- 370 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Çam ağacı
Seni ilk gördüğümde küçücüktün. Şimdi üç katlı binanın boyuna varmışsın. Eski halini hayal meyal hatırlıyorum. Çelimsiz ,ufak , tıknaz bir ağaçtın. Farkına varmayışım ondandır. Oysa her balkon kapımı açtığımda karşıdaydın. Belki de günün telaşlı meşguliyetinden,içimdeki manasız fırtınalardan,yüreğimi mesken tutan acılardan görmeyişim. Herkese yetişmekten kendime geç kalışlarımdı . Sen ne zaman bu kadar boy attın. Kaş yıl geçti? İlk hatırladığım otuz yıla yakın! Dile kolay .
Yaz kış o görkemli muhteşem duruşun çok ağaçları kıskandırıyor.Asil kendinden emin Osmanlı kadınları gibisin. Seni her gördüğümde ülkeme hasret duygularım kabarıyor. Köyümün eteklerinde akan Göksu’nun etrafındaki çamları hatırlarım.
Komşu binanın bahçesinde evlerden gelen bütün sesleri duyuyor olayları görüyorsun.Dile getirmekte zorlansamda kalbimden sana doğru bir elektrik akımı gibi senle dost olmak geçiyor. Dost olmuşum zaten! Sessiz sedasız karanlık gecelerde bile konuştuğumuz oluyor. Seni yakın hissediyorum . Yalnız değiliz. Kimse yalnız değil. Yeter ki bakmasını bilip bulsun. Hiç bir şey eskisi gibi değil. Bende eski ben değilim.
Sorgulanmamış hayat yaşanmaya değer mi?
Hayat ünlü bir felsefecinin dediği gibi “hayat çözmek sorunda kitap değil” yazmak zorunda olduğumuz bir defterdir. Ben buraya deneyimlenmek ve özümü bulmaya sınavdan geçmeye geldim. Yaratana yakın olunca insan yalnızlığın anlamını kaybediyor. İnsan yüreğinde sevgiyi hissedince bir kelebekte, saksıdaki çiçekte, bir ağaca baktığında o güzelliği görür ve bulur.
Çam ağacının kokusu ve enerjisi fazladır. Çocuklarım küçükken küçük çam ağacını alıp evde süslerdim. Altına paketleyip hediyeler koyardım. Nasıl sevinir mutlu olurlardı çocuklarım. Minnettarım sana bu anıları bana hatırlattın. Senin insan sağlığına faydalarında var. Bol bol verdiğin oksijeni içime çekiyorum . Olumsuz negatif düşüncemden uzaklaştırıyorsun. Bu aylarda evlerin köşelerini süslüyorsun. Sen ömründe hep baharlar yaşıyorsun. Öbür ağaçlar gibi yaprak dökmüyorsun. Şanslısın çam ağacı sen . Seni seyredişlerim beni çocukluğuma da götürüyor. Senin bu dik duruşuna sevdalıyım . Fırtınalara dayanıklısın . Hristiyanların neol bayramlarının unutulmaz simgesisin. Benimde her balkon kapıyı açtığımda davetsiz konuğumsun. Bekle beni yıldızları seyredelim bu gece ! Alıştım sana dert ortağım sırdaşım oldun.
Anlık mutlulukları yaşıyorum . Nefes ekrersizlerimde kokunu çekiyorum. Seni seviyorum delikanlı ağacım.
Feride
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.