- 815 Okunma
- 13 Yorum
- 9 Beğeni
ZÛHRE'SİNİ ARAYAN BİR TAHİR
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
ZÛHRE’Sİ Nİ ARAYAN TAHİR
Sevdiği kadına yazıp gönderdiği ve ondan gelen mektuplardan oluşan "tutkulu bir aşk" hikayesinin kaleme alındığı
"Zûhresini arayan Tahir" adlı kitabın imza günüydü .
Herkes merak etmişti öncelikle yazarı ve kahramanlarını.
Kitabın kahramanlarindan olan
Zühre kim
Tahir kim di
gerçekten varlar mıydılar.?
Aralarında ki bilinmezlikler ve gizemlerle dolu iken tutmuştu bu ask öyküsü...
Aşkın kutsallığı ile dopdolu bu hikaye tekrar aşkı en derininden yüreklere hissetirmiş yoğun talep ile dördüncü baskıya bile girmisti bu kıtap.
Nede olsa her zaman aşk romanları pirim yapardı.İnsanlar kitaptan çok yazanı merak ettiklerinden de gelmişti bugün buraya .Çünkü O güne kadar kimse bilmiyordu kitabı yazan bu gizemli adamı kimseye ne bir röportaj vermiş ne blogunda nede başka bir yerde yayınlanmış bir resmi vardı yazarının...
Zaten kullanıcı adıda kitabınında ismi olan
"Zühre’ sini arayan Tahir’di."O yüzden yazar hakkında kimsede yazıları dışında özel bir şey bilmiyordu.
Kimdi bu Tahir bilen yoktu ama yazarın bir çok kadın hayranı "Zühre olmak " öyle sevilmek,öyle tutkuyla sahiplenilmek isterken hayaller üstü bir aşkı yazan bu derin ruhlu adamı görmek için de merakla bugün buraya gelmişlerdi.
Ortada bir masa bir kalem bir sandalye ellerinde satın aldıkları kitabı imzalatmak için sırada merakla "Zûhresini arayan Tahiri" bekliyorlardı.
Alkışlarla 45 yaşında şakakları kır saçlı orta boylarda hafif yapılı bir adam geldi herkese hafif bir selam verip oturdu sandalyeye.
Gazetecinin biri sordu:
_Merhaba Tahir bey neden bugün bu gizemi bozdunuz aşikar ettiniz kendinizi.
Gülümsedi kitabın yazarı;
_ Herseyin bir zamanı vardır. O hikayesini okuduğunuz kişi Zühre ile yıllarca mektuplastık öyle satırlar arası saf bir o kadar ruha değen gerçek bir aşk yaşadık.Bedenlerin hükmünü yitirdiği ruhların "kördüğüm olup" birbirine sarıldığı, sarıldıkça kaynaşıp kaybolduğu mekandan zamandan münezzeh bir şeydi bizim hikayemiz ..
O benim Zühre yıldızımdı ben ise onun
Tahir’i idim kitabımı yoğun bir talep ile çıkardıktan sonra uzun bir süre yazmadı, küsmüştü Zühre’m bana sırrımızı aşîkar ettiğim için geçenlerde bir mektup yazdım yine ona;
_ Zûhrem "çoban yıldızım" nasıl olurda herkeslesir bu aşk sen bende bir devrimsin bilmezmisin?
Hemde öyle bir devrim ki bir devir kapatıp açtıran cinsi ya anla be Zühre’m ışığımsın sensiz hep bir karanlık yarım nasıl olur da insan karanlığı seçer sen var iken.
Gel etme koyma beni zindanlara burası karanlık sensizlik ten üşüyorum çıkar beni zindanlardan gel "çoban yıldızım."
Gel artık
"Zuhrenin Tahiri " diye oda aylar sonra ilk defa geçenlerde yazdı bana
_ Tahirim..
Kalbim sana çok kızdım önceleri iki kişilik sırrı aşikar edip aşkımızı herkesleştirdigin için
Sonra anladım ben senin Zühre yıldızınım..
Senin gökyüzünde bir ben vardım sen ışığını benden alıyordun onun için böylesi saftın sen kalma zindanlarda bensiz ...
Geldim Tahir’im
Artık ayrı ayrı yerlerde değil senin ile aynı gökyüzüne beraber bakmak istiyorum.
Artik vuslat vakti yakın...
