- 580 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
...SUSMAK...
Susmak başlı başına eylem olmaktan ziyade yorgunluğunu en çokta çaresiz kaldığında hissettiren tek ama en belirgin gösteren isyan biçimidir .Avaz avaza ayazda boşluğa susmak kendi kulaklarını sağır edercesine suskunluk haline bahanedir çaresizlikler acılar hüzünler...Çaresizlikten susarsın adına ötelenmiş derler. Sevdiğinden susarsın sevmiyor olursun. Sevilmediğinden susarsın neden diye sorarlar. İsyan edersin yine çığlık çığlığa susarsın saf derler. En çokta konuşman gerektiğinde susarsın çünkü öyle bir an gelir ki karşındakine haykıra haykıra sinirlenmek yerine susmak zorunda kalırsın. Susmanın yorgunluğu konuşmanın yorgunluğundan daha acımasız daha can yakıcı. Kimsenin kimseyi dinlemediği zaman diliminden sadece susarak kaçıyor insan. İnsanın insana tahammül etme yorgunluğundan kaçıp sığınma noktasında yorgunluk faslına geçiş noktası bu...
Susmak başlı başına ağlamanın hüzne bulandığı ama fark edilmeyen konuşma şeklinin hadsiz halinden ibaret bir kopuş faslıdır. İç gürültüsünün dış mihraba zelzele yapmasına izin vermekten geçiyor çoğu heyelan artçıları... Susmanın gerektiği yerde çığlık çığlığa ses olur tüm harfler. Hatta bir renk cümbüşü ile dansa dalarlar da kise duymaz bilmez çoğu zaman. Gözün konuştuğu, kulağın baktığı, dudakların ise duyduğu kör sağır ve de dilsiz bir yetimin annesini bulduğu gün misalidir bazı susuşlar. Uzun bir yolculuğun siniş faslından bitişi bulma çabasıdır. Belki de tüm susuşlardaki güzelliği bulma çabasıdır...Yani kabullenişin sert görüntüsünde yumuşak bir görmezden gelmenin sabrıdır bu susuşlar...
Susmak başlı başına iradenin av olma halidir. İçten içe izlem safhasında dümdüz söylenen cümlelerin yan anlama halidir bazı susuşlar. Av olarak kaçmak yerine sırasının beklerken içten içe isyanı muhabbet edinmenin en has, en temiz en önemlisi orjinal ve katıksızdır insanın bazı susuşları... Kendine konuşup, kendinle savaşıp, kendini av edip ve kendini avlamanın adıdır çaresizlik susuşları...İnsan içinde oluşturduğu sayısız görülmeyen mezarlığa av olarak yakaladığı kendini ve öldürülmüş düşüncelerin kan revan bıraktığı ağız dolusu cümle cesetlerini gömüyor bilinçsizce görgüsüzce haylaz bir hırsız misali...
SUSUŞ, SUSTURUŞ ....
SAÇ TELİ KADAR İNCE HAT MİSALİ ÇIĞLIK ÇIĞLIĞA SUSABİLMEK....
KONUŞMAYA SUSAMAK...
NE ELZEM BİR KAÇIŞIN GÖRÜNTÜSÜNÜN RESMİDİR....
BİLİNÇSİZ KEŞFEDİLMEMİŞ BİR LİSANIN ADIDIR SUSMAK....
...İPEK KALKAN...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.