- 577 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Eşref Bolukçu ile Röportaj
Merhabalar. Bundan sonra yazarlarla röportajlar yapacağım. Yazarlara sormak için hazırladığım sorulara önce kendim cevap verdim :) Umarım kendim ile yaptığım röportajı beğenirsiniz.
1) Yazmaya başlama hikâyenizi anlatır mısınız? Niçin yazmaya karar verdiniz?
Ortaokulda öğrenciyken çok kitap okurdum. Aynı zamanda yazmayı da severdim. Okuldaki kompozisyon yarışmalarına katılırdım. Bu yüzden Türkçe öğretmenim, bir yazar olabileceğimi söylerdi. İlk kez yazdığımda ortaokuldaydım ve “yardımlaşma” konulu bir yazı yazıp yarışmaya katılmıştım. Yazmamı sağlayan motivasyon buradan gelmektedir.
Yazmamın asıl sebebi insanlara rehber olmak. Kendi bildiklerim belki birilerine rehber olur diye yazıyorum.
2) Yazmak mı daha zor yayınlamak mı daha zor?
Yazmak daha zor. Aslında bu, tatlı bir zorluk; mutluluk veren bir zorluk. Yazdıklarınızın okunacağını, birilerinin faydasına olacağını düşünmek motive ediyor.
3) Yazmak, size neler kazandırdı?
Yazmak, kendimi her alanda daha çok geliştirmemi sağladı. Yazarken aynı zamandan araştırmak ve okumak zorundasınız.
4) Yazmanızda etkili olan kişiler var mı? Varsa kimler?
Genel olarak tüm yazarlardan etkilendiğimi söyleyebilirim. Ama en çok çocuk eğitimi, anne baba rehberliği, anne baba eğitimi ve kişisel gelişim alanında yazan yazarların eserleri ve kendileri, yazmam konusunda etkili oldular.
5) Yazmak isteyenlere önerileriniz nelerdir?
Yazmak isteyen kişi, okumalıdır. Yazarlık, yazarlık dünyası, baskı konuları, kitap dağıtımı gibi konularda bilgi sahibi olmalıdır.
6) Kitaplarınızda kendinizle ilgili (yaşantınız ile ilgili) bilgiler oluyor mu?
Kitabım türü ve konusu ne olursa olsun yazar, kendinden kendi özel ve mesleki yaşantısından bir şeyler ekler. Bazı roman ve hikâyelerin kahramanı aslında yazarın kendisidir.
Ben kişisel gelişim, anne baba rehberliği ve bu noktada çocuk eğitimi, başarı rehberliği alanlarında yazıyorum. Ele aldığım konu ile ilgili yaşantılarımı ve özel olarak yaşadıklarımı da yazıya döküyorum.
7) Kitaplarınızın isimleri. Kitaplar dışında başka nerelerde (Dergi, gazete, site) yazıyorsunuz?
Kitaplarım: 1) Hayata Olumlu Bak 2) Hayata Sevgiyle Bak 3) Sevgi Diliyle Çocuk Eğitimi 3) Başarı Seninle Başlar 4) Çocuklara Sevgi Diliyle Allah’ı Anlatmak
Yazdığım Gazeteler: Malatya Net Haber Gazetesi
Yazdığım Dergiler: Somuncu Baba Dergisi,
Yazdığım Siteler: Kendi özel sitemde yazılarım yayınlanıyor
Başka bazı sitelerde yazıyorum
8) Kendiniz hakkında kısaca bilgi verir misiniz?
Ben 1976 yılında Elazığ’ın Baskil ilçesinde (Beşbölük Köyü) doğdum. Psikolojik Danışmana ve Rehberlik, İnsan Kaynakları Yönetimi Bölümü, Yeni Medya ve Gazetecilik Bölümü bölümleri okudum.
Aile Danışmanlığı Eğitimi aldım. Ayrıca Profesyonel Yaşam Koçluğu, Profesyonel Eğitim Koçluğu sertifikalarım var.
Üye olduğum dernek ve kuruluşlar: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği, Yeşilay, LÖSEV, Yetiştirme Yurtlarında Ayrılanlar Derneği, Tohum Otizm Vakfı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.