- 1012 Okunma
- 19 Yorum
- 9 Beğeni
BÜYÜKLERE MASALIM VAAR!..
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
...
Bir varmış, bir yokmuş. Bir gün bir çocuk, babasının cebinden aşırdığı bir kaç kuruş bozuk parayla, bakkaldan aldığı renkli şekerleri büyük bir iştahla yerken babasına yakalanmış. Babası kaşlarını çatarak öfkeyle sormuş:
-Nereden aldın bu şekerleri?
-Şeyy!
-Doğru söylersen söz kızmayacağım.
-Şeyy! Babacığım özür dilerim. Cebinden aldım.
-İyi de oğlum isteseydin ben sana verirdim zaten. Neden böyle bir şey yaptın?
-Bir daha yapmam!
Baba önde oğlu arkada eve doğru yürümüşler. Eve geldiklerinde baba oğlunu karşısına oturtmuş.
-Bak oğlum. Ben sana bugün bir anımı anlatacağım. Beni iyi dinle tamam mı?
Çocuk biraz merak biraz korkuyla babasını dinliyormuş. Başını olur dercesine hafifçe öne eğmiş. Babasını hiç böyle görmemişmiş. Çok üzgün görünüyormuş.
Başlamış anlatmaya:
-Biliyor musun? Benim babam bana bir kez vurdu. Yedi yaşlarındaydım. Hem de öyle bir vurdu ki iki gün parmaklarının izi çıkmadı yüzümden.
-Sen de mi hırsızlık yapmıştın?
-Hayır ben küfretmiştim.
Şaşkın şaşkın baktı küçük çocuk babasının yüzüne.
-Ama babacığım sen hiç küfretmezsin ki!
Adam sevgiyle okşadı oğlunun başını.
-Benim babam çok küfrederdi. En çok da anneme. Annem korkusundan hiç karşı gelemezdi babama. Bir gün ebem, annem ve babamla oturuyorduk evimizin bahçesinde. Ebem babamın annesiydi. O zamanlar ebe derdik babannemize.
Ebem bana şaka yapmak istedi. Yavaşça bastonuyla dokundu ayağıma. Vurmuş gibi yaptı. Ben de ebeme küfrettim. Babam bunu duyunca suratıma kocaman eliyle öyle bir vurdu ki gözlerimden yaş geldi. Ebem de yerinden bile kalkmadan , bastonunu babamın sırtına bütün gücüyle indiriverdi. Bir kez daha, bir kez daha...
Ben ebemin arkasına saklandım ağlıyorum. Annem de ağlayarak bana bakıyor. Babam bağırmaya başladı.
-Ana ne ediyon! Bana neye vuruyon şimdi?
-Nolmuş küfrettiyse, neye vurdun çocuğun suratına koca elinle!..
-Sana ne dedi duymadın mı ana! Benim anama küfredemez hiç kimse!
-Eşek sıpası sen de onun anasına küfrediyon! Hem de her gün!..Senin anan ana da onun anası ahırda dana mı?
Ebem böyle söyleyince babam şaştı kaldı. Yüzü önce kızardı, sonra morardı. Homurdanarak çıktı gitti. Bahçede biz kalakaldık. Ebem, annem ve ben...
O günden sonra babam yine küfretmeye devam etti. Ama anneme hiç küfretmedi.
Ebemle ona bi oyun oynamıştık. Ama olan bana olmuştu. O günü hatırladıkça hâla yüzüm alev alev yanar. Canım çok yanmıştı çok!
-Babamdan yediğim ilk ve son tokat oydu. Ama hiç pişman olmadım yaptığım oyundan. Kimse benim anacığıma küfredemezdi. Degil bir tokat, yüz tokat da olsa anacığım için değerdi.
Adam o günlere dalıp gitmişti. Gözleri dolu dolu baktı kendisini pür dikkat dinleyen oğluna.
-Bak oğlum ben sana iyi bir baba olmak için elimden geleni yapıyorum. Ve sana güzel bir örnek olup; kendi yaşantımla, huyumla suyumla yol göstermek istiyorum.
Ben hırsızlık yapsam derim ki çocuk benden öğrendi. Ama ben hiç kimsenin malına göz dikmem. Benim olmayan hiç bir şeyi almam. Yani diyorum ki baba oğul böyle kötü şeylerden uzak duralım. İyi bir insan olalım. Beni anlıyorsun değil mi?
Babasının anlattıklarından çok etkilenen çocuk yerinden kalkıp babasına sarılmış. Adam da çocuğunun yanaklarından sevgiyle öpmüş...
Masalımız da burada sona ermiş. Gökten üç elma düşmemiş, o tamamen uydurmadır. Kıssadan hisse diyelim ve noktayı koyalım.
...
YORUMLAR
asude_vuslat
laf aramızda (:
ben de çok güzel masal anlatırım
yazabilseydim onları bir kaç kitap çıkardı eminim
teşekkürler ⚘
glenay
Ama bende büyüklere masallar gibi ve gerçek masallar yazdım.
Benden küçük akraba çocuklarına da hemen doğaçlama uydurduğum masallar anlatırdım.. :)
Kıssadan hisse!..
Keşke her hata, çocuklara böyle darb - ı meseller gibi anlatılsa...
Her yanlışlar çocukların yüzüne değil de böyle 'vurup ağlatmadan' söylenebilse...
Eminim ki okuyanlar içinde 'cennetten çıkma' diye insanlar hoş gösterilmeye çalışılanı yiyen ya da atan vardır. Çünkü ne yazık ki bizim toplumuzda insanların, özellikle erkeklerin 'bir eli hep havada!...'
Bu yazı, o ellerin indirir mi bilmem ama en azından düşündürür belki demek istiyorum... :)
Yerini hak etmiş yazınızı içtenlikle kutlarım.
Daha nicelerine...
Sevgilerimle...
asude_vuslat
Her yanlışlar çocukların yüzüne değil de böyle 'vurup ağlatmadan' söylenebilse..."
aynen katılıyorum
sevgilerimle ⚘
birincisi ebe demişliğiniz, ömrümün nicesinde adı,
ayazımda yokluğunu hissettiğimden usta.
sonra aşırmışlığım elbet, kendim için olmasa da
ve belki bundandır şiirleri böyle seviyor oluşum,
ebemin yokluğunda babama acımı belli etmeleri utanmışlık saydığımdan.
çok güzel ve çok içtendi.
eyvallah.
asude_vuslat
eyvallah...
asude_vuslat
saygılarımla...
Merhaba Efendim,
Masal diliyle anlatılmış günümüzün insanlarına ders olacak bir hikaye.
Ve hikayenin özet görüntüsü; güzel ahlak hamuruyla yoğurulmuş bir ruh güzelliği... Eken aynısını biçer, gül dökülen evden gül kokar. Güzel Türkçemizde deyim çok, anlayana sivrisinek, saz ve davul misali...
Ama asıl önem taşıyan sevindirici şey, olanlardan ders çıkarabilmek ve hatalarını görebilmek değil mi!.. Bunların tümüne birden 'Toplumsal Değerler' deriz, işte insanı insan yapan o değerlerdir, ve siz bunları çok güzel görüp yazmaktasınız.
Her daim; kırmızı çizgimiz olan toplumsal değerleri hedef edinerek ahlaki güzellikleri işleyen kaleminiz var olsun.
Saygılarımla...
Mehmet Burhan AKIN tarafından 10.12.2020 16:38:37 zamanında düzenlenmiştir.
asude_vuslat
ve
özetlemişsiniz
yanlış anlayanlar
hiç anlamayanlar
anlamak istemeyenler de var elbette
yazımı okuyup güzel bir yorumla da değerlendiren yüreğiniz var olsun
saygılar efendim...
merhaba sayıgıdeğer kalem dost,
keşke masallar gerçek olsa.
sadece şunu da demek isterim
dayaktan öte ders verme yöntemleri de var.
bu konu da öyküler de var.
emeğe ve sanata saygımla...
asude_vuslat
dilerim ki hiç kimse kimseye zulmetmesin
saygılar efendim...
Değerli yazarım bu anlattıkların keşke masal olsa
memlekette alenen soygunların hattı hududu kalmadı
Sayıştay raporlarında çarşaf çarşaf....
o bakımdan yazınız çok körpe kalmış;))
çok tebrik ederim
masumiyetim adına
nice saygılarımla
asude_vuslat
teşekkür ediyorum yorum yazma inceliği gösterdiğiniz için
memleket meseleleri bitmez elbette
karınca misali yazıyoruz bir şeyler
saygılar efendim...
Helal olsun büyükanneye.
Ve teşekkür ederiz size örnek bir yazı ile gelmişsiniz bugün sayfanıza. Alkışlıyorum.
Bizim toplumumuzun bir çoğu ataerkil millet, kabul edelim veya etmeyelim bu böyle. Büyüklerin her davranışı, her hareketi sonraki nesil tarafından takip edilir. Eğer örnek olacaklarsa iyi olsunlar, küfürle, belâ okumakla ine iyi örnek olunur, ne iyi nesiller yetişir.
Sağlıcakla kalınız.
asude_vuslat
hoş geldiniz
çok mutlu oldum
beğenmenize çok sevindim
her zaman bekliyorum
yine gelin hep gelin
🕊
Davidoff
Bazen hayattan çıkartılır dersler bazı zamanda bir dolu yaşanmışlıklardan... Kutlarım içtenlikle güzel bir yazıydı...
asude_vuslat
çook teşekkürler yine buyrun
beğenmeniz beni mutlu etti
saygılarımla...
Dilimizde "darbı mesel" diye bir deyim vardır.
Bildiğin gibi vurucu misal demektir.
Bu da onlardan biri işte.
Senin anlatımın la daha da anlam bulmuş.
Anlayana sivrisinek... misali.
Teşekkürler.
Selam ve Sevgiyle.
asude_vuslat
samimi yorumunuzla hoş gelmişsiniz
saygılarımla...
Okura saygısı olan böyle hatasız, tertemiz bir yazı asar. Zevkle okudum. Çünkü yazı akıp giderken hiç duralatmadı beni. Teşekkürler... Sevgiler... :)
asude_vuslat
"Okura saygısı olan böyle hatasız, tertemiz bir yazı asar. "
...
bu yorumunuz benim için çook kıymetli
sevgilerimle
.
⚘ noktasız olmazdı (: