- 369 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
ÖĞRENCİNİN NOTU
Rusya’da en yüksek öğrenci notu 5’iken bir öğrenci boş kâğıt verse bile alabileceği en düşük not ikidir (2). Bu uygulamadan yeni haberdar olan biri şaşkınlıkla Moskova Üniversitesi’ndeki Dr. Theoder Medraev’e sormuş:
“Boş kâğıt veren bir öğrenciye neden sıfır “0” yerine iki “2” veriyoruz, niye öğrencilere adil davranmıyoruz.”
Medraev bu soruyu:
“Her sabah saat 07’de soğuk havalarda bile kalkıp okula gelen, tüm dersleri takip eden, toplu taşıma ile sınava saatinde yetişen ve soruları cevaplayamasa bile en azından sınava giren, başka bir hayat yaşayabilecekken okumayı seçen birine nasıl sıfır “0” verebiliriz”? Diyerek cevaplamış.
Medraev:
“Biz, sadece sınavdaki sorunun cevabını bilmiyor diye hiçbir öğrenciye sıfır “0” veremeyiz. En azından insan olduğu ve denediği için o öğrencilere de saygı göstermeliyiz.” Diye eklemiş.
100’lük not sisteminde 5/2 notu kırk (40) puana tekabül eder. Düşünüyorum da doğduğumuz andan beri küçüklü büyüklü ne kadar farklı sınavlarla karşı karşıya kaldığımızı, zaman zaman aldığımız sıfırlar “0” nedeniyle nelerden vazgeçtiğimizi, vazgeçişler nedeniyle asla keşfedilmeyecek potansiyelleri...
Yıkmanın en kolay iş olduğunu, asıl zor olanın ise bir eseri ilk yapmanın veya yıkılan eseri yeniden yapmanın ne kadar zor bir iş olduğunu bilirsiniz. Öğrencilere yapıcı yaklaşarak ilmek ilmek yol aldırmak ne kadar da önemlidir. Hakkınız yense de sıfır “0” alsanız da hayatın önünüze getirdiği sınavlarınızda bilin ki asıl hak ettiğiniz notunuzun en az iki “2” veya kırk “40” olduğunu unutmayın. İlkinde başarısız olsanız, hayat yolunda var olmanız bile sizin için büyük bir başarıdır…
08.12.2020
Yozgat
YORUMLAR
bazı konular da sonuç önemli değil mi ustam.. 1-1,5 sayfa matametiksel işlemlerden sonra çıkardığınız sonuç, doğru sonucun onda biri, binde ikisi, onbinde üçü gibi bir fark olsa da kırmızı kalemle hocanın kocaman bir SIFIR yazması da, teknik bilimlerin not anlayışıdır,:))
ilk orta için doğru bir uygulama olabilir yine de..
saygılarımla..
İDRİS ÇETİN
Bir eğitimci olarak katılıyorum