- 336 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
YÜCE ALLAH KÂDİRDİR
Şeyh Abdülkadir Geylani, bir gün Bağdat’ın eski sokaklarında talebeleri ile birlikte yürürken yolun kenarında sızmış, üstü başı perişan bir sarhoş onları durdurur ve ona:
"Ey Allah dostu Abdülkadir! Allah Kâdir midir, değil midir?” Diye sorar.
Şeyh’te gülümser ve:
“Evet, Kâdirdir.” Der.
Sarhoş ikinci kez:
“Ey Abdülkadir! Allah Kâdir midir, değil midir?” Diye sorar.
Şeyh yine gülümser ve:
“Evet, Kâdirdir.” Der.
Adam üçüncü kez sorar:
“Ey Abdülkadir! Allah Kâdir midir, değil midir?”
Şeyh, bu sefer ağlar ve secdeye kapanır ve üç sefer:
“Kâdirdir. Kâdirdir. Kâdirdir.” Der.
Sonra talebelerine, o sarhoşu götürüp yıkamalarını ve ona ikramda bulunmalarını emreder.
Bu değişik diyaloğa şahit olan talebeler hiç bir şey anlamaz ve Şeyh’e sarhoşun neyi sorduğunu ve onun verdiği cevapların manasını sorarlar.
Şeyh de şöyle açıklar:
“Birincide bana; ‘Allah beni affetmeye Kâdir midir, değil midir?’ dedi. Ben de kâdirdir dedim.
İkincide bana; ‘Allah beni senin yerine koymaya kâdir midir?’ dedi. Ben de; ‘evet kâdirdir’ dedim.
Üçüncü de bana; ‘Seni benim yerime koymaya Kâdir midir?’ dedi. Ben de; ‘Korkumdan ağladım ve Kâdirdir. Kâdirdir. Kâdirdir…’ dedim.
Ve secdeye kapanıp; ‘Allah’a hidayet nimetini benden almasın ve âfiyetini üzerime daim kılsın.’ Diye duâ ettim.” dedi.
İçinde bulunduğumuz durum bizi gurur ve kibre götürmesin. Bulunduğumuz makam ve mevki bizi insanları hakir görmeye sebep olmasın. İlmin bizi herkesten üstün görmeye itmesin.
Şunu iyi bilelim ki; düşmez kalkmaz tek Allah’tır. Bugün sen bu durumda isen bil ki bu Allah’ın rahmetiyle hâsıl olmuştur. Sen hak ettin diye o makama mevkie gelmedin…
Bugün; seni bu duruma getiren yarın seni beğenmediğin kişinin konumuna getirmeye, onu da senin konumuna getirmeye Kâdirdir ve kudret sahibidir. Yüce Allah, tepeden bakanları, Hâk hukuk gözetmeyenleri, mala mülke tapanları asla ve asla sevmez ve lanetler. Bunu böyle bil ve gereğince Allah’a kul olarak yaşa…
09.12.2020
Yozgat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.