- 422 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
On dokuzuncu ve Yirmi birinci Yüzyıl Kapital/izm Karşılaştırmaları - 1
Eski ve yeni kapitalizm ya da eskisi ve yenisiyle dünya düzeni:
İki soru, bir sorun.. Ricardo, Marx ve Malthus...
Araya mecburen Kuznets sayıklaması atıyoruz..
Zira kapitalist dünyayı toplumsal, ulusal ve sosyalist demokratik devrimler pandemisi kuşatmış.. panik had safhada ?!
Ricardo’nun toprak rantı temelli Kıtlık teorisi ve Sermayenin Fiyat Maliyeti teorilerini, Marks tamamlıyor.
Yazdığı, kapitalist (endüstriyel) sömürü temelli ve doymak bilmeyen Sonsuz Birikim teorisidir.
Bulabildikleri çare, sosyal refah devleti ve sos demokratı tipten, eksantrik sol model önermeler oluyor.
Amaç, emekçi sınıfları dejeneratif bir yapıyla dönüştürmek.. eksileks methamorfozis yani..
Ve bitevi yenilenen bir sömürü düzenine ortak/angaje ederek, çürütmeyle dönüştürmek.
Bir dönem, gelir ve paylaşımı artıleksisi nedenli bir şeyler olur gibi oluyor...
Ama kapitalizmin temel içgüdüsündeki iç çelişki, iç içe ve aslına rücu ediş sonucunu doğuruyor.
Sovyetler Birliği, itiraz için ayağa bile kalkmadan Oksidental teorik ve Oryanto slav pratik karışımdan mamül reel(!) sol sosyalist devlete ihanet ediyor!
Sonrası bildiğimiz zırvalar dönemi...
Tarihin sonu.. Medeniyetler çatışması.. Because ’the system’ of new names, Globalizm😊...
Sonuç vahşi kapitalizm ötesi mafia, kumarhane, dinler ve iman tüccarları düzeni üzerinden yükselecek tekelci Oligopolokrasi dayatan bir dünya düzenidir.
Kapitalizmin en yüksek seviyesinin, levelli halidir.
Nüfus kontrolü, mültecilik, göç ve demografik hareketleri düzenleme ve kontrol adı altında yeni kolonyalizm.
Ve günümüzde bunu sermayenin, metanın, emeğin serbest dolaşımı gibi çok ulvi(!) tarzda liberalize ediş.
10 Aralık 2020
Ahmet Kutlu Ayyüce
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.