- 468 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Çocuk
Çocuk
Çocuk nedir? Ne anlam ifade eder insanlar için. Çocuk, hayatın anlamıdır; yerine göre evin neşesi, yaşama sebebin, hiç bitmeyen umudundur. Bunu yüreğime çocuk sevgisi düştüğü zaman anladım ilk kez. Bunun için illa çocuk sahibi olmanız gerekmez. Öyle olsaydı çocuk sahibi insanların dışında çocukları kimseler sevmezdi, onlara değer vermezdi.
Ama durum hiç de öyle değil. Nereden mi biliyorum? Kendimi bildim bileli çocukları severim. Her zaman onların gönlünü hoş etmeye çalışır, onlarla keyifli vakitler geçiririm. Bir anne baba sevgisini veremem ama onlardan eksik yanım da kalmaz. Kendime çok güvenirim bu konuda. Bu da beni çocuklarla daha içli dışlı olmaya itti. Öğretmenlik mesleğini seçmemde şüphesiz çocuklara duyduğum sevgi de etkili olmuştur. Eğer yüreğinizde bir sevgi kırıntısı yoksa çocuklara karşı, bu mesleği yapmazsınız zaten.
Hele yüreğinizde sevgiden bir emare yoksa çocuklarla aranıza köprü kuramaz, onların gönlünü kazanamazsınız. Onların o saf ve masumane dünyasına girebilmek için onlar gibi düşünmek, olaylara onların gözünden bakabilmek gerekir. Bunu yapıp kendinizi sevdirirseniz onlara sizden daha mutlusu yoktur dünyada. Çocuğun dünyası bambaşkadır. Tertemiz duygular vardır orada. Büyüklerinki gibi çıkar bekleme, kuyusunu kazma gibi kötü düşünceler yoktur. Her şey saf ve temizdir. Bu sevgi ortamı oldum olası bana daha huzurlu gelmiştir. Öyle ki, çocukların dünyasında mutluluktan kendimi unuttuğum bile olmuştur çoğu zaman.
Pek çok insan yaşamıştır eminim bu duyguyu. Çünkü çocuk, heyecandır; yeni ufuklara yelken açabileceğiniz bir araçtır. Dahası çocuk ekilmeyi bekleyen bir tarladır, o işlenmemiş tarlayı ekip biçtikçe ortaya çıkan ürünler sizin mutluluğunuzu daha da artıracaktır. Bu da çocukları size, sizi de çocuklara bağlayacaktır. Aranızdaki sarsılmaz bağlar da birlikte ortaya koyduğunuz ürünler sayesinde daha da perçinlenecektir. Bunu başaran geleceğine güzel bir yatırım yapmış demektir. Korkmayın ve vazgeçmeyin onlardan. Çünkü çocuk; bir ülkenin, bir ailenin, bir insanın en değerli hazinesidir. Ona yapılan yatırım elbet bir gün fazlasıyla geri dönecektir. Yalnız, bu ona duyacağınız güvenle de alakalıdır. Varlığınızı hissettirip desteğinizi esirgemezseniz onlardan güzel şeyler pekala bekleyebilirsiniz.
Yalnız bunu yaparken lütfen çocukları hor görmeyin, onları küçük diye asla görmezden gelmeyin. Bir yetişkin gibi karşınıza alıp onu dinleyin. İnanın bunu yapmak hiç zor değil. Bir şey kaybetmezsiniz. Üstelik çocuklarımız bunu yetişkinlerden daha fazla hak ediyorlar. Lütfen! Yarınlarımız olan çocuklarımıza hak ettikleri değeri verelim, sevgimizi gösterelim. Bugün çocuk ama yarın büyük unu unutmayalım.
Hani diyor ya şair: ‘’Dünyayı anneler, şairler ve öğretmenler yönetseydi, kimseler sızlanmazdı.’’ Bana kalırsa o listeye bir de çocuklar eklenmeli. Hem de ilk sıraya. Çocuk masumluğunda bir dünyada yaşamak dileğiyle.
Necati DİLEK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.