köyleri tek tek geri aldılar. Kahraman Türk ve Azerbaycan Silahlı Kuvvetleri ve bizzat ordunun başında komuta etti. Cumhurbaşkanı İlham ALİYEV. Gönülden kutluyoruz.
Sonra konuşmayı Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip ERDOĞAN aldı. Konuşmasına "Kardeşim Aliyev, böylelikle merhum Haydar Aliyev’in kendisine vasiyet olarak bıraktığı arzusunu da yerine getirmiştir. Karabağ’ı anavatan ile buluşturan Azerbaycan ordusunun neferlerini tebrik ediyorum. Savaş hukuku ağır biçimde ihlal edilmiş, insanlık onuru ayaklar altına alınmıştır. Her mecrada bunun hesabını sormak boynumuzun borcudur.’’ Cumhurbaşkanı ERDOĞAN ‘’Azerbaycan, kardeşim İlham ALİYEV’in dirayetli liderliği altında inşallah destan yazmaya devam edecektir. Türkiye Azerbaycan sırt sırta verdikleri sürece zorlukları aşmaya, başarıdan başarıya koşmaya devam edecektir’’ dedi.
Sonu güzel ve zaferle biten bir sonuç oldu. Sanki’’ İki Devlet, Bir Millet’’ gibi değil de bizim 82. Vilayetimiz gibiydi. Türkiye de sevinçlerini paylaştı can kardeşlerimizin Can Azerbaycan üzüntüleri üzüntümüz sevinçleri sevincimiz olmuştur. Başarılarından dolayı törende gözlerimiz dolu dolu sevinç gözyaşları arasında izledik.
Bütün ordularını, kahramanlarını ve Azerbaycan halkını gönülden kutluyoruz. Şehitlerimize rahmetler diliyoruz. Mekanları cennet olsun. Nice mutlu yaşamlara Azerbaycan sen cok yaşa. Milletinle haklı onurun ve gururunla. Her zaman yanındayız.
Şehitler Ölmez, Vatan bölünmez, Ezanlar dinmez, Bayraklar İnmez.
‘’İki Devlet Bir Milletiz’’ ‘’ Ne Mutlu Türküm Diyene’’.
*
Müzeyyen KESKİN
Amasyaşat Başkan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.