- 1414 Okunma
- 19 Yorum
- 6 Beğeni
HATIRLATMA!...
İLGİLENENLERE...
Hayatta hiçbir şey karşılıksız değildir; istemediğin halde ısrarla verileni
Alma!..
Art niyetsiz merak yoktur, sohbet gibi yaklaşıp savcı gibi soru sorana
Kanma!..
Duvar, kapısız işe yaramaz; kendi duvarlarının kapılarını herkese
Açma!..
Sevgi bencil bir duygu, saygıyla pekişmiyorsa onu kolay kolay yüreğine
Katma!..
O tertemiz yüreğini anlamayanları, anılarında barındırıp ara ara da olsa
Anma!..
Seni ‘taşıyacağından’ emin olmadığın hiçbir omuza, ne kadar zorda kalsan da başını
Koyma!
İnsanın doğası gereği herkes ilk önce ve en çok kendini düşünecektir, bunu sakın
Unutma!...
Hayatınızda hak ettiğiniz bütün güzellikler ve sizi hak edenler yanınızda olsun.
Sevgilerimle… Saygılarımla…
12.12.2020 Serap IRKÖRÜCÜ
YORUMLAR
Bunlar covid19 dan önce şu içindi.Bundan sonraki yaşamımızda çok değişiklik olacak gibi.
Tarih belkide, covid den önce,covid den sonra diye anlatılacak.
Serap IRKÖRÜCÜ
Belki de!...
Teşekkür ederim.
Şeyh Edebali, Osman bey'e devlet kurup yönetmenin öğütlerini vermişti...
Tecrübe, bilgi ve birikimin paylaşılmasında en yetkin kalemden, "hatırlatma" başlığı altında, insan aleminde yaşamanın öğütleri sıralanmış.
Kendi adıma teşekkür ederim.
Üzerimize düşeni aldık, kulağımıza küpe edindik.
Sonsuz saygılarımla...
Serap IRKÖRÜCÜ
Yaşamdan deneyimler diyelim!..
Değerlendirmenizdeki değinimlerinizden ve beğeninizden onur duydum.
Saygılarımla..
Serap IRKÖRÜCÜ
Saygılarımla...
Ölmenin bile adabı vardı eskiden. Bugün bir akrabamızın vefat ettiğini öğrendim sabahın altısında. Böyle saatlerde çalan telefonlar zaten pek hayırlı olmaz. Eskiden de olmazdı ama hemen toparlanıp cenaze evine giderdik. Şimdi şaşkın şaşkın ne yapmamız gerektiğini düşünüyoruz. Bu sebeple şu an ki ruh halimle insanın ilkeli olmasının ne işe yaradığını düşünüyorum. Cenazeye salgından etkilenirim diye gidemiyorum. Evet, benciliz biz. En kuvvetli ilkemiz bu belki de.
Sevgilerimle...
MÜSLÜM BAYRAM
iyi düşün derim;))
başın sağ olsun
ölene Allahtan rahmet diliyorum
sevgilerimle....
Not: Şimdi bilsem ki Allah gecinden versin tabi, defterden deniz hnm ölmüş, şirketten derhal izin alır cenazene gelirdim inan, diyeceksin ki hiç tanışmadık bilem;)
bir kişiyi tanımak illa ki yüzünü görmek midir?? Bu sayfada öğrendim ki değildir.
saygılar sevgilerimle
Den(iz)
Baş sağlığı dileğiniz ve hakkımdaki güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim, bilmukabele efenim.
Siz yine de ölmeden gelin Müslüm bey
:))
Sevgilerimle..
Serap IRKÖRÜCÜ
Başın sağolsun Denizciğim!... :((
Bugünlerde bu haberlerden o kadar çok almaya başladık ki!.. Artık 'çember daraldı' demek bile durumu tam anlatmıyor.
Kültürümüz gereğince 'son görev' olarak hepimiz çok önemsiyoruz tabii ama, bu sadece 'sosyal bir görev'... O kadar!..
Rahmetliyle sağlığında kurulan gönül bağı ve duygu geçişi, o anlamda bizde kalan ve onda bıraktığımız 'iz'dir aslolan!.. Bu da zaten zaman ve zeminden 'münezzeh'tir!'..
Duygulu bir gününde böyle düşünmen çok normal ama sen 'mantık' gücü yüksek yapınla sular durulunca 'bencil' olmadığını, 'sorumluluklarından' dolayı doğru yaptığını düşüneceksin.
Sağlıkla ve huzurla kal.
Sevgilerimle....
Serap IRKÖRÜCÜ
Sevgilerimle...
Aynen katılıyorum düşüncelerine, hem de öyle SerapCan... Harika bir kalemsin sen...
O zamann bizde uyaralım değil mi, bakarsın faydası olur birilerine.
Sevilerimle
Güven terazisi iyice kaymış
Gecesi gündüzü is, kara duman,
Vicdan pusulası yönünden caymış
Elini uzatsan kol gider aman.
Aldanma yüzüne çokça gülene
Çıkarı olmasa gülmez vesselam,
İnanma sakın ha tek bir sözüne
Âdetten olmasa vermez de selam.
Sanırsın yürekten taşar her sözü
Kelamı süslüdür gayesi yaman,
Çıkara gelince şahlanır özü
Anlarsın darbeyi yediğin zaman.
Masum melek gibi elin verse de
Yılanı kırkar da ar etmez inan,
Eğriye, doğruya aklı erse de
Pabucu ters giymiş şeytandır, şeytan!
Serap IRKÖRÜCÜ
Hem de yerginin usta kaleminden!..
Çok teşekkür ederim Sevgili Arkadaşım...
Hem beğenilerin hem de paylaşımın üstüne çıkan şiir paylaşımın için.
Sevgilerimle...
Merhaba
Hayat aslında o kadar da güvensiz değil. Temkinli olmak iyidir ancak insanı yalnızlıkla boğuşmak zorunda bırakabilir. Kimin, nasıl davranacağını bütünüyle kestirmek imkansızdır. Önceki davranışlar ipuçları verse de bazen ummadık taş baş yarıverir.
İnsanlar iyi olmadıkları gibi kötü de değiller. Sadece insanız aslında. Fedakarlık da bizim için, sahtekarlık da... Bazılarımız birincisini yaparken bazılarımız ikincisini yapar. Bazen birincisini yaparız, bazen ikincisini... Vesselam.
Ben biraz güvensizlik hissettim yazınızda. Bilmiyorum, aktarmak istediğiniz duygu bu değildi belki. Bir noktaya kadar size katılmakla birlikte, ihtiyatlı davranmaya çalışmanın insanı risk almaktan alıkoyduğunu ve yalnızlaştırdığını tecrübe edenlerdenim. Ama bu durum elbette yazdıklarınızın kılavuzluğuna gölge düşürmüyor.
Tebrik ederim.
Allah'a emanet olunuz.
Serap IRKÖRÜCÜ
İlk cümlelerinizin özetini Montaigne söylemiş:
"Her insanda insanlığın bütün haller vardır." demiş...
O zaman temkinli olmakta yarar var!..
Üstelik, niteliksiz kalabalık kadar insanı yalnız hissettiren hiçbir şey yoktur bana göre...
Farklı açılardan yaklaşan değerlendirmeleriniz için teşekkür ederim.
Saygılarımla...
Tecrübe ve yaşanmışlıklar ile özümsemiş, bilgi ile süslenmiş öğüt niteliğinde Türk deyimleri lügatına girecek özellikte çok değerli bir yazı.
Güzellikler ile dolusun sevgili Serap hanım
Sevgilerimle.
Fatma Oral tarafından 12.12.2020 23:19:06 zamanında düzenlenmiştir.
Serap IRKÖRÜCÜ
Haklısınız!.. Hepsinde yaşanmışlıkların izi var...
Değerlendirmenizden ve övgülerinizden onur duydum Fatma Hanım...
Çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle...
Serap Hocam.
Hatırlatma, içerisinde hem deyim özelliği, hem de gözlemlere dayanan atasözü
kalıplarını çağrıştırıyor.
Deyim ve Atasözleri lügatinde yerini alacak, içinde anlamlı vecize barındırıyor.
Kariyerinizle örtüştüğünü söylemek, müneccimlik olmaz derim.
Saygılarımla.
Serap IRKÖRÜCÜ
Çok sevdiğim biri 'uzaklara' giderken yazışarak vedalaştık. Yaşını da göz önüne alarak bunları o anda doğaçlama olarak yazma gereği duymuştum...
Uzunca bir süredir arşivimde duran bu kaydı paylaşmak istedim. Hiçbir düzeltme yapmadan...
Estağfurullah!..
Değerlendirmenizden hem çok memnun oldum hem de samimi söyleyeyim mahcup oldum.
Çok teşekkür ederim.
Saygılarımla...
Küçük dokunuşlar ile hayata dair büyük sonuçlara da gelir insan buradan. Kutlarım Serap Hocam içtenlikle...
Serap IRKÖRÜCÜ
Her büyük küçüklerden oluşur ya... onun gibi...
Çok güzel bir tespit. Teşekkür ederim Ahmet Bey.
Saygılarımla...
Tecrübeyle öğrenilmiş bu gerçekleri yabana
atma.
Bugün okudum bitti deme.
Arada bir geri dönüp tekrar okumayı
unutma
Teşekkürler Hocam.
Selam ve Saygılarımla...
Serap IRKÖRÜCÜ
Akıl vermek haddime değil de...
Dediğinizi gibi tecrübelerin paylaşımı diyelim!...
İlginiz ve değerlendirmeniz için çok teşekkür ederim.
Saygılarımla...
Özellikle bir madde var ki, bambaşka bir bakış açısı kazandırdı ve “ne kadar da doğru bir tespit!” diye düşündürdü:)
Hep muhteşemsiniz!
Sevgilerimle...
Serap IRKÖRÜCÜ
Yaşanmışlıkların imbiğinde süzülenler!.. :))
Çıkarım yapmanıza sevindim.
Siz de öyle!...
Sevgilerimle...
Çok da paranoya geliştirmemeli insan.
Adı insan ve herkes şahsına münhasır.
Karşılık beklemek insanı bencil yapan ve gereksiz bir uğraş.
Bir ömür karşılıksız sevdiğim herkese ve hiç bir karşılık beklemeden cebimden dahi para ödeyip yaptığım mesleğime de verdiğim emeğe de helal olsun.
Kurallar unutulmaya dair.
Yeter ki insan iyi niyeti ile arkasında bir iz bıraksın.
Hürmetle
Serap IRKÖRÜCÜ
Sevgilerimle...
10 numara beş yıldız bir yazı okudum kutluyorum tebrikler.
Hayatta hiçbir şey karşılıksız değildir; gariban sayfamı ziyaret de dahil edilebilir :)))
Saygılarımla.
Gülüm Çamlısoy
Dostluğun ve edebiyatın nişanesi güzel insanlara ve değerli şahsınıza selam olsun kıymetli hocam.
Hayatta karşılıksız olan o kadar çok şeye ve insana denk düştüm ki bu anlamda içimdeki sevgi ve coşku inanılmaz ivme kazandı.
Ve işte karşılığını sunan Rabbim.
Kendimi seviyorum doya doya ve edebiyatın ve dostlarımın buna katkısı o kadar çok ki.
Sonsuz saygımla değerli Şükrü hocam
Serap IRKÖRÜCÜ
Ben de öyle düşünüyorum. Kişi, kendini mutlu etmek gibi masum bir duygu da beklese... yapılan her şeyden bir karşılık yaşamak mutlaka beklenir.
Beğenileriniz için çok teşekkür ederim...
Saygılarımla...
ŞÜKRÜ ATAY
Selamlar ve saygılar sunuyorum.
Esenlikler dileğiyle.
Çok manidar, yaşama dair bilge bir paylaşım
Asıl mesajlar, imgeler arasında
Aydınlık bir menzildesiniz arifler meclisindesiniz
Şunu iyi biliyorum sayın şairim
Yüreğinizde saklı,hayat güneşiniz
Mahir,manidar kaleme
Selam olsun
Saygılarımla
Ve
Tam puanımla
Serap IRKÖRÜCÜ
Estağfurullah!..
Değerlendirmeleriniz ve beğenileriniz için çok teşekkür ederim.
Saygılarımla...
Hocam bir madde yi unutmuşsunuz;))
Müsaadenizle tamamlamak istiyorum
‘Ey okur! Bu sözlerimi anlamak ve içselleştirmen için 50 yaşını bekleme;))
Bu da benden olsun der nice saygılarımı sunarım
Serap IRKÖRÜCÜ
Anlamakla yaş arasında doğru bir orantı olduğuna katılmadığım için böyle bir hatırlatma yapmadım.
Müsaade sizin...
Saygılarımla...