- 297 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Güzel Günler
’Güzel Günler Gelecek’
Sn. Davutoğlu’nun kurduğu ve 70 ilde örgütlenmesini tamamladığı partinin sloganı yukarda yer alan cümle bana ilginç ve çarpıcı geldi.Habertürk kanalında yayınlanan ve onun gazetecilerin sorularını cevapladığı bir programı izledim. İktidara tek başına gelme hedefleri olduğunu, hiçbir oluşuma eklemlenmek için parti kurmadıklarını, yüzyıl varlığını devam ettirmek istediklerini söylerken özgüveni fark ediliyordu.
Siyasi bir parti kurma gerekçesi olarak hem gördükleri hem de vatandaşların ifade ettikleri olumsuzlukları, yanlış uygulamaları gidermek olduğunu kaydetti. Nedir bunlar, yani Türkiye’nin çözüm bekleyen en önemli sorunları nelerdir? Ona göre bu sorunun cevabı en başta işsizlik,ikinci sırada adam kayırma ılık, sonra yüksek enflasyon ve üretim azlığıdır.Ayrıca yeni anayasa yapılmasını isteyeceklerini, parlamenter sistemi daha faydalı bulduklarını, mülakatları kaldıracaklarını söyledi.
Darbelerle zaman zaman özgürlükleri kısıtlanmış, ekonomik krizlere (1994,2001 gibi) fukaralaştırılmış bir ülkenin vatandaşları olarak bizi yönetmeye talip olanların söylemlerini, vaadlerini ölçüp tartarak temkinli yaklaşmamız gerektiğinin az çok bilincinde olduğumuzu varsayıyoruz.
O halde liderlerin dediklerinin yüzde kaçı doğrudur? Ne kadar samimi veya değiller? İktidar olsa verdi sözlerin ne kadarını yerine getirecektir? Yalnızca bizim iyiliğimizi mi istemektedir?.. Bunun gibi sorular uzayıp gidiyor.
Kısacası, "adamını bulursan devlette hallolmayacak işin yoktur" sözünü sık duyduğumuzdan olacak, siyasetin dışında kalmak da içinde veya kenarında olmak da çok tercih edilecek durumlar değil.
Tarafsız bir gözlemci olarak yazdım bunları. Gelecek Partisi’ni geleceği ne olacak bakalım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.