Naip
Naip.
Sahi, "naip" nedir? Naip kimdir? Kime denir?
Naip benim. Sözlük anlamım ise "tahtta hükümdar olmayınca onun yerine yöneten kişi"dir. Ben bir vekilim. Geçiciyim. Geçici bir insan, geçici bir heves, geçici bir hayat. Bu geçicilik ne zaman böylesine baskı yapmaya başladı? Ne zaman ben Naip oldum? Anlatayım.
"Sokak Lambaları" diye bir şiirim var, eğer okuduysanız bilirsiniz. Sevdiğim arkadaşlarımın intiharlarından sonra yazdığım bir şiir olur. Fark ettim ki hayat gerçekten çok geçici. Çünkü öylesine kırılganız ki, o kadar sert görünmemize rağmen öylesine nariniz ki bilmiyoruz. Bilmediğimiz için zaten bir kere kırıldığımızda asla düzelmiyoruz. Düzelmeyeceğiz de. Sadece düzeldiğimizi sanıyoruz.
Ben yakın arkadaşım intihar ettiğinde Naip oldum. Belliydi zaten böyle olacağı. Naip, bir hiçtir. "Naip" ise başımız yerinde değilken her şeydir. Hepimiz Naip olabiliriz. Fakat, olmayın. Siz, siz olun ki Naip olmayın. "Naip" olun. "Naip" insana umut getirendir. Fakat Naip yorgun, Naip bitiktir. "Naip" güçlüdür fakat Naip siliktir. Ne kadar silik olursa olsun Naip dirençlidir; dirençli olmasını geçtim etrafındakilere dayanacak direnç verir. Fakat bilin ki Naip de bir gün göçecek. Ama bilin ki "naip" bir gün geri dönecek. Dönen belki Naip olmayacak, fakat kalanlara hayatın yaşamaya değer olduğunu hatırlatacak.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.