Tahirin Zûhresi
diye yazmış bugün ilk defa buraya gelecek ilk defa Zühre yıldızım güneş gibi doğarken haneme hissedecek ellerim sıcaklığını çok ama çok "heyecanlıyım" dedi yazar gazeteciye...
Herkes" sus pus" olmustu..Bugün böyle bir hikaye beklemiyorlardı bu gizemli yazarı görmek isterlerken..Ellerinde kitapları ile kitaplarını imzalatmaya devam edip sıra ile imzalattıktan sonra gitmiyor karşı köşede bekliyorlardı merak ile ya gerçekten bugün Zühre gelirse diye.
Saatler geçti yazar umudunu kesmişti anlaşılan Zühre utanmış vazgeçmişti gelmekten...
Sonra bir kitap daha koydu yazarın önüne biri imzalatmak için sebebsizce yazarın içine bir heyecan dolmuştu kitabı verenin yüzüne bakmadan açtı kitabın kapağını;
Geldim
her şiirde nefesin,
her şarkıda seslenişin benli gökyüzünün
tek yıldızı olmaya geldim
Tahir’in Zûhresi
Zühre’nin Tahiri olmaya geldim
Geldim Tahir’im
Geldim
Senin Zühre’n yazıyordu.
Kalakaldı öylece Tahir sanki etrafında yıldızlar ucuşurken içindeki kelebeklerle senfonik bir orkestra kurmuşlardı.
Gözlerini kaldırdığında Zûhre’sinin yıldız gözlerinde kayboldu..
Bütün kalabalıkların içinde yoktular başka bir alemde vücut bulmuşlardı sanki...
Sustular sanki yıllar sığmıştı saniyelere ayağa kalktı Zûhre’nin Tahir’i
_Sen dedi
_Ben Zühre’n şaşırdın biliyorum
Evet ben otobüste hergun işe giderken yanyana sıra beklediğin aynı otobüste yolculuk ettiğin O kızım yani Tahir’in Zûhre’si....
Bir alkış kıyamet onları bu rüyadan uyandırdı gerçeklere döndürdü.Herkes avuç içleri parçalanırcasına alkışlıyordu.Umut doğmuştu "aşk yok artık" bu devirde diyen gerçekte nadide rastlanılan bu aşk masalı kahramanlarının kavuşma sahnesini izlerken...
_Hoşgeldin "Tahirin Zûhre’si" dedi Tahir
_Hoş buldum Zûhre’nin Tahir’i dedi Zühre
Ve aşkın saflığı hiç olmadığı kadar ışıldarken ikisinin gözlerinde" yıldız yıldız" kendi aşk hikayelerini yazmak ve yaşamak için herkese,herşeye inat söz verdiler birbirlerine iki alemde ölümsüz bir aşk ile....
Nevin Aktekin Gülfırat
YORUMLAR
"Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil,
bütün iş Tahirle Zühre olabilmekte
yani yürekte."
Demiş görseldeki, son sevdiceğinin yanındaki usta.
Kolay değil Nazım olmak. İşte böylesine has sevi öyküleri yazılmasına da neden oluyor.
Kutlarım Nevin hanım engin algı gücünüzün ve naif kalbinizin duru güzelliğini.
Emeğe ve sanata saygımla.
Nevin Aktekin Gülfırat
Ustalardan dizeler bize hep ilham oluyor böyle..
Saygılarımla huzurlu akşamlar diliyorum 🙏☕
yüreğime almıştım ki güne gelmesi memnun etti
içtenliğinizi seviyorum
aslında içten ve iyi olan her şey sevgiyi hak ediyor
Nevin Aktekin Gülfırat
Hayraninizim her daim hem yüreğinizin hemde kaleminizi..
Sonsuz sevgimle🙏♥️ mutlu akşamlar diliyorum ☕🌺
Nevin Aktekin Gülfırat
Okuyan gözlerin yorum yapan ellerin dert görmesin..
Sevgilerimle mutlu akşamlar diliyorum ☕🌺🌷
Nevin Aktekin Gülfırat
Çok teşekkürler
Beğenen şiir yüreğiniz huzurla dolsun..
Saygılarımla huzurlu akşamlar diliyorum 🙏☕
Nevin Aktekin Gülfırat
Uzun bir yazıyı okuyup üstüne güzel yorumları ile beni mutlu eden insanlara ne kadar teşekkür etsem azdır..
Mutlu ettiniz beni yorumunuzla kucak dolusu sevgiler yolluyorum şiir yüreğinize..
Huzurla kalin 🙏 Huzurlu akşamlar diliyorum ☕🌺🌷
Çok güzeldi,Nevin Aktekin Gülfırat. Onların öyküsünü aşkını ben de okumuştum.
Sevgiler...
Nevin Aktekin Gülfırat
Güzeldi. hoştu.
Bir ömür, bir sevgi...
Kim korkar ölümden aşka inanmışken?
Çok saygımla.
Nevin Aktekin Gülfırat
Hiç gitmiyecek hiç bitmeyecek destanimsi ..
Ölümüne ölümsuzce
Teşekkürler 🙏 değerli yorumunuz için şairim..
Saygılarımla huzurlu bir gün diliyorum ☕
Yazıyı sadece yazarlık yeteneği açısından değerlendirdiğimde oldukça başarılı örnek sunmuşsunuz. Tıpkı Onur Bilge, Gülüm Çamlısoy, black_ sky ve adları şu an aklıma gelmeyen bir kaç kişinin yazılarında olduğu gibi.
Bir kaç yazınızı okudum ama tamamı okumaya değer öyle sanıyorum. Okuyacağım...
Kutlarım.
Nevin Aktekin Gülfırat
Kalemimi geliştirmeye çalıştırırken bu motive eden yorumlar onure ediyor beni...
varolun huzurla sevgiyle🙏
Saygılarımla huzurlu bir gün diliyorum ☕
Nevin Aktekin Gülfırat
Kalemimi geliştirmeye çalıştırırken bu motive eden yorumlar onure ediyor beni...
varolun huzurla sevgiyle🙏
Saygılarımla huzurlu bir gün diliyorum ☕
Harika ama sanki birkere daha mı okumuştum şairem
o kadar tanıdık ki resim bile
yerine de gönlümüze de çok yakıştı
kutluyorum
Nevin Aktekin Gülfırat
Dün yazdım..Sonu kötü biten Zühre ve Tahir masalıni modernize edip mutlu bi son yazmak istedim..
.basarabildigimce🙋
Teşekkürler can cansın..
Sevgimdesin🙏♥️🥰
Huzurla sevgiyle mutlulukla kal şairem..♥️🥰🌺
Ben araştırma felsefe ve tarih tarzı kitap okumayı sevdiğim için
Hikaye ve diğer tarz roman okumayı pek sevmem
Lakin dün yazınızı okurken çok beğenmiştim
Bugün tekrar okurken yerini ne kadar çok hak ettiğini gösteren bir eser olduğunu gördüm
Siz devam edin bu kadar güzel yazmaya
Yüreğinize sağlık şirem tebrik ve saygılarımla
Mehmet Kılıçel tarafından 2.12.2020 10:10:14 zamanında düzenlenmiştir.
Nevin Aktekin Gülfırat
Kendimi gelistirmeye sınırlarımı zorlamaya calisiyorum.
Onure oldum bu değerli yorumunuzla
Teşekkürler 🙏 huzurla kalın ☕
Güzel bir aşk öyküsü okudum ellerinize sağlık. Dediği gibi, günümüzde aşka olan inanç azalmışken bir umut verirdi kurgu gerçek olsaydı keşke.
Nevin Aktekin Gülfırat
Teşekkürler bu değerli yorum için Saygılarımla huzurlu akşamlar diliyorum 🙏☕
asıl arayış bu dedim içimden öykünüzü okurken,
baktığımız yerlerde Tahir yada Zühre 'sini aramak ömrün.
ne güzeldi.
eyvallah.
Nevin Aktekin Gülfırat
Ne mutlu o hikayeyi gecirebildimse duygularıyla sizlere..
Saygılarımla huzurlu akşamlar diliyorum 🙏☕
Kaleminiz, güzel bir aşk hikayesi ile daha çok güzelleşmiştir, zevk ile okudum. Doğrusu ben de merak ettim, önce Tahir'i, akabinde Zühre'yi.
Günümüzde gönül insanı olmak kolay kazanılmıyor, ama kılavuz kalem olunca engeller kolayca aşılıyor sanırım.
Öykü; ustalıkla güzel bir sürprizle bağlanmıştır, tebrikler efendim.
Saygılarımla...
Mehmet Burhan AKIN tarafından 2.12.2020 15:27:00 zamanında düzenlenmiştir.
Nevin Aktekin Gülfırat
Dileriz gerçekte bulur Tahir ile zuhreler birbirini zamana yenilmeyen en has duygularla..
Saygılarımla huzurlu akşamlar diliyorum ☕