- 394 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AŞK VE SEVGİ
Yazan: M. Sabri HABERVEREN
Aşk ve sevgi çok ama çok şaşırtır insanı. Her şey olağan üstü bir güzellikte, birdenbire başlar. Yaşananlar güzel bir filmin karelerini andırır. Her şey tozpembedir. Bilgi, kültür, görgü, yaşam felsefesi paylaşılır. Kişiliklerde ortak noktalar bulunur. Sevilenler, sevilmeyenler sorulur. Farklılıklar göz ardı edilir. Daha bir hoşgörü içerisine girilir. Kalpler aynı ritimde ve hızda çarpar, eller aynı anda gider birbirine, gözler aynı anda bakar birbirine, heyecan aynı anda duyulur, sevgi aynı anda hissedilir. Mutluluk, aşk budur. İşte buldum dersin. Arşimet gibi sokaklara çıkıp “Buldum! Buldum!” diye bağırmak istersin. Kalp ortağımı buldum, ruh ortağımı buldum dersin. Aradığım buydu, yani aradığım bu kişiydi dersin.
Aşk ve sevgi bazen engin denizler kadar sonsuzdur... Bazen gelip geçici bir hezeyan olur. Bazen de aşkın sevginin ömrü çok kısa olur. Aşk ve sevginin yanına uğradığı, insanlara uymak gibi kötü bir alışkanlığı vardır. Aşk ve sevgi insandan insana, kişiden kişiye göre değişim gösterir. Aşk ve sevgiyi sürekli kılan nedenleri gerçekleri bilir uygularsan; aşk, sevgi ve dostluk sürer. Eğer işin içine bireysellik, çıkar ve inat girerse, aşk ve sevgi duyguları azalır, körelir ve yok olur.
Aşk ve sevgi bize tarif edemeyeceğimiz duygular verir. Aşk gelince bazen ayazlarda kalkıyorsun, uykunu bölüyorsun, düşünüyorsun, hissediyorsun, coşuyorsun, bazen zevk alıyorsun yaşamdan, bazen sonsuz acılar çekiyorsun… Aşk ve sevgi bazen kızgın bir yaz güneşi gibi içimizi ısıtır. Duygularımızı coşturur. Bazen soğuk bir kış günü gibi bizi iliklerimize kadar dondurur. Şimdiye kadar hiçbir bir babayiğit Aşkı ve sevgiyi tanımlayamamış. Bana göre aşk ve sevgi paylaştığınız kişiyle yaşama aynı pencereden bakabilmektir. Aynı şeyi düşünebilmektir. Aynı tadı, lezzeti ve hazzı almaktır. Aşk ve sevgi; beraberce birlikte, sevmek, dokunmak, özlemek, katlanmak, direnmek, fedakârlık yapmak ve anlayıştır. Bunu bir de yaşayanlara sormalı değil mi?
“Aşk kapıyı bir kere çalarmış. Ya da bir ömür boyu kendini hapsedermiş. Yani bir kere gittiği kalbe bir daha ömür boyu uğramazmış. Şunu unutmamamız gerekir. Aşk ve sevgi kısacık ömrümüzde tıpkı mevsimler gibi belli bir zamanda gelir. Sevgi aşk gönül kapısını tıklatınca, çalınca kapı, açılmalı, yaşanacaklar yaşanmalıdır.”
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.