- 436 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MUHTEŞEM KARANLIK
“BİN MUHTEŞEM GÜNEŞ” kitabını okuyorum. “UÇURTMA AVCISI” romanının yazarı Khaled Hosseını’nın ikinci romanıymış. Toplam 490 sayfanın 325. Sayfasındayım. Buraya kadar isteksiz okuyorken birden tüyler diken diken oluyor; Taliban’ın zaferiyle getirilen yasalar, “Şeriatın Sesi” radyosundan, minarelerden sürekli anons edilen yeni kararlar, toplumsal kurallar anlatılıyor.
5 Aralık Dünya Kadın Hakları Günü’nde 325 sayfayı birlikte okuyalım (yıl, 1996)
“... Ertesi gün Kabil kamyonların istilasına uğradı. Kırmızı Toyota pikaplar sokaklarda kol geziyordu. Kasalarında silahlı, sakallı, kara türbanlı erkekler… bangır bangır duyuru yapmaktaydı; aynı mesajlar minarelerden, ‘Şeriatın Sesi’ radyosundan da yayınlanıyordu. Broşürler, el ilanları sokaklara atılıyordu:
Vatanımızın adı bundan böyle Afganistan İslam Emirliğidir. Bunlar da bizim koyduğumuz, sizin uyacağınız yasalar:
Bütün vatandaşlar günde beş vakit namaz kılacaktır. Namaz vakti başka bir iş yaparken yakalananlar kırbaçlanacaktır.
Bütün erkekler sakal bırakacaktır. Meşru ölçü, çenenin altında, en az bir sıkılı yumruk uzunluğundadır. Bu emre uymayanlar kırbaçlanacaktır.
Bütün erkek çocuklar türban takacaktır. Bütün erkek çocuklar İslami kılıklar giyecektir. Gömlek yakası düğmelenecektir.
Şarkı söylemek yasaktır, dans etmek yasaktır, iskambil oynamak, satranç oynamak yasaktır, uçurtma uçurmak yasaktır.
Kitap yazmak, film izlemek, resim yapmak yasaktır. Evinizde kuş beslerseniz kırbaçlanacaksınız, kuşlarınız öldürülecek.
Çalarsanız eliniz bilekten kesilir, bir daha çalarsanız ayağınız kesilir.
Bir müslümanı kendi dinine döndürmeye çalışan kişi idam edilecektir.
Kadınların Dikkatine:
Evinizden dışarıya çıkmayacaksınız. Kadınların sokaklarda amaçsızca dolaşması caiz değildir. Dışarı çıkarsanız yanınızda mutlaka bir mahrem erkek akrabanız bulunacak. Sokakta tek başına yakalanan kadın dövülecek ve evine gönderilecektir.
Her ne şart altında olursa olsun yüzünüzü asla göstermeyeceksiniz. Dışarıdayken burkayla örtüneceksiniz, aksi halde şiddetle kırbaçlanacaksınız.
Makyaj malzemeleri yasaktır, mücevher yasaktır. Çekici, gösterişli giysiler giymeyeceksiniz. Sizinle konuşulmadan, konuşmayacaksınız.
Erkeklerle göz göze gelmeyeceksiniz.
Uluorta gülmeyeceksiniz, gülenler kırbaçlanacaktır.
Tırnaklarınızı boyamayacaksınız. Boyarsanız bir parmağınız kesilecektir.
Kızların okula gitmesi yasaklanmıştır. Bütün kız okulları derhal kapatılacaktır.
Kadınların çalışması yasaklanmıştır.
Zinadan suçlu bulunursanız taşlanarak öldürüleceksiniz.
Dinleyin, iyi dinleyin, itaat edin. Allah-ü- ekber.
***
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